سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469819

  بازدید امروز : 109

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
بسا کس که بامدادى را دید و به شامگاهش نرسید ، و بسا کس که در آغاز شب بر او رشک بردند و در پایان آن نوحه کنانش گریستند و دریغ خوردند . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: دوشنبه 96/1/21::: ساعت 8:47 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان سومین  نماز جمعه سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال   ودویست و بیست و دومین  نماز جمعه این بخش به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم در روز جمعه18 /1/96 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی.ماه رجب را ماه یگانه شدن با خدا دانستند و فرا رسیدن این ماه و تقارن آن با بهار طیعت را به مومنان و نمازگزاران تبریک گفتند و اعمال و عبادات خاص این ماه را زمینه ای برای ورود به ماه شعبان

و خالص شدن برای حضور در میهمانی ماه رمضان خداوند دانستند. ایشان به بیان برخی اعمال و ثواب و فضیلت این ماه پرداختند و مراسم معنوی اعتکاف را یکی از اعمال مهم و فرصتهای بی نظیر برای راز و نیاز و خلوت کردن با خداوند برشمردند و از نمازگزاران خواستند تا در مراسم اعتکاف که در مسجد جامع شهر مزایجان برگزار می شود شرکت کنند. ایشان در پایان این خطبه برخی از احکام اعتکاف از جمله اینکه فقط باید به نیت اعتکاف باشد و حتما باید قبل از اذان صبح روز سیزده رجب در مسجد حضور داشته باشند پرداختند.

به ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری،گفتند تقوا یعنی اینکه خداوند را در همه حالات زندگی درنظر بگیریم.و مراقب گفتار و رفتار خود باشیم.در بیان مناسبتها :هفته بهداشت جهانی و روز بهداشت را به دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان تبریک گفته و از زحمات انها تشکر کردند و برای همه بندگان خدا آرزوی سلامتی نمودند.سالروز میلاد امام جواد را تبریک گفته و گفتند با مطالعه سیره ائمه اطهار متوجه می شویم آنها چشمه های جوشان معرفت و گنجینه های علوم الهی هستند و در وادی ظلمت جهل و گمراهی چراغ هدایتند.بیستم فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی آمریکا و ایران را یاد آور شده و این اتفاق را به نفع ملت ایران و کمک بزرگی برای رسیدن به استقلال کشور دانستند و گفتند کنار امدن با آمریکا یعنی دست برداشتن از منافع و افکا و عقاید خودمان.

روز ملی فن اوری ،سالروز تکمیل چرخه تولید سوخت هسته ای در کشور را همراه با یاد و خاطره شهدای هسته ای که همه چیز حتی جانشان را در این راه نهادند گرامی داشتند و گفتند که به این صنعت افتخار می کنیم هرچند در مقطعی بخاطر سیاست غلط دولتمردان این صنعت آسیب دید.

ایشان سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و همچنین روز دندانپزشکی را یاد اور شدند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی و شهید صیاد شیرازی گفتند منافقین از اول تا حالا باعث ضربه و خسارت به کشور بوده اند ولی حالا برخی برای انها دلسوزی می کنند.سالروز تشکیل بنیاد مسکن را یاد اور شدند و به زحمتکشان این عرصه خسته نباشید گفتند.

سالروز میلاد امام علی را تبریک گفته و این روز را روز میلاد قرآن ناطق ،روز بعثت و روز نبوت و امامت ،تولد عدالت مطلق و رحمت الهی دانستند.

وفات اسوه صبر و استقامت حضرت زینب س را یاد اور شده و به بیان فضایل این بانوی فداکار پرداختند.

در پایان این خطبه با توجه به نزدیکی فصل انتخابات گفتند:منویات مقام معظم رهبری خط قرمز برای همه مردم ،احزاب و گروههاست و تلاش همه برای حضور حداکثری مردم می باشدو باید همه تلاش کنند تا انتخاباتی سالم و در خور شان نظام و کشور انجام شود.از تبلیغات دروغ ایجاد تفرقه،سوئ استفاده از امکانات و موقعیتهای رسمی و دولتی پرهیز شود. دشمنان برای تاثیر گذاری بر انتخابات تلاش می کنند و ملت باید هوشیار باشند. 

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک