سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469769

  بازدید امروز : 59

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
مقصود از روزی گوارا، دانش است . [امام باقر علیه السلام درباره این کلام خدای متعال «و ما آنها را از چیزهای گوارا روزی دادیم»فرمود]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: جمعه 95/11/8::: ساعت 5:26 عصر

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و دوازدهمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه8/11/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  در اهمیت تقوی گفتندخداوند انسان را خلق کرده و هدف از خلقت عبادت است . هدف از عبادت تقواست. تقوا عامل خوشبختی در دو جهان است.خداوند دستور داده که او را عبادت کنید تا اهل تقوی شوید. خداوند را چون خالق و مربی و تامین کننده روزی و تنها معبود انسان است باید عبادت کرد. عبادت هدف از آفرینش است نه هدف آفریننده.خداوند متعال با وجود اینکه نیازی به عبادت ما ندارد از سر لطف و مرحمت به همین انجام وظیفه هم اجر و مزد می دهد.علم  به آثار عبادت باعث ایجاد میل و رغبت به عبادت می شود. ائمه معصومین ع چون لذت عبادت را چشیده بودندو به آثار آن واقف بودند خداوند را بینهایت عبادت می کردند.عبادت باید الهی ،آگاهانه ،خاشعانه و عاشقانه باشد. رسول اکرم ص فرموده اند: برترین مردم کسی است که عبادتش عبادت عاشقانه باشد.شروط اساسی عبادت عبارتند از : شرط صحت(طهارت ،قبله و...)،شرط قبولی (تقوی) وشرط کمال است. از فلسفه های عبادت شکرگزاری از ولی نعمت است.

ایشان در ادامه به احکام خمس پرداختند و گفتند عده ای خمس را محصور در غنایم جنگی می دانند ولی اگر چنین است باید برای هرجنگی آیه نازل میشد و همچنین اگر چنین باشد زکات بر سادات حرام است پس سادات فقیر و بی سرپرست و یتیم چگونه و از کجا باید حمایت شوند.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری به موضوعات روز پرداختند. ایشان فرا رسیدن سالروز ورود حضرت امام خمینی ره در سال 57 به ایران و آغاز ایام الله دهه فجر را گرامی داشته و تبریک گفتندو اسلامی بودن و مردمی بودن را دو ویژگی مهم انقلاب دانستند و گفتندانقلاب ما انقلاب یک دولت علیه دولت دیگر یا یک کودتا نبود . انقلاب ما انقلابی بود که ابتدا در درون مردم ایجاد شد و سپس با وحدت و یکپارچگی و فریاد الله اکبر به پیروزی رسید. همین مردمی و اسلامی بودن انقلاب و داشتن رهبری دینی و حضور همیشه مردم در صحنه مانع غلبه استعمار و توطئه گران داخلی و ضامن بقای آن شده است.

ایشان شهادت قهرمانانه آتش نشانان در حادثه پلاسکو را تسلیت گفته و گفتند در این حادثه تاثر برانگیز و تلخ جمعی از خطه آتش با بال سوخته به عرش پرکشیدند. حجه الاسلام میرشکاری گفتند:این حادثه در اوج تلخی و دردناکی پیامهایی داشت که مسئولین بدور ازسیاسی کاری باید به آن بپردازند که از جمله آنها ضرورت تجلیل از خانواده شهدا،ایمن سازی بناها بدون ملاحظه کاری که همراهی مردم را هم می طلبد ،پیشگیری از تکرار حوادثی اینچنینی و همچنین هوشیاری کامل در برابر القائات تفرقه انگیز دشمنان خارجی و عمال داخلی انها می باشد. افرادی که امروز دل می سوزانند چرا در حادثه قطار پیام تسلیت ندادند و در این حادثه به دنبال بهره برداری سوء خود و مرده خوری سیاسی هستند.  

در بخش داخلی خبر خوشحال کننده راه اندازی فرستنده دیجیتال در شهر مزایجان را تبریک گفته و از رییس صدا و سیمای استان فارس و معاونت فنی ایشان و همه مسئولین و غیر مسئولینی که در تحقق این امر دخیل بوده اند تشکر کردندو ابراز امیدواری کردند که سایر وعده های عملی نشده بخش من جمله جاده سروستان به مزایجان و مزایجان به سرچهان که از سال 92 تاکنون چندین بار وعده زمان دار داده شده و روشن شدن علمک گاز در شهر مزایجان در دهه فجر ،مرکز ویژه خدمات کشاورزی،پوشش انهار،تکمیل ساختمان بخشداری،خودرو اختصاصی بخشداری ،اورژانس 115 و شبانه روزی شدن درمانگاه مزایجان نیز به زودی محقق گردد و مردم از مزایای آن بهره مند شوند. ایشان در ادامه گفتند که مردم انتظار دارند مسئولین در نماز جمعه شرکت کنند و جهت شرکت در افتتاح دفتر امام جمعه در روز جمعه پانزدهم بهمن ماه رسما از همه مسئولین شهرستان و بخش دعوت کردند.

حجه الاسلام میرشکاری در پایان گفتند مردم می دانند که دولت در شرایط سخت خدمات می دهد ولی از تبعیض گلایه مندند. چطور است که فلان شهرستان به همت نماینده و مسئولانشان بالگرد برای اورژانس هوایی می گیرد ولی ما در حسرت اورژانس زمینی مانده ایم.

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک