سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469969

  بازدید امروز : 30

  بازدید دیروز : 19

" منبری در فضای مجازی "

 
[ و چون روز نهروان به کشتگان خوارج گذشت فرمود : ] بدا به حال شما ، آن که شما را فریفته گرداند زیانتان رساند . [ او را گفتند اى امیر مؤمنان که آنان را فریفت ؟ فرمود : ] شیطان گمراه کننده و نفس‏هاى به بدى فرمان دهنده ، آنان را فریفته آرزوها ساخت و راه را براى نافرمانى‏شان بپرداخت ، به پیروز کردن‏شان وعده کرد و به آتششان درآورد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: یکشنبه 92/6/17::: ساعت 1:21 عصر

 

نماز جمعه این هفته مزایجان با حضور پر شور مردم بخش مزایجان و به امامت حجه الاسلام شاهسوند امام جمعه موقت بخش مزایجان برگزار شد.    ( 15/6/92 )

 حجه الاسلام شاهسونددر آغاز خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی  به موضوع خانواده و محبت به یکدیگر پرداختند و گفتند که خداوند  به پیامبر فرمود : اگر به لطف الهی نرم خو نبودی مردم از اطرافت پراکنده می شدند و علت گرایش و روی آوری مردم به پیامبر و دعوت الهی او را محبت و مهر او نسبت به مردم دانست که خداوند این محبت و مهربانی را به او عنایت کرده است .سپس به تاثیر محبت در خانواده پرداختند و گفتند همه خانواده ها دوست دارند که با هم باشند و دور هم جمع شوند و این بر نمی اید مگر با محبت و مهربانی به یکدیگر .

  و خداوند به پیامبر نگفت چون دارای معجزه یا ثروت یا .... هستی مردم دور تو جمع شده اند بلکه فرمود چون دارا ی محبت و مهربانی هستی و چون نرم خو هستی مردم اطراف تو جمع شده اند .محبت کردن به دیگران ریشه ایمان است و در روایات وارد شده است که کسانیکه در راه خدا یکدیگر را دوست دارند در سایه عرش الهی جا دارند .پس با عشق و محبت هر آنچه که می خواهید می توانید بدست بیاورید. محبت مهمترین عامل پیوند و استحکام خانواده است و با عشق و علاقه اعضای خانواده به یکدیگر جلو بسیاری از انحرافات و لغزشها گرفته می شود .

 در خطبه دوم ضمن دعوت مجدد نمازگزاران به رعایت تقوا و حدود الهی  به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه ع و دهه کرامت , این میلاد فرخنده و روز دختر را به نمازگزاران و خصوصا دختر خانمها تبریک گفتند و با بیان مختصری از شرح حال  شخصیت  دخت مکرم امام موسی کاظم ع گفتند که این خواهر مهربان و با محبت برای دیدار و پیوستن به برادر خود سختیها و دشواریهای سفر عراق تا ایران را به جان می خرد .و با بیان روایتی از حضرت صادق ع گفتند که ایشان فرموده اند : اگاه باشید برای خدا حرمی است در مکه و برای رسول الله ص حرمی است در مدینه و برای امام علی ع حرمی است در کوفه و برای اهل بیت نیز حرمی است در قم و فرمودند در قم یکی از فرزندانم که نامش فاطمه است دفن می شود ایشان بانویی است که به شفاعت او همه شیعیانم وارد بهشت می شوند .و در خصوص روز دختر گفتند وقتی بشارت تولد حضرت فاطمه را به رسول اکرم ص  دادند ایشان گفتند خداوند گلی را به من داده تا اورا ببویم و روزی اش برعهده خداوند است .و هر خانه ای که در آن دختر باشد 12 برکت و رحمت از آسمان ارزانی او می شود .

سپس به مناسبتهای هفته پرداختند و با یاد آوری سالروز 17 شهریور قیام مردم تهران و جمعه سیاه و قتل عام مردم فقیر جنوب تهران یاد شهدای این روز را گرامی داشتند و این فاجعه را گوشه ای از جنایات حکومت ستمشاهی دانستند .19 شهریور سالروز رحلت ایت الله طالقانی را گرامی داشتند و برای علو درجات آن مرحوم دعا کردند.وروز 21 شهریور روز بزرگداشت احمد بن موسی ع (شاه چراغ) را یاد آور شدند و آرامگاه ایشان در فارس را مایه افتخاری برای این استان دانستند


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک