سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469716

  بازدید امروز : 6

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش را بطلبید و آن را با بردباری و وقار زینت دهید و برای آن کس که به او دانش می آموزید ، فروتنی نمایید . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 96/1/12::: ساعت 8:32 صبح

 

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دومین  نماز جمعه سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال   ودویست و بیست و یکمین  نماز جمعه این بخش به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم در روز جمعه11 /1/96 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی.به نقل از امام علی ع گفتند:جز برای دونفر خیری نیست. یکی آنکه گناهانشان را با توبه جبران نگاه می کند و دوم آنکه وقتی فرصت انجام کار خوب برای او فراهم می شود شتاب کند.وی در اامه به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب مطالبی را در مورد فضائل اعمال این ماه بیان کردند . ایشان میلاد امام محمد باقر ع را تبریک گفتند و گفتند

رجب ماه یگانه شدن با خداست. در این ماه به خطاهای انسان نمی نگرند و ماه امیدواری است. خداوند در آسمان فرشته ای بنام داعی یعنی جارچی و دعوت کننده قرار می دهد . هنگامی که ماه رجب فرا می رسد این فرشته به یاران و مطیعان خدا ندا می دهد .خداوند می فرماید من همنشین کسی هستم که همنشین من است و مطیع کسی هستم که مطیع من است.رجب ماه من است. هرکس مرا بخواند جوابش می دهمهر کس از من طلب کند به او می دهم و رکس توبه کند می پذیرم. ریسمانی بین خود و بندگانم هست و هرکس چنگ بزند به من می رسد.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری،ابتدا فرا رسیدن تولد امام باقر ع را تبریک و سالروز شهادت امام هادی ع را تسلیت گفتند. در اهمیت نماز جمعه به بخشی از وصیت نامه شهید زاهدی نژاد که می گوید اگر شهید شدم و تشییع جنازه من در روز جمعه بود لازم نیست همه بندگان در تشییع جنازه حاضر شوند. به نماز جمعه بروند و آن سنگر را خالی نگذارند. سپس به بیان فضیلتهای ماه رجب از جمله ایام البیض و خلوت نشینی با خدا در مراسم معنوی اعتکاف پرداخته و برنامه های قرارگاه فرهنگی و ستاد اعتکاف بخش مزایجان برای اعتکاف امسال را تشریح کردند.

12 فروردین را زمینه ساز پیروزی مستضعفان بر مستکبران دانستند و گفتند در این روز نوری در کشور ایجاد شد که جهان را متجلی ساخت . مردم با شرکت در رفراندوم مهمی اراده ملت بر سرنوشت خود را ثابت کردند و امید در دل محرومان جهان بر افروخت.

با توجه به مراسم سنتی ملی و فرهنگی سیزده بدر و روز طبیعت ،بر حفظ و حراست کامل و همه جانبه از طبیعت در کنار بهره مندی از آن تاکید کردند و گفتند باید ثابت کنیم که روز طبیعت یک شعار نیست و فرهنگ و شعور بالای خود در حفظ طبیعت را به نمایش بگذاریم. در فرهنگ دینی ما به حفظ طبیعت سفارش بسیار شده است. رسول اکرم ص فرموده اند:نخل را نسوزانید،درخت بارور را قطع نکنیدو زراعت را آتش نزنید شاید در اینده به آن نیازمند شوید. امام علی ع نیز فرموده اند : نگاه کردن به سبزه موجب شادی روح می شود.

در پایان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی ع گفتند: امام هادی ع در شرایط سخت استبداد عباسی و اهتمام آنها برای جلوگیری از نفوذ قدرت علویان،مبارزه خود را بصورت تقیه و با رعایت موقعیت جامعه انجام داد. ایشان با نفوذ در درباریان و ارتباط با انقلابیون در آن خفقان شدید برنانه های خود را اجرا می کردند .آن حضرت به مردم فرصت داد تا به این شعور و درک سیاسی برسند که آشتی با ظلم اتشی دارد که دامن آنها را خواهد گرفت. 

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک