سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469717

  بازدید امروز : 7

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
محبّتت به چیزی، کور و کر می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: جمعه 95/10/24::: ساعت 9:20 عصر

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و دهمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه24/10/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به نقل از امام علی ع گفتند: خدا شما را رحمت کند ،آماده کوچ شوید،ندای رحیل در میان شما زده شده است.چون منزلگاههای مخوف در پیش دارید . وابستگی های دنیا را قطع کنید.

در ادامه بحث گناه شناسی به گناهانی که روزی تقسیم شده را تغییر می دهند اشاره کردند و به نقل از امام سجاد ع در صحیفه سجادیه اظهار فقر ،خوابیدن هایی که باعث فوت نماز شوند و کوچک شمردن نعمتها را از این دست گناهان دانستند و در تبیین ان گفتند: تکدی گری و گدایی به شدت منع شده و به حکومتها دستور به رسیدگی به نیازمندان داده شده است. رسول اکرم ص فرمودند: هرکس دری از سوال و خواهش به روی خود بگشاید خداوند هفتاد در از روی فقر و تنگدستی به روی او می گشاید.امام صادق ع فرموده اند:مومن پیش کسی اظهار فقر نمی کند  اگر کسی بداند در طلب کردن از دیگران چقدر رذالت هست هرگز از کسی طلب نمی کند. هر کس بدون نیاز چیزی را از کسی درخواست کند مانند آن است که پاره های آتش می خورد. کوچک شمردن نعمتهای خدادادی از قبیل سلامت،ولایت،خانواده و فرزندان خوب هم باعث تغییر روزی می شود.

حجه الاسلام میرشکاری در بخش بیان احکام به موضوع خمس پرداختند و با بیان آیات و روایاتی از جمله آیه 41 سوره انفال بر اهمیت خمس تاکید کرده و گفتند خمس از فرائض و واجبات دینی است و یک پنجم مال متعلق به خدا و رسول است. خمس و جهاد دو اصل ایمان هستند. امام صادق ع فرموده اند:برای هیچ کس جایز نیست از مالی که خمس به آن تعلق گرفته است تا زمانی که سهم ما را به ما نرسانیده است چیزی بخرد.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری از همه کسانی که در برپایی نماز جمعه همکاری دارند خصوصا نیروهای اورژانس 115 و انتظامی که هر هفته حضور فعال دارند و کسانی که با وسیله نقلیه خود زحمت ایاب و ذهاب نمازگزاران را می کشندتشکر و قدردانی نمودند.

ایشان به دیدار مرد قم با مقام معظم رهبری مدظله العالی در سالروز قیام نوزده دی اشاره کردند و به بیان رئوس سخنان معظم له من جمله :ایمان،معرفت دینی،قدرت علمی و اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی از عناصر اقتدار کشور است،شناخت دشمن و سمت و سوی دشمنی او از صفات مردم قم است،متهم کردن نظام به دشمن تراشی خلاف واقع و پوششی برای مخفی کردن دشمنان خونخوار کشور است،شیطان اکبر و همدستانش را فراموش نکنید،بی انگیزگی،تنبلی،تنگ نظری و ... دشمن درونی اند،هم مردم و هم مسئولین هشیار باشند ،خیانت آمریکا در نقض برجام نباید فراموش یا توجیه شود ، حمله به بسیج،سپاه ، قوه قضائیه و شورای نگهبان از اهداف آتی دشمن است و راه حل مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی عملی است نه حرفی  پرداختند.

در ادامه این خطبه درگذشت ناگهانی یار دیرین امام و رهبری حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته و به بیان نقشه دشمن در این زمینه پرداختند و گفتند: دشمن فکر می کرد به اهداف خود می رسد و عمل حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و حضور مردم نشان داد که مسائل داخلی کشور به بیگانگان ارتباطی ندارد و مردم به تبعیت از رهبر به صحنه آمدند. ضرورت توجه به پیام مقام معظم رهبری و جایگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی و اهمیت خدمات و تلاشهای وتوجه به برنامه دشمن و خناسان در جدا کردن مرحوم رفسنجانی از انقلاب و رهبری ایشان لازم است.سران فتنه باید درس بگیرند که اگر به آغوش نظام و ملت و رهبری برگردند عاقبت بخیر می شوند. از این پس نباید اجازه داد گروهی منحرف و خناس اسم و جایگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی را به خود اختصاص داده و ایشان را مصادره کنند.

26 دیماه سالروز فرار شاه خائن از کشور را یاد آور شده و گفتند سرانجام شاه درس عبرتی برای همه است شاهی که حتی نزدیکترین دوستانش یعنی امریکا و اسراییل حاضر به پذیرش او نشدند و مجبور شد که به مصر برود.

در پایان از حضور حماسی و وحدت افرین مردم در تشییع جنازه اقای هاشمی رفسنجانی و حضور مردم در مراسم یادبود ایشان در سراسر کشور و بخش مزایجان تشکر کردند و گفتند مسئولین بخش، شهرستان و استان دقت کنند که لبیک مردم به ندای رهبر و قدر دانی از یار امام مسئولیت شما را سنگین تر می کند. از اقدامات انجام شده توسط مسئولین تشکر کردند و گفتند مردم قولها و سخنان زیادی شنیده اند و منتظر عمل و نتیجه هستند.

ایشان همچنین در تبلیغ فرزند اوری نیز به فواید زایمان طبیعی و مضرات سزارین نکاتی را بیان کردند.

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک