سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469806

  بازدید امروز : 96

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
نسبت دادن گناه [به دوست]، پیک جدایی است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 95/12/28::: ساعت 4:41 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان آخرین نماز جمعه سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ودویست و نوزدهمین نماز جمعه این بخش به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم در روز جمعه27/12/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با توجه به روزهای پایانی سال و نزدیک بودن به شروع سال جدید گفتند:مهمترین مساله ای که  در آستانه سال نو ذهنها را به خود معطوف می دارد نو شدن در مراحل و شئونات زندگی است. انسان در همه عرصه های زندگی خویش نباید از طبیعت عقب بماند و باید با درس گرفتن از طبیعت عوض شود. طبیعت لباس نو می پوشد تا سفره برکات را برای انسان اماده سازد و این انسان است که چقدر شکور باشد و چقدر راه پاکی و سعادت را پیش بگیرد یا برعکس. ایام تحویل سال نو و تحول طبیعت بهانه ای است برای آنکه انسان به خود بیاید رذائل اخلاقی را از خود دور کند و به تقویت فضایل بپردازد. هنر تحول،تغییر پذیری در مسیر رشد و تعالی است نه اصرار متعصبانه بر اشتباهات . حرکت در راه خدا و تجربه هر لحظه تحول در زندگی باعث آرامش روحی است. در پایان این خطبه ،این  حدیث قدسی به نقل از رسول مکرم اسلام ص را بیان کردند که :ای فرزند آدم توشه ات را زیاد کن که راه دور دور است. کشتی ات را تازه و نو کن که دریا بسی عمیق است.بارت را سبک کن که جاده بسیار باریک است.کردارت را خالص گردان زیرا سنجش گر بسیار بینا ست. خوابت را برای بعد از مرگ بگذار که فرصت زیاد است.فخرو بالیدن را برای زمانی بگذار که اعمالت را می سنجند .

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری،ابتدا فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا س و روز زن و مادر را تبریک گفتند و در بیان فضائل آن حضرت گفتند: آنچه از عظمت ایشان بیان شده به میزان درک بشر است ومانند قطره ای از دریایی بیکران است. این بانو با سن کم و عمر کوتاه همتراز انبیاء و ائمه معصومین س قرار میگیرند. ما باید به وجود ایشان افتخار کنیم.این بانوی بزرگ الگوی عملی و عینی برای ماست و زنان ما باید فرزند آوری و تربیت فرزند و خانه داری را از ایشان الگو بگیرند. ایشان همچنین سالروز میلاد امام خمینی ره را تبریک گفته و یاد آن عزیز سفر کرده را گرامی داشتند. سالروز ملی شدن صنعت نفت را یادآور شده و آن را از افتخارات کشور دانستندو گفتد همیشه باید پاسدار ذخایر و منابع خود باشیم.

سالروز هجوم عمال پهلوی به مدرسه فیضیه را عامل ایجاد انقلابی بزرگ دانست. و سالروز عملیات فتح المبین و همچنین روز جهانی اب را یاد آور شدند.

در آستانه سال نو باید مروری بر یکسال و سالهای گذشته داشته باشیم .خوبی، بدی، شکست، پیروزی و ... را در نظر بگیریم وبا مرور گذشته با بینش بیشتر برای موفقیت در آینده برنامه ریزی کنیم. طبق اماری که ما داریم در چند سال اخیر حدود چهارصد نفر از نمازگزاران جمعه مهاجرت کرده اند که عامل عمده آن کمبود امکانات است. از زحمات ستاد نماز جمعه و همه دست اندر کاران برگزاری نماز جمعه خصوصا نمازگزاران تشکر و قدردانی کردند . خرید منزل امام جمعه و ساخت و بهره برداری دفتر امام جمعه را از برنامه های انجام شده ستاد و توسعه مصلای نماز جمعه و مخصوصا تعویض فرش ان را از برنامه های پیش روی ستاد نماز جمعه بیان کردند. از تلاشهای مرکز نیکوکاری در راستای خدمت رسانی به نیازمندان واقعی تشکر کردند.

 ایشان از زحمات مسئولین در گاز رسانی به برخی روستاهای بخش تشکر کردند و ابراز امیدواری کردند که در اسرع وقت گاز به مرکز بخش شهر مزایجان و سایر روستاها نیز برسد. احداث جاده سروستان مزایجان را مهمترین نیاز دانستند و خواستار تلاش برای رفع آن شدند.

ایشان به انتخابات مهم و سرنوشت ساز اردیبهشت ماه اشاره کردند و در خصوص شوراهای شهر و روستا گفتند: آنهایی که این صلاحیت را در خود می بینندتکلیف دارند بروند و ثبت نام کنند و آنهایی که نمی توانند نروند و هر دو دسته حق الناس را رعایت کنند. در انتخابات ریاست جمهوری باید مراقب دسیسه های دشمن باشیم . با فتنه 88 فرصت به تهدید تبدیل شد. یکی از ابزار های دشمن ایجاد فضای غبار الود و دوقطبی سازی است که از ان برای ایجاد تفرقه بهره می برد. حضور مردم مهمترین مساله است. هیچ شخص یا گروهی حق نا امید کردن مردم را ندارد . باید فضا طوری باشد تا همه دست به دست هم بدهند و زمینه حضور حداکثری فراهم گردد. در این انتخابات واقع بینی و منافع ملی و انقلابی گری اصل است همه باید در آستانه انتخابات صبور باشند و مراجع ذیصلاح قانونی را حمایت کنند و به حکم آنها گردن نهند.  



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک