سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469815

  بازدید امروز : 105

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
ای مردم! بدانید آنکه از سخن نادرست درباره خود، بی تاب می شود، [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 95/11/2::: ساعت 8:47 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و یازدهمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه1/11/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفتند شالوده و اساس اسلام تقوی و ترک گناه است.شرط سلوک و طی مسیر الی الله چیزی جز تقوی نیست.علامه طباطبایی ره در تفسیر خود می فرماید دو تعبیر در قرآن امده که راه و هدف را بیان می کنند. انجا که می فرماید  در حد توان تقوا پیشه سازید راه را نشان می دهد و انجایی که می فرماید تقوای الهی را چنان که حق  تقواست پیشه کنید هدف را نشان می دهد. توشه برگیرید که بهترین توشه تقواست ،تقوی یعنی خداترسی و پروای از حق وخود نگه داشتن و مراقبه نفس.انسان با تقوا در مسیر زندگی کوچکترین لحظه ها را از دست نمی دهد و مراقب است و سعی می کند از مسیر کم خطر عبور کند.آنچه غیر خدا و مانع سلوک است را رها می نماید. بهترین تعبیر برای متقی شدن فرموده امام علی ع است که می فرمایند :دنیا ساعتی بیش نیست آن را صرف طاعت خداوند کنید.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری به موضوع احکام خمس پرداختند و گفتند پرداخت خمس جزء دستورات دینی بوده و می بایست به قصد قربه الی الله انجام گیرد.اهل سنت تعلق خمس را فقط به غنایم جنگی می دانند ولی براساس فقه شیعی خمس به غنایم،گنج،معادن،آنچه از راه غواصی بدست آید ،اموال حلال مخلوط به حرام،زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد و سود کسب و درآمد تعلق می گیرد. چون همه اینها غنیمت هستند.

در بیان مناسبتها اعدام سه جوان بیگناه بحرینی بدون دادگاه و محاکمه توسط رژیم ال خلیفه را خودزنی این رژیم دانستندو گفتند مردم بحرین به این نتیجه رسیده اند که باید با این حکومت طور دیگری رفتار کرد. برای دنیا ثابت شده که اقداماتی که در بحرین و سایر جاها انجام می شود با حمایت امریکاست .

ایشان با اشاره به جابجایی قدرت در آمریکا و روی کار امدن دولت ترامپ گفتند ترامپ نماد چهره واقعی آمریکاست. در مناظره ها مشکلات اقتصادی،اشتغال و ... را بیان کردند. پس بسیار ساده لوحانه است که ما بخواهیم کشوری که خودش درگیر مشکلات اقتصادی است بیاید و مشکلات اقتصادی ما را حل کند.

آمریکا،آمریکاست و ماهیت آن تغییر نکرده سگ زرد برادر شغال است. با تغییر مهره ها هیچ اتفاقی نمی افتد. امید به آنان سرابی است که هرچه به سمت آن می روی دورتر می شود. مردم ما آمریکا را همیشه دشمن اصلی خود می دانند و شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی کنند.

حجه الاسلام میرشکاری در پایان خطبه ها به حادثه اتش سوزی در تهران اشاره کرده و برای مصدومان دعا کردند./

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک