سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469814

  بازدید امروز : 104

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
حکیم نیست آنکه با کسی که از معاشرتش ناگزیر است پسندیده رفتار نمی کند، تا آن گاه که خداوند برایش راهی بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/4/12::: ساعت 8:44 عصر

یکصدوسی امین نماز وحدت بخش جمعه بخش مزایجان با حضور گسترده نمازگزاران روزه دار در تاریخ دوازدهم تیر ماه نودوچهار مصادف با شانزدهم رمضان ، در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

.خطبه اول :

امام جمعه خطبه ها را با حمد و ستایش خداوند متعال آغاز کرد وگفت : رمضان با همه زیبایی های معنوی ،در ادامه با نام مبارک مولا علی (ع) زیباتر می شود.و اما ادامه مبحث سبک زندگی دینی اسلامی :ایشان در بحث ساده زیستی به سیره امام علی (ع) اشاره کرد و گفت : آن حضرت الگوی همه ما مسلمانان هستند، در زمینه هایی مثل ساده پوشی،خودکفایی،عبادت و حالات معنوی ،شجاعت،مردانگی،عدالت اجتماعی،رسیدگی به یتیمان ، هم در زمینه مراعات حق و حقوق آنان و هم در زمینه احترام و احساسات آنان،عفو و بخشش و کشور داری،احترام به شخصیت انسانها و رسیدگی به محرومان،مبارزه با  بدعتها و خرافات،مقاومت و مبارزه با ظلم و مواردی دیگر.

خطیب نماز جمعه ، هفته پیش رو را هفته ی ویژه ای بخاطروجود شبهای قدر دانست و گفت: از این شب ها ی معنونی باید استفاده کنیم. امام جمعه گفت : از سوره مبارکه قدرنکاتی فهمیده می شود:

1- اینکه نزول دفعی قرآن در شب قدر است .

2- قرآن در شب نازل شده است.

3- شب قدر دارای عظمت زیادی است

4- شب قدر از هزار ماه با ارزشتر است

5- ملائکه و روح در آن شب نازل می شوندبرای تدبیر امور

6-شب قدر تا طلوع فجر ادامه دارد و باید توجه داشته باشیم که در شب های قدر بیدار باشیم و از آن بهره و استفاده کافی را ببریم

7- همچنین از سوره قدر برای اثبات وجود آقا امام زمان(عج) نیزاستفاده می شود ، اینکه ملائکه نازل می شوند ، یعنی اینکه ملائکه بر حجت خدا نازل می شوند و از این طریق وجود آقا اثبات می شود.

بعضی از مفسرین علت نامگذاری شب قدر را اینگونه بیان کرده اند:

برخی می گویند شب قدر شبی است که مقدرات بندگان برای یکسال مشخص می شود.

مفسری دیگر می گوید:شب قدر ،قدر عظیم و شرف کبیر دارد و آن شب  ، قدر زیادی دارد.

برخی دیگر می گویند : در آن شب مقدر شده است که قرآن نازل شود . وبیشتر مشهور معنای اول را مطرح می نمایند.

امام رضا(ع)در رابطه با شب قدر می فرمایند: شب قدر شبی است که مقدرات :از خیر و شر و رزق و روزی و مرگ و حیات و ...در این شب مشخص می شود.

ایشان شب نوزدهم را شب تقدیر ،شب بیست و یکم راشب تحکیم و شب بیست و سوم را شب امضا بیان کردند.

 در پاسخ به اینکه آیا این مقدرات حتمی و جبری است نقل است که:علامه طباطبایی می فرماید: تقدیر الهی بر اساس شایستگی و لیاقت افراد است وخیلی از مقدرات غیر حتمی است و انسان خود می تواند سرنوشت خود را تعیین کند.

خطبه دوم :

حجه الاسلام میرشکاری در این خطبه هم حمد وثنای الهی را بجا آورد و خداوند را شکر کرد بخاطر اینکه فرصتی دیگر یافتیم تا ماه رمضان را درک کنیم و استفاده کنیم وگفت باید قدر این موهبت را بدانیم .

در ادامه در خصوص رویدادهای هفته گذشته گفت:

در این هفته سیاستهای برنامه ششم توسعه به رئیس جمهوری توسط رهبرانقلاب ، ابلاغ شد که برپایه محورها ی سه گانه زیر استوار بود:

1-اقتصاد مقاومتی 2-پیشتازی در مرحله علم و فناوری 3-تعالی و مقاوم سازی فرهنگی .

وی گفت این محورها با توجه به ظرفیتهای موجود داخلی تنظیم شده ، امیدواریم مسئولان این رهنمودها و سیاستها را بنا بر وظیفه به موقع دریافت و به آن بپردازند. 

مناسبت ها:

جمعه12/4/94:حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای ایرباس و شهادت 298سرنشین آن.

در  مورد امریکا مقام معظم رهبری فرمودند:باید هفتم تا یازدهم تیرماه را هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرد زیرا در این فاصله :ترور شهید بهشتی،بمباران سردشت،ترور شهید صدوقی و انحدام هواپیمای مسافربری ،همه در این مدت انجام شده است و کسانیکه سعی می کنند از این هیولا( آمریکا) یک چهره موجهی معرفی کنند دارند خیانت می کنند.

امام جمعه به بیان برخی آمارها در مورد آمریکا پرداخت و گفت :آمریکا با داشتن 716نفرزندانی از هر 100000نفرجمعیت ، بالاترین سرانه را در دنیا دارد.

در هر 28ساعت یک سیاه پوست به دست پلیس و افراد متعصب  در آمریکا کشته می شود.

پلیس آمریکا از ابتدای سال 2015، 503 نفر را کشته است.

آمریکا دشمن همیشگی ایران است.آمریکا دو هدف دارد 1-رسیدن به هدف نامشروع خود در خاورمیانه2-از بین بردن مسلمانان تحت حمایت از موجودیت اسرائیل.

حاج آقا میرشکاری گفت :آمریکا قصد کدخدا شدن دارد ، به متحدان خود رحم نمی کند و جاسوسی می کند ، هفتاد سال است که از جنایات اسرائیل حمایت می کند ، در مذاکرات بارها تغیییر موضع داده است،به هیچ یک از هم پیمانان خود وفا نکرده ،ازجمله : بن لادن ،بن علی،صدام،شاه و...

یکشنبه آغاز شبهای قدر ،

دوشنبه :ضربت خوردن امام علی(ع)  ،

سه شنبه :روز مالیات .آثار مالیات:1- ثروت در کشور تعدیل می شود . 2- وابستگی به نفت را کاهش می دهد3- به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی  کمک می کند .4- با برنامه ها و سایر توطئه های اقتصاد ی مقابله می شود . نکته قابل تامل اینکه مالیات باید از ثروتمندان و سرمایه داران گرفته شود

چهارشنبه:شهادت امام علی (ع) ،حرکت دسته های عزاداری و حضور در حرم مطهر امزاده بی بی سلام الله علیها و عزاداری و سخنرانی

جمعه :روز قدس . که این روز یادگار امام خمینی (ره)می باشدکه همه همراه با هم باید در این مراسم شرکت کنیم .

در پایان خطبه ها امام جمعه محترم مزایجان به استعفای استاندار فارس و پذیرش آن از سوی وزیر محترم کشور اشاره کردد و گفت:مردم انتظار دارند فارغ از جناح بندیها ، استانداری بومی وولایی و درد آشنا با رویکرد عمرانی انتخاب شود و گفت فرد منتخب باید توانمند باشد و بی ثباتی را سامان دهد و مرتبط  و وابسته به جریان فتنه 88 نباشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک