سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469768

  بازدید امروز : 58

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
با برادریِ خدایی است که [درخت] برادری به بار می نشیند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 95/10/18::: ساعت 4:10 عصر

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق با حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و نهمین  و اولین نماز جمعه از پنجمین سال  اقامه نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه17/10/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در بحث گناه شناسی، ظلم،ترک عادات پسندیده و کفران نعمت و ترک شکر نعمت را از گناهانی خواندند که موجب تغییر رحمت و نعمت خداوند می شود و در این باره به ایه 53 سوره انفال اشاره کردند و گفتند با توجه به مضمون این ایه بنا نیست که خداوند نعمتی را که به قومی داده تغییر دهد تا زمانی که خود آنها با اعمالشان باعث تغییر آن شوند. ایشان همچنین به نقل از امام سجاد ع گفتند از جمله گناهانی که باعث پشیمانی می شوند ترک صله رحم است و افرادی که صله رحم را ترک می  کنند بعد از مدتی پشیمان و سرخورده می شوند. همچنین است ترک نماز اول وقت ،ننوشتن وصیت نامه،ترک رد مظالم و ادای دیون،ندادن زکات و گناهانی مثل نافرمانی آگاهانه از علمای دینی و مسخره کردن دیگران زایل کننده نعمتها هستند. ایشان تضرع به درگاه خداوند برای جلب نعمت ها را ضروری دانستند و برای طلب باران رحمت الهی خواستار اقامه دومین نماز طلب باران در روز دوشنبه همزمان و همراه با سایر نمازگزاران در استان فارس شدند.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری پانزدهم دیماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بخش مزایجان را تبریک گفتند و از مسئولینی که به همین مناسبت در نماز جمعه شرکت داشتند تشکر و قدردانی نمودند و از بخشدار سابق که همیشه در نماز جمعه حضور داشتند یاد نمودند .

سالروز کشف حجاب رضاخانی را یاد آور شدند و ان را از پلیدترین توطئه های استکبار دانستندو گفتند مردمان مسلمان در همه برهه ها با هدایت علماء ، حافظ دین و اعتقادات خود بوده اند و قیام مسجد گوهرشاد نیز از ان نمونه است.

سالروز ولادت امام حسن عسکری ع را به محضر امام عصر (عج) ،رهبر معظم انقلاب و شیعیان جهان تبریک گفته و آرزو کردند بزودی این روز را با ظهور حضرت حجت (ع) جشن بگیریم.

ایشان قیام نوزده دی مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام (ره) را سر آغاز خروش انقلابی سال 56 و نهایتا پیروزی انقلاب دانستند.

سالروز شهادت شهید دکتر احمدی روشن بدست ایادی کوردل استکبار را یاد آور شده و ضمن گرامیداشت یاد این شهید بزرگ ،ترور دانشمندان هسته ای را نشانه به بن بست رسیدن و استیصال استکبار در مقابل ملت ایران دانست.

ایشان از دولتمردان خواستند به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گوش دهند و بر اساس مصوبه مجلس به عهد شکنی طرف مقابل پاسخ داده و فعالیتهای برجامی را متوقف کنند.

همچنین از مسئولین ارشد به ویژه سران قوا خواستند تا مطالب را در فضاهای محرمانه مطرح کنند و اب به اسیاب دشمن نریزند.

در پایان به مناسبت آغاز پنجمین سال اقامه نماز جمعه در بخش مزایجان از مردم وخانواده های معظم شهدا و مسئولین شورای محترم سیاستگزاری ائمه جمعه کشور و استان و سایر مسئولینی که در ایجاد نهاد نماز جمعه بخش مزایجان همکاری و همراهی کردند و در سالهای اخیر با حمایتهای خود باعث برگزاری نماز جمعه ای با شکوه در این بخش شدند تشکر و قدردانی کردند.

لازم به ذکر است که در نماز جمعه این روز به مناسبت سالروز اقامه نماز جمعه از اعضای فعال ستاد نماز جمعه و زحمات امام جمعه محترم تشکر و قدردانی گردید.

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک