سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469954

  بازدید امروز : 15

  بازدید دیروز : 19

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش را به دست نیاورد، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 92/6/29::: ساعت 8:43 عصر

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته( 29/6/92) با حضور نمازگزاران و به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا میرشکاری برگزار شد.

ایشان در  آغاز خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی  دعوت کردند و با بیان فرازی از دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه وبعد المعصیه به تشریح این دعا و نکات موجود در ان پرداختند و گفتند روزی فقط کسب و کار مناسب و در آمد خوب و مادیات نیست بلکه معنویات را هم شامل می شود و فرصت عبادت کردن و دوری گزیدن از گناه و معصیت نیز توفیقی است که از جانب خداوند به مومنین داده می شود .و در برخی مواقع کار و پرداختن به امور دنیوی سعادت و توفیق عبادت را از انسان سلب می کند و در این دعا توفیق عبادت و

 

توفیق دوری از معصیت هر دو در کنار هم هستند و اگر توفیق دوری از گناه داشته باشیم توفیق عبادت نیز نصیب ما می شود و این دو امر با هم موثر هستند و اثرات مثبتی در زندگی انسان دارند . همچنین با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با بیان آیات 164 سوره آل عمران و 2 سوره جمعه به تعلیم و تعلم و آموزش همراه با تزکیه نفس اشاره کردند و گفتند که خداوند بر مومنین منت نهاده و پیامبری از جنس و همدل خودشان برای آنها برانگیخته تا آیات خداوند را برای آنها تلاوت کنند و به واسطه ی  تلاوت ایات  به تزکیه نفوس بپردازند و نقش معلمان و آموزش و پرورش را همانند نقش انبیاء الهی دانستند و از معلمان خواستند که در سال تحصیلی جدید تلاوت قرآن و پرداختن به مضامین عمیق آن را سرلوحه کار خود قرار دهند .و به خانواده ها هم برای کمک به تحقق این امر مهم توصیه کردند. ایشان در ادامه انبیاء را بزرگترین نعمت الهی خواندند که خداوند به واسطه برانگیختن آنها بر مومنین منت نهاده است و گفتند برای شناخت بهتر هر نعمتی باید به گذشته نگاه گنیم , گذشته ای که از آن نعمت بی بهره بوده ایم .

 در خطبه دوم ضمن دعوت مجدد نمازگزاران به رعایت تقوا و حدود الهی  به اهمیت نماز جمعه در برقراری آرامش روحی و روانی پرداختند  و با بیان آیاتی  در این مورد گفتند که نماز جمعه ذکر و یاد خداست و با یاد خدا دلها آرامش می گیرد .و از ویژگیهای مومنین این است که قلبهایشان از ذکر خدا شاد می شود .

سپس به دیدارهای هفته گذشته مقام معظم رهبری مد ظله العالی اشاره کرده و واژه و عبارت نرمش قهرمانانه را فرازی با تدبیر و درایت دانستند و گفتند که دین اسلام دین نرمش و سازگاری است همچنان که در صدر اسلام نیز در صلح حدیبیه و صلح امام حسن مجتبی ع  مواردی از این دست بوده است که با یک ضرر کم و ناچیز از خطر و تهدیدیی بزرگ  عبور کرده اند .و این امر ی کاملا عاقلانه است که انسان همانند عقب نشینیهای تاکتیکی در میادین جنگ  با پرداختن بهایی ناچیز از خسارت و ضرر بزرگی جلوگیری کند . وبا اشاره به دیدارمعظم له  با فرماندهان سپاه  همه ملت ایران را پاسدار انقلاب دانستند که برخی رسمی و اداری پاسدار هستند و برخی بطور عام و غیر رسمی ,و گفتند بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب ,انقلابی زیستن و انقلابی ماندن نقشه راه است برای رسیدن به پیروزی و موفقیت کامل .

ایشان در ادامه به 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کردند وضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادتها و جانبازیها و ایثار گریهای رزمندگان اسلام و شهدای عزیز  8 سال دفاع مشروع و سلحشورانه و قهرمانانه ملت ایران در دفاع از مرزها و ارزشهای خود را حساسترین دورانها و نگینی تابناک بر تاریخ انقلاب و ملت ایران دانستند . و با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در روز دوشنبه اول مهر ماه از دانش آموزان , خانواده ها و مسئولین آموزش و پرورش و مدارس خواستند با برنامه ریزی دقیق نهایت بهره برداری از این دوره تحصیلی را ببرند . و همه برای تعالی و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم تلاش کنند.

در پایان این خطبه با اشاره به برگزاری اولین نماز جمعه بخش سرچهان در هفته آینده ,ضمن بیان آیه ای از قرآن کریم گفتند که در انجام امور خیر از یکدیگر پیشه بگیرید و سعی کنید در هر شرایطی که هستید علی رغم وجود کار و گرفتاری در نماز جمعه شرکت کنید.

 

 

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک