سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469775

  بازدید امروز : 65

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
پسر آدم را با ناز چه کار که آغازش نطفه بوده است و پایانش مردار . نه روزى خود دادن تواند و نه تواند مرگش را باز راند [نهج البلاغه]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 95/11/30::: ساعت 9:21 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان همراه با باراش شدید باران و نزول بی وقفه رحمت الهی دویست و پانزدهمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه29/11/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  گفت خدا را بخاطر همه نعمتهایش و از جمله نزول باران شاکر و سپاسگزاریم بعد از هر باران شکر الهی لازم است..سپس با توجه به ایام شهادت حضرت فاطمه س ضمن تشکر از همه کسانی که در برپایی مراسم با شکوه فاطمیه اول همکاری کردند خصوصا مردم که هم حرمت ایام را رعایت کردند و هم در مراسم حضور پررنگی داشتند ،به بیان سبک زندگی دینی با الگو گیری از حضرت فاطمه زهرا س پرداخته و گفتند:حضرت فاطمه در روایات متعدد به عنوان یک الگو معرفی شده اند . امام باقر ع فرموده اند :اطاعت فاطمه س بر تمام خلایق ،انسان و جن،ملائکه و پیامبرو... واجب است. امام زمان ع می فرمایند:دختر رسول خدا برای من الگوی شایسته ای است.ایشان مخصوصا بر الگوگیری از فاطمه زهرا س در ازدواج و تهیه مقدمات آن تاکید کرده و گفتند: حضرت فاطمه س در تمام مراحل زندگی خود خدا را در نظر می گرفتند و در تمام مراحل زندگی رضایت خداوند برایش شرط بود. یکی از مولفه های ازدواج همانندی است که دختر و پسر باید از نظر فکری،اخلاقی اعتقادی ،فرهنگی و ... به هم نزدیک باشند تا ازدواج موفقی رخ دهد.مهمترین مولفه ازدواج حضرت زهرا س در همانندی ایمان و اخلاق بود در این زندگی نگاه طبقاتی و مادی وجود ندارد. تجملات و تشریفات جانبی وجود ندارد.تشریفات جانبی و کم ارزش ،ارزشهای حقیقی زندگی را از بین می برد. امام علی ع هنگام ازدواج با حضرت فاطمه س فقط یک زره داشت که آن را فروخت و اسباب و وسایل زندگی خریدوبنا براین نتیجه گرفته می شود که تهیه جهیزیه و اسباب خانه برعهده خانواده عروس نیست و موظف به تهیه جهیزیه نمی باشند و این امر یک دستور شرعی نیست بلکه عرفی است. صدقه دادن و دعوت از نیازمندان از دیگر شاخصه های ازدواج حضرت زهرا س بود. لازم است خانواده ها وجوانان توصیه کردند با کاستن از تجملات و پرهیز از تشریفات بی ارزش به ازدواجهای آسان فکر کنند .ایشان در پایان این خطبه کیفیت خواندن نماز شکر را بیان کردند.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری،تقوا را تنها راه نجات دانسته و گفتند:در جایی که فتنه ها مسیر را غبار آلود می کنند و انسان گرفتار می شود تقوا به داد انسان می رسدو فقط باید خدا را در نظر داشته باشید.

ایشان ضمن یاد آوری 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان شرقی به همین مناسبت اشاره کرده و به تبیین فرمایشات معظم له در این دیدار پرداختند و گفتند: رهبر فرزانه فرمودند:ما نمی توانیم از عهده شکر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بر بیاییم. ما به نیابت از مقام معظم رهبری از شما مردم تشکر می کنیم. شما دل ولی خدا را شاد کردید. 22 بهمن برای کشور آبرو شد و خدا را باید به خاطر این نعمت و این حضور شاکر باشیم.

این نسل سوم و چهارم انقلاب  است که تمام قد مقابل دشمن می ایستد. حضور مردم نشانه گلایه نداشتن نیست. مسئولین سوء استفاده نکنند .برخی مسئولین  در مساجد و روستاها می روند و به جای پاسخگویی به مطالبات مردم،برای انها سخنرانی می کنند.امروز باید  در سال اقتصاد مقاومتی واقدام و عمل   بگویند چه کرده ایم؟ .گلایه های مردم را نمی شود نادیده گرفت. جنگ واقعی جنگ اقتصادی ربا،تحریم و گرفتن عرصه کار و تولید است.مدیران و مسئولان باید شفاف سازی کنند .معنای واقعی رشد ، رشد تولید داخلی است.

برخی حرف از آشتی ملی می زنندو آن را در دستور کار رسانه های زنجیره ای قرار می دهند .اخر این طرح به نهضت آزادی می رسد که حضرت امام ره فرمودند اینها از منافقین بدترند. آنهایی که در روز عاشورا جوان بسیجی را کتک زدند،با مردم جنگیدند،اموال عمومی را تخریب کردن،صندوقهای رای مردم را قبول نداشتند، پادوی جبهه استکبار بودند و بر ارتش رسانه ای غرب تکیه کرده و با مردم قهر کردند حالا حرف از آشتی ملی می زنند . ملت با این افراد و گروهها آشتی نمی کنند سران این فتنه گران در حصار بصیرت مردم قرار گرفته اند . انها رسوا شده اند و حالا می خواهند با این ترفند، روحی به کالبد متلاشی فتنه بدمند. اگر آنها می خواهند آشتی کنند کسی مانع آنها نیست . تنها راهش توبه است.

وقتی از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام می شود که امام جمعه منصوب رهبری است برخی به خود می پیچند و خفاش صفت طاقت دیدن انتشار نور ولایت فقیه را ندارند. برخی خود را منتسب به خانواده شهدا می دانند ولی حرمت خون شهید را نگه نمی دارند.اگر کسی نسبت به نماز جمعه بغض دارد به تفکرات ضد ولایی او برمی گردد.

لازم به ذکر است بعد از اقامه نماز عصر به شکرانه بارش باران دو رکعت نماز شکر اقامه شد.




 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک