سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469843

  بازدید امروز : 18

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
قدرت دانش، زوال ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 95/11/23::: ساعت 12:48 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دویست و چهاردهمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه22/11/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  با توجه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفتند: امروز روز شکوه مردم خداجو و ولایتمدار ایران اسلامی بود.سپس با توجه به ایام شهادت حضرت فاطمه س ضمن تسلیت این ایام] گفتند : حضرت فاطمه یکی از پنج نور پاکی است که ایات فراوانی در قرآن درباره آنها نازل شده یا در تعبیر و تفسیر آن به آنها اشاره شده است. من جمله سوره کوثر است که در این سوره آن حضرت را کوثر معرفی می کند. آیه 33 سوره احزاب (آیه تطهیر) درباره فضیلت و بزرگواری اهل بیت و حضرت فاطمه س است.ایه 23 شورا (آیه مودت) در مورد محبت به اهل بیت است که اجر رسالت پیامبر را دوستی و محبت به اهل بیت معرفی می کند. آیات 8و9 سوره انسان نیز داستان انفاق خانواده امام علی ع و کمک به نیازمندان را بیان کرده و از آن تمجید می کند . جالب است که در این ایات خداوند نعمتهای بیشمار بهشتی را بر می شمرد ولی به احترام حضرت فاطمه س از حورالعین نامی نمی برد.سبک زندگی دینی  مرجوع به سبک زندگی فاطمی است.چرا علی رغم داشتن چنین الگوهایی در زندگی روزمره با مشکلاتی مواجه هستیم.حکایت ما این است که برخی ایات را عمل می کنیم و برخی را عمل نمی کنیم. در رابطه با الگوگیری از زندگی اهل بیت نیز همین مشکل را داریم.خمس و زکات می دهیم ولی آیا وجدان کاری هم داریم؟آیا کار و کاسبی ما هم اسلامی هست؟با این روش نه بهره زندگی غربی را می بریم و نه بهره زندگی اسلامی را. بهترین سبک برای موفقیت در زندگی روزمره سبک زندگی دینی است.باید معتقد باشیم همان که ما را افرید دین را هم فرستاده و برای موفقیت به عمل به دستورات دینی ایمان داشته باشیم. ما باید با عمل به دین بهترین الگو برای زندگی غربی باشیم نه اینکه مقلد زندگی غربی باشیم زندگی دینی به اسایش و ارامش می پردازد و به آرامش اهمیت بیشتری می دهد ولی زندگی غربی فقط به آسایش فکر می کند.بحران اصلی فرهنگ غربی بحران معنویت و ارامش است.زندگی غربی انسان محوری و غیر خدایی است.باید در زندگی خود خدا محوری را حاکم کنیم و خدا را ناظر بر اعمال بدانیم تا زندگی ما فاطمی باشد. باید مواظب باشیم خدا را گم نکنیم.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری ضمن تبریک 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ،از حضور پرشور مردم ولایتمدار ایران اسلامی و بخش مزایجان در راهپیمایی عظیم امروز،گفتند راهپیمایی 22 بهمن نماد بسیار زیبایی از اتحاد،همدلی و همراهی ملت بزرگ ایران است.از همه مردم مخصوصا خانواده های معظم شهدا و ایثارگران،اصناف،بخشدار،سرپرست شهرداری،شورای اسلامی  بخش، روستاها و شهر مزایجان و دهیاران که در راهپیمایی شرکت کرده و انزجار خود را از دشمنان اعلام نموده و به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفتید تشکر می کنم. سپس به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی به مناسبت سالروز حماسه 19 بهمن 57 اشاره کرده و گفتند:معظم له بر حرکت مومنانه،منطقی و سرشار از اعتماد تاکید کردند و فرمودند اگر عقلانیت در سایه امید به خدا بکار گرفته شود یاری خداوند و به تبع آن موفقیت را به همراه دارد و اگر درسایه اعتماد به دشمن باشد سرابی بیش نیست. این را مسئولین عزیز بیشتر دقت کنند . یکی از پیامهای راهپیمایی 22 بهمن این است که تکلیف مسئولین سنگین تر می شود . مردم نظام،رهبر، دین،مملکت و ارزشهای دینی را دوست دارند و برای پاسداشت آنها جان فدا می کنند . هرچند مسئولین برای خدمات رسانی تلاش می کنند و ما از آنها تشکر می کنیم ولی این مردم شایسته خدماتی بیشتر از اینها هستند. در این راهپیمایی جواب اظهارات سخیف آمریکا داده شد. برای همه روشن شد که چهره بدذات آمریکا با تغییر افراد تغییر نمی کند. ایجاد داعش،جنگهای منطقه  تحریمهای ناحق،فتنه 88 جزئ کارنامه اوباما است. 22 بهمن مظهر زنده بودن انقلاب اسلامی و نماد اقتدار و ایستادگی ملت ایران است.حضور مردم رمز ماندگاری انقلاب استرهبر فرزانه انقلاب فرموده اند: معنای حفظ انقلاب پیش بردن انقلاب به سمت اهداف آن است و حفظ وضع موجود کافی نیست.اهداف انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان عج است.

ایشان ایام فاطمیه را تسلیت گفته و حضرت فاطمه زهرا س را معجزه تاریخ ، افتخار عالم وجود وکوثر ولایت خواندند و بر الگو گیری در زمینه ولایتمداری و زندگی دینی از آن حضرت تاکید کردند.

در مسائل بین الملل با اشاره  به مقاومت مردم یمن و شلیک موشک به قلب عربستان گفتند: ایران امروز ایران زمان پهلوی نیست که بازیچه باشد. ایران امروز در سایه خون شهدا رهبری حضرت امام و خلف صالحش بازیگری قدرتمند در عرصه بین المللی است.

در مسائل استانی به معرفی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام و مسائل حاشیه این  مراسم اشاره کردند و گفتند به جای اجرای موسیقی در حضور علماء دین و عدم رعایت حریم آنها باید به معرفی سومین حرم اهل بیت ع و الگوگیری از شهدای بزرگ دفاع مقدس ،شهدای مدافع حرم ،شهدای کانون وصال شیراز و ... می پرداختید. ما مردم ولایتمدار بخش مزایجان حمایت کامل خود را از علماء محترم بخاطر ترک جلسه غیر دینی که  این حرکت در راستای امر به معروف و نهی از منکر بود  اعلام می کنیم.

در مسائل داخلی بخش نیز افتتاح گاز در یکی از روستاهای بخش و گازرسانی به چندین روستا را مایه امید برای مردم دانستند و گفتند که امیدواریم انجام مراحل بعدی کار برای بهره برداری روستاهایی که گاز به انها رسیده به سرعت انجام شود تا مردم از این نعمت برخوردار شود و برای رساندن گاز به سایر روستاها و شهر مزایجان که طبق وعده مسئولین باید در دهه فجر اتفاق می افتاد تلاش و پیگیری مضاعف انجام گیرد و به سرعت کارها پیش برود تا حداقل در وعده جدید یعنی فروردین 96 کار گازرسانی به این مناطق نیز به پایان برسد. 



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک