سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469948

  بازدید امروز : 9

  بازدید دیروز : 19

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش را بطلبید و آن را با بردباری و وقار زینت دهید و برای آن کس که به او دانش می آموزید ، فروتنی نمایید . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 92/6/22::: ساعت 10:56 عصر

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته (22/6/92) با حضور نمازگزاران و به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا میرشکاری برگزار شد.

ایشان در  آغاز خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی  دعوت کردند و با بیان این سخن نبی مکرم اسلام ص که فرمودند یک بار تسبیح خداوند در روز جمعه ثوابش از هزار تسبیح در سایر ایام بر تری دارد روز جمعه را فرصتی ویژه برای عبادت و تسبیح خداوند دانستند و گفتند دعا در جاهای خوبی که عده ای خاص تجمع میکنند و به آن اهتمام می ورزند زودتر به استجابت می رسد و یکی از آن جاهای خوب نماز جمعه است . در ادامه به برگزاری بیست و دومین اجلاس ائمه جمعه سراسر کشور و دیدارشان با ولی امر مسلمین (دامه افاضاته ) اشاره کردند و توجه به سبک زندگی اسلامی که محور اصلی این اجلاس بوده را متذکر شدند و گفتند که در این مسیر باید اخلاق شخصی و اجتماعی رعایت شود . ایشان اظهار داشتند که ستون دین نماز است و مهمترین بخش نماز سوره حمد و اصلی ترین بخش آناین دعا است که از خدا می خواهیم ما را به راه راست هدایت کند و راه راست و صراط مستقیم سبک درست زندگی ما است که دین و دنیای ما را تحت الشعاع قرار می دهد و دنیای ما مزرعه ی آخرت ماست . در ادامه این خطبه فرا رسیدن ایام نورانی دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه س و حضرت امام رضا ع و روز ملی شاهچراغ را یاد آور شدند و ضمن تبریک این ایام خجسته به نماز گزاران به بیان حدیثی از حضرت رضا ع پرداختند و گفتند مومن ,مومن نیست مگر اینکه رازداری خداوند ,مداراکردن پیامبر اسلام ص با مردم و صبر و بردباری ائمه را پیشه خود سازد . و مومن با داشتن این سه صفت به رستگاری می رسد.

 در خطبه دوم ضمن دعوت مجدد نمازگزاران به رعایت تقوا و حدود الهی  به اجلاس سراسری ائمه جمعه اشاره کردند و اصلی ترین بخش آن را دیدار با مقام معظم رهبری مد ظله العالی و بیانات و رهنمودهای ایشان دانستند و و گفتند که به حق هرجا ی کشور با هر موضوع و مسئله ای که نیاز به حضور مدیریت مدبرانه باشد ایشان با بیانات خود راهگشا هستند و از قول رهبر معظم انقلاب گفتند که نماز جمعه یک شبکه مهم و ارزشمند دینی است و در تفسیر آن بیان داشتند که این شبکه ضمن داشتن استقلال کامل بطور کامل با هم در ارتباط هست و مسائل جامعه را پیگیری می کند و چون در آن نماز خوانده می شود یک مسئله دینی است . نماز جمعه یک نهاد مردمی است چون با حضور مردم شکل میگیرد و یک موضوع حکومتی است چون مردم مسائل و خواسته های خود را برای پیگیری در آنجا مطرح می کنند .ایشان در ادامه به سایر بیانات مقام معظم رهبری در این اجلاس پرداختند و لزوم نگاه واقع بینانه به مسائل منطقه و جهان را گوشزد نمودند و رویارویی غرب با اسلام را یاد آور شدند .ایشان جمهوری اسلامی را فتح الفتوح نامیدند و آن را شروعی برای جهان در راه رسیدن به عدالت مهدوی خواندند.

در ادامه این خطبه افزودند که در این اجلاس به ضرورت تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی ,بیان اثرات تخریبی زندگی غربی بر زندگی اسلامی ,تحقیق حوادث بین المللی و نقش ائمه جمعه در اطلاع رسانی اشاره شده است.و در بیانیه پایانی به تبعیت از مقام معظم رهبری با راهبرد حکیمانه ,مراقبت هوشمندانه و نقد منصفانه دولتمردان و حمایت از ایشان پرداخته شده است .

ایشان با اشاره به هفته حج  ,حج را اقتدار معنوی جامعه اسلامی دانستند و از متشرفین خواستند که از این فرصت نهایت استفاده را برای رسیدن به قرب الهی ببرند .همچنین میلاد با سعادت حضرت رضا ع را تبریک گفتند و به نقل از امام موسی کاظم ع گفتند : شهر قم را عش(آشیانه) آل محمد نامیدند که یکی از درهای بهشت رو به آن شهر است . و به نقل از حضرت امام خمینی ره گفتند: آستان مقدس رضوی مرکز ایران است و پایتخت معنوی ایران آنجاست





 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک