سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469723

  بازدید امروز : 13

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشترمی دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: یکشنبه 95/12/8::: ساعت 12:59 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و شانزدهمین نماز جمعه این بخش به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم در روز جمعه6/12/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه و تشریح برنامه های فاطمیه دوم گفت خدا را بخاطر همه نعمتهایش و از جمله نزول باران شاکر و سپاسگزاریم امیدواریم رحمت الهی بر کویر دلهایمان نیز نازل شود.سپس در بحث سبک زندگی دینی و الگو گیری از حضرت فاطمه س به حمایت ،پشتیبانی و دفاع آن حضرت از ولایت اشاره کردند و آن را الگوی خوبی برای ولایتمداران خواندند. ایشان گفتند حضرت موسی از خداوند درخواست کردند که درجات حضرت محمد ص و امتش را به او نشان دهد. خداوند فرمود گوشه ای از شئون آنها را به تو نشان می دهم که بخاطر آن ، آنها را بر جمیع مخلوقات برتری دادم. جلوه ای از نور را به موسی نشان داد. موسی نزدیک بود قالب تهی کند. حضرت موسی سوال کرد علت  اینکه به این درجه از قرب چیست .خداوند فرمود بخاطر ویژگی ایثار است که در محمد و امتش وجود دارد. .ایام عید نزدیک است ،نیازمندان را فراموش نکنید. برای حمایت از نیازمندان می توانید با همکاری مرکز نیکوکاری امکام علی ع مزایجان اقدام کنید. در ادامه تبیین الگوگیری از حضرت زهرا س گفتند: حضرت زهرا س مدافع ولایت بودند. توحید و دینداری ایجاد امنیت می کند. ولایت حضرت علی ع امنیت است. امام خمینی ره فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد. ولایت فقیه ادامه ولایت امام علی ع و حضرت محمد ص است و اینها به هم ربط دارند . با الگو گیری از حضرت فاطمه س باید مدافع ولایت و دشمن شناس باشیم. دشمن قصد دارد با فتح  خاکریزها به سنگر فرماندهی برسد و با تضعیف و کم رنگ کردن نقش ائمه جمعه به جایگاه ولایت فقیه آسیب برساند و خاکریز اول نیروهایی ارزشی و معتمدین هستند که در گام اول به دنبال حذف آنها هستند. لذا مردم انقلابی باید باهوش ،زیرک و دشمن شناس و زمان شناس بوده و میدان را خالی نکنند و مراقب باشند که دشمن آنها را دور نزند.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری،با توجه به برگزاری ششمین اجلاس حمایت از فلسطین ،گفتند :طبق ایات و روایات و فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله هرجا ظلمی در کار باشد ما مقابل ظالم ودرکنار و حامی مظلوم هستیم.مقاومت تنها راه موفقیت فلسطین است و باطل رفتنی است.ایشان حضور رهبر فرزانه انقلاب در این همایش را نشانه آن دانسته و به برخی بیانات معظم له در این همایش که فرمودند:نزدیک به هفت دهه هست که بشریت شاهد بزرگترین ظلم تاریخ است.70 سال است ملت فلسطین را از این اجلاس به ان اجلاس پاس می دهند و آنها در آتش فتنه صهیونیسم می سوزند. درد بیشتر در همراهی برخی کشورهای عرب و مسلمان با مثلث شوم آمریکا،انگلیس، اسرائیل است.حمایت وقیحانه دولت خبیث سلفی وهابی عربستان و جنگ نیابتی با پرچمداری داعش حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد کرده است .بحرانهای موجود درمنطقه موجب کم رنگ شدن حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف شده است .با انتفاضه سوم دولت جعلی اسرائیل ضربه سختی خواهد خورد و به زودی مقاومت مردم فلسطین به ثمر خواهد نشست اشاره کردند.

ایشان هشتم اسفند روز امور تربیتی را به همه زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفته و اظهار امیدواری کردند که آنچه مد نظر نظام اسلامی است ثمره تربیت انقلابی فرزندان این سرزمین باشد.سالروز شهادت حضرت فاطمه س را یاد آور شدند و از نمازگزاران برای حضور در مراسم خاص این ایام دعوت کردند.آغاز ثبت نام حوزه های علمیه را متذکر شده و از خانواده ها خواستند فرزندانشان را برای ثبت نام در حوزه های علمیه تشویق کنند

ایشان در ادامه خطاب به دولتمردان ضمن اشاره به برخی از پروژه های محرمانه آنهاگفتند از اشرافی گری بپرهیزید و با مردم روراست و شفاف باشید. مردم صاحبان مملکت و انقلابند و حق مطالبه گری و مطلع بودن از برنامه ها و قراردادها دارند. چرا دولت مردم را نا محرم می داند و طرحها و قراردادها را اعلام نمی کند ولی بیگانگان و نا محرمان از آن با خبرند.

در پایان این خطبه ها ضمن برشمردن مشکلات بخش مزایجان و بی توجهی برخی از مسئولان گفتند بخش محروم مزایجان و شهرستان محروم بوانات نیاز به مسئولینی کار آمد،دلسوز و زحمتکش دارد تا با تلاش و جدیت پیگیر رفع مشکلات و زدودن غبار محرومیت از چهره منطقه باشند و تاب تحمل مسئولین تند سیاسی را ندارد. مسئولی که حاضر نیست خود و خانواده اش در محل خدمت و در کنار مردم زندگی کنند چگونه می تواند درد و مشکلات مردم را درک و احساس کند و برای رفع آنها تلاش نماید.برخی با ایجاد شبهه و فرافکنی قصد دارند خانواده شهدا را مقابل نماز جمعه قرار دهند در حالی که نمی دانند که نماز جمعه حاصل خون شهداست و خانواده های معظم شهدا چشم و چراغ این ملتند.  



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک