سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469405

  بازدید امروز : 14

  بازدید دیروز : 12

" منبری در فضای مجازی "

 
اندرزها، صیقل جانها و جلای دل هایند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 92/6/29::: ساعت 9:14 عصر

 با لطف و یاری خداوند متعال برداشت محصولات باغی بخصوص برداشت گردو و انگور در سطح بخش مزایجان از بیستم شهریور ماه بطور جدی اغاز شد .امسال با درخواست جمعی از کشاورزان و شوراهای اسلامی برخی روستاها و تذکر امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه با هدف جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو هماهنگی خاصی در برداشت محصولات ایجاد شد و این امر بطور رسمی از بیستم شهریور آغاز شد که همه از این ابتکار راضی بودند .

و اما ....... ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 92/6/29::: ساعت 8:43 عصر

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته( 29/6/92) با حضور نمازگزاران و به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا میرشکاری برگزار شد.

ایشان در  آغاز خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی  دعوت کردند و با بیان فرازی از دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه وبعد المعصیه به تشریح این دعا و نکات موجود در ان پرداختند و گفتند روزی فقط کسب و کار مناسب و در آمد خوب و مادیات نیست بلکه معنویات را هم شامل می شود و فرصت عبادت کردن و دوری گزیدن از گناه و معصیت نیز توفیقی است که از جانب خداوند به مومنین داده می شود .و در برخی مواقع کار و پرداختن به امور دنیوی سعادت و توفیق عبادت را از انسان سلب می کند و در این دعا توفیق عبادت و ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: سه شنبه 92/6/26::: ساعت 1:0 عصر

چهل نکته خواندنی در مورد حرم مقدس رضوی

حرم امام رضا علیه السلام

 

نکته1

در سال 203 و به قولى 202 هجرى قمرى که حضرت رضا علیه السلام در طوس به شهادت رسیدند بدن مطهر آن امام همام را در باغ حمید بن قحطبه و در کنار قبر هارون خلیفه عباسى به خاک سپردند و نخستین بناى حرم مطهر همان بقعه هارون الرشید است که بعدها حرم را روى دیوارهاى قدیمى آن بنا نهادند و از آن به بعد طوس به مشهد الرضا تغییر نام یافت.

 

نکته 2

  ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: سه شنبه 92/6/26::: ساعت 12:55 عصر

نقشه صحن بهشت

امام رضا

این چه حسی است که امشب به دلم پاداده

به من کورچنین میل تماشا داده

خانه حضرت موسی شده وادی بهشت

گوئیا بازخدا حضرت عیسی داده ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: دوشنبه 92/6/25::: ساعت 10:29 صبح

انتظارات امام رضا(ع) از شیعیان چه بود؟

انتظارات امام رضا(ع) از شیعیان چه بود؟
 
امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در پیامی سیاسی - اجتماعی از طریق عبدالعظیم حسنی (ع) برای شیعیان خود، آنان را از دو خطر بزرگ بر حذر داشته و ویژگی‌هایی برای شیعیان و پیروان خود ذکر کرده‌اند.

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، امام رضا(ع) در جریان دیداری که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با ایشان داشتند در پیامی شیعیانش را از دو موضوع مهم آگاه می‌کنند؛ یکی نفوذ شیطان صفتان در صفوف پیروان اهل بیت (ع) و در مخاطره قرار گرفتن کیان تشیع؛ و دیگری، اختلافات داخلی و مشاجرات لفظی بیهوده و تفرقه آفرین، که راه را برای نفوذ و سلطه نااهلان فراهم می‌گردانده و نیروهای یاران اهل بیت (ع) را در مسیر دفع و نابودی قرار می داده است!.

ماجرای دیدار امام رضا(ع) با حضرت عبدالعظیم از چه قرار بود؟
ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 92/6/22::: ساعت 10:56 عصر

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته (22/6/92) با حضور نمازگزاران و به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا میرشکاری برگزار شد.

ایشان در  آغاز خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی  دعوت کردند و با بیان این سخن نبی مکرم اسلام ص که فرمودند یک بار تسبیح خداوند در روز جمعه ثوابش از هزار تسبیح در سایر ایام بر تری دارد روز جمعه را فرصتی ویژه برای عبادت و تسبیح خداوند دانستند و گفتند دعا در جاهای خوبی که عده ای خاص تجمع میکنند و به آن اهتمام می ورزند زودتر به استجابت می رسد و یکی از آن جاهای خوب نماز جمعه است . در ادامه به برگزاری بیست و دومین اجلاس ائمه جمعه سراسر کشور و دیدارشان با ولی امر مسلمین (دامه افاضاته ) اشاره کردند و توجه به سبک زندگی اسلامی که محور اصلی این اجلاس بوده را متذکر شدند و گفتند که در این مسیر باید اخلاق شخصی و اجتماعی رعایت شود . ایشان اظهار داشتند که ستون دین نماز است و مهمترین بخش نماز سوره حمد و اصلی ترین بخش آن ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: سه شنبه 92/6/19::: ساعت 11:12 عصر


روز شاهچراغ

در سال 1386 شورای فرهنگ عمومی استان فارس نامگذاری یک روز به نام بزرگداشت شاهچراغ مطرح شد و متولیان امر تصمیم گرفتند که روز تولد آن حضرت را به عنوان مراسم بزرگداشت انتخاب کنند. لذا برای مشخص شدن روز دقیق تولد، مورخان و محققان تحقیقات خود را آغاز کردند اما پس از بررسی‌های به عمل آمده کارشناسان به این نتیجه رسیدند که روز تولد شاهچراغ بدرستی مشخص نیست و در این خصوص نقلهای متفاوتی وجود دارد. از این رو تصمیم بر این شد ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: سه شنبه 92/6/19::: ساعت 11:10 عصر

در مورد دلیل نامگذاری احمدبن موسی،به شاهچراغ گفته شده است که :

تا زمان امیر عضدالدوله دیلمی کسی از مدفن حضرت احمد ابن موسی (ع) اطلاعی نداشت و آنچه روی قبر را پوشانده بود تل گلی بیش به نظر نمی رسید که در اطراف آن،خانه های متعدد ساخته و مسکن اهالی بود. از جمله پیرزنی در پایین آن تل، خانه ای گلی داشت و در هر شب جمعه، ثلث آخر شب می دید چراغی در نهایت روشنایی در بالای تل خاک می درخشد و تا طلوع صبح روشن است، چند شب جمعه مراقب می بود،روشنایی چراغ به همین کیفیت ادامه داشت با خود اندیشید شاید در این مکان،مقبره یکی از امامزادگان یا اولیاء الله باشد،بهتر آن است که امیر عضدالدوله را بر این امر آگاه نمایم،هنگام روز پیرزن به همین قصد به سرای امیر عضدالدوله دیلمی رفت ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: سه شنبه 92/6/19::: ساعت 11:3 عصر

ولادت باسعادت کریمه اهل بیتحضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاو برادر گرامیشان و آغاز دهه مبارک و میمون کرامت بر همگان مبارک باد.

دهه کرامت،دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیهالسلام) می‌باشد.این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند وسازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهایکم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

مهربانی که جز در مورد امام حسین و حضرت زینب (علیهما‌السلام) سابقه ندارد.

دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.

تماممفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوندچرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن ونیایش و ... است.

دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

دهه کرامت یادآور زهرا و زینب (علیهما‌السلام) است.

تماممفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوندچرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن ونیایش و ... است.

دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌هاست. و یادآور جمال انسانی است.

اکنون اطلاعاتمان را در باره ی این بزرگواران بالا می بریم

امام صادق(ع)پیش از ولادت کریمه آل محمد(ص) فرمود: ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: یکشنبه 92/6/17::: ساعت 1:21 عصر

 

نماز جمعه این هفته مزایجان با حضور پر شور مردم بخش مزایجان و به امامت حجه الاسلام شاهسوند امام جمعه موقت بخش مزایجان برگزار شد.    ( 15/6/92 )

 حجه الاسلام شاهسونددر آغاز خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی  به موضوع خانواده و محبت به یکدیگر پرداختند و گفتند که خداوند  به پیامبر فرمود : اگر به لطف الهی نرم خو نبودی مردم از اطرافت پراکنده می شدند و علت گرایش و روی آوری مردم به پیامبر و دعوت الهی او را محبت و مهر او نسبت به مردم دانست که خداوند این محبت و مهربانی را به او عنایت کرده است .سپس به تاثیر محبت در خانواده پرداختند و گفتند همه خانواده ها دوست دارند که با هم باشند و دور هم جمع شوند و این بر نمی اید مگر با محبت و مهربانی به یکدیگر . ادامه مطلب...

 
   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک