سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469779

  بازدید امروز : 69

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
هرگاه خداوند متعال، بنده ای را دوست بدارد، نقطه ای سپید در قلبش پدید می آورد، گوش های قلبش را می گشاید و فرشته ای بر او می گمارد، تا بر راه راستْ استوارش دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 95/12/14::: ساعت 9:40 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و هفدهمین نماز جمعه این بخش به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم در روز جمعه13/12/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه ،در خصوص تقوی گفتند:حضرت فاطمه س در خطبه به اولین ایه ای که اشاره کردند112 آل عمران بود که میگوید ای کسانی که ایمان اورده اید (...اتقوا الله حق تقاته )نهایت و بالاترین درجه تقوا را داشته باشید.سپس از دست اندرکاران و همراهان برگزاری مرایم فاطمیه اول و دوم تشکر کردند و اظهار امیدواری کردند که الطاف ان حضرت در زندگی شامل حالشان شود. و با توجه به ایات سوره مبارکه فرقان به بیان خصوصیات عباد الرحمن (بندگان خدای مهربان) پرداختند و گفتند:طبق ایه 63 فرقان یکی از مهمترین ویژپیهای عباد الرحمن حلم و بردباری در مقابل رفتار ناشایست افراد جاهل است. اگر   افرادی از روی نادانی و جهل برخورد ناملایمی با بندگان خدا دارند ،انها نسبت به حرکت اینها صبر و بردباری نشان می دهند و بی اعتنایی می کنند. آیه می گوید مومنین به جاهلان سلام می کنند این سلام ،سلام دوستی نیست بلکه سلام بی اعتنایی است. و در ادامه توضیح دادند که این ایه با ایاتی مانند 194 بقره که می فرماید مقابله به مثل نمایید در تناقض نیست بلکه در ایه 194 بقره عکس العمل در برابر افرادی هست که آگاهانه و طبق نقشه از پیش تعیین شده قصد اهانت و تخریب دارند در اینجا می فرماید که باید مقابله کرد و محکم ایستاد تا از گستاخی جلوگیری شود.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری،به مناسبتهای هفته اشاره کردند:

14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی ره و اغاز هفته احسان و نیکوکاری را یاد آور شدند و با توجه به نزدیکی نوروز از نمازگزاران خواستند به فکر نیازمندان هم باشند.

15 اسفند روز درختکار و آغاز هفته منابع طبیعی را یاد آور شده و گفتند با کاشت نهال و نگهداری نهالهای کاشته شده ذخیره طبیعی الهی را برای نسلهای اینده حفظ کنیم.

18 اسفند سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی مساجد را یاد اور شده و این کانونها را بازویی برای امام جماعت مساجد در راه تبلیغ دین و فرهنگ اسلامی دانستند.

در خصوص اقتصاد مقاومتی گفتند باید هر کس در حد توان خود به اجرایی شدن این امر کمک کرده باشد . یکی از این اقدامات توجه به تولید داخلی و عدم توجه به تولیدات خارجی است . ایشان در این راستا از نمازگزاران خواستند به خاطر کمک به رونق شهر خود حتی الامکان مایحتاج خود را از شهر خود خریداری کنند و خرید کالای ایرانی را بر کالای خارجی ترجیح دهند. همچنین از کسبه خواستند اجناس متنوع را با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهند.

ایشان در ادامه به تحلیل مسایل سیاسی پرداخته و گفتند:دولت در هفته گذشته دچار چند بداخلاقی شده است و توصیه هایی دلسوزانه از باب امر به معروف و نهی از منکر می کنیم چون شرعا همه وظیفه داریم و قانونا هم چون ائمه جمعه رییس شورای امر به معروف ونهی از منکر هستند بایستی گوشزد کنیم و این امر باید در کشور نهادینه شود و همه مردم به این فریضه بپردازند. رسول اکرم فرموده اند :تمام اعمال و کارهای ما حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریاست.در 7 اسفند در جلسه مجریان انتخاباتی مسئولی حرفی زده که تیتر رسانه های دشمن شده و تا مدتها کشور باید خسارت سنگین این حرف را بپردازد. درابتدای این همایش حرفهای خوبی زده شد مثل پرهیز از دوقطبی کردن انتخابات و عدم استفاده از امکانات دولتی . ولی اولین گام را در نقض سخنان اولیه خودشان برداشتند . دراین ایام سفرهایی می روند و می گویند که بیشتر از این باید به شما خدمت میکردیم اولا در طی این مدت کجا بودید . دوما گیریم که حرف و حرکت شما در راستای خدمت و درست باشد چرا وقتی نقد می شوید برافروخته می گردید. حرفهای طنز امیز می زنید و به سوت و کف عده ای که یا نمی فهمند شما چه گفتید یا حرف باطن پلیدشان را براورده کردید دلخوش می کنید . از مقداد سوال کردند مگر شما نبودید که در خانه علی ع را آتش زدند /گفت بودیم ولی امر به سکوت داشتیم . دستهایمان برقبضه شمشیر و نگاهمان به اشاره مولایمان بود. شما هم باید بدانید که رهبر ما حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی نیز مقدادهایی دارد که از سوریه تا نماز جمعه ها و مساجد حضور دارند ودست بر قبضه شمشیر بصیرت آ ماده فرمان هستند تا هر لحظه که امام مسلیمن اراده فرمایند طومار پلید صفتان را آتش بزنند هردهان تمسخر کننده ای را گل گرفته و هر دست تشویق کننده مسخره گر را بشکنند.(تکبیر نمازگزاران)

اخیرا وزیری به فرمانداری که خواسته های مردم را بیان می کرده توهین کرده و این نشان از خلق و خوی دولتمردان است که حتی تاب تحمل کارگزار خود را نیز ندارند. مردم ان شهر باید تندیسی از این فرماندار ساخته و ایشان را تکریم کنند.

دشمنان درباره پروژه نفوذ اقدام کرده اند برای فتنه 88 عده ای را اموزش داده و وارد کشور کردند. امروز نیز دسیسه های مختلف بکار می برند ازجمله که تهمت می زنند و میگویند نیروهای نظامی نباید در انتخابات دخالت کنند در صورتی که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و فاصله زیادی تا انتخابات هست.و دیگر اینکه مردم را از جنگ می ترسانند. اولا هیچکس شهامت حمله به ایران مقتدر را ندارد و ثانیا نیروهای انقلابی و ولایتمدار از جنگ هراسی ندارند . خانواده های واقعی شهدا هنوز پای انقلاب و ارزشهای آن ایستاده اند .



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک