سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469795

  بازدید امروز : 85

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
[ و فرمود : ] بزرگتر توانگرى نومیدى است از آنچه در دست مردم است . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/10/10::: ساعت 2:31 عصر

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و هشتمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه10/10/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به نقل از امام علی ع گفت:خوشبخت و رستگار شد کسی که روز خود را طلب نور هدایت آغاز کرد،با خواسته های نفسانی مخالفت کرد و ایمان را سرمایه ای برای معاد خود قرار داد و تقوا را ذخیره و توشه قرار داد. دعایی که معنی خاصی دارد و این زمانه که فتنه ها زیاد است کاربرد دارد. امام خامنه ای (مدظله العالی )فرمودند از امام خمینی (رحمه الله علیه) پرسیدم به چه دعاهایی علاقه مندید ایشان فرمودند دعای کمیل و مناجات شعبانیه (هردو دعا از امام علی ع نقل شده است). ایشان در ادامه به بیان فرازهایی از دعای کمیل که باعث ابرو ریزی و محبوس شدن دعا و تغییر نعمتها می شود پرداختند و گفتند بر اساس برداشتها  از ایات و روایات ظلم به مردم،ترک عادات خوب توسط مردم،کفران نعمات و بجا نیاوردن شکر آنها از جمله گناهانی هستند که باعث تغییر نعمتها و... می شوند. خداوند هرنعمتی را به مردم می دهد تا زمانی که قابلیت آن را از خود دور نکنند از آن نعمت بهره مند می شوند.

در پایان این خطبه به بیان احکامی از نماز جمعه پرداختند و گفتند در زمان غیبت ولی عصر عج نماز جمعه واجب تخییری است.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری به نقل از امام علی ع گفتند: فتنه ها آنگاه که روی می آورند با حق شباهت دارند و چون از آنها بگذرد بیشتر آشکار می شوند. ایشان با توجه به روز نهم دی روز میثاق با ولایت  ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در بزرگداشت  9 دی گفتند: در این روز فرزندان انقلاب شاخه های زاید فتنه را قطع کردند.نهم دی روز تثبیت ولایت امام علی ع و نه بزرگ ملت به دشمنان امام و رهبری و رمی جمرات کفر و نفاق و فتنه بود. اخیرا فتنه جدیدی با درست کردن مساله برای قوه قضائیه در راه است که با هدف دورکردن توجه افکار عمومی از رسیدگی به موضوع حقوقهای نجومی که خواسته موکد رهبر معظم انقلاب و مردم است طراحی شده است. آنها می خواهند با غبار آلود کردن فضای توانمندیهای یک ملت القا کنند که ما نمی توانیم و باید به بیگانگان تکیه کنیم.ولی بدانند که مردم در صحنه اند و با مبارزه با دو قطبی سازی با فتنه مخالفت می کنند.مبارزه با فقر بدون مبارزه با فساد میسر نمی شود.

در پایان با توجه به عملیات گاز رسانی ،ضمن تشکر،گفتند مسئولین همکاری کنند تا مسیر دیگری برای عبور و مرور وسایل نقلیه در نظر گرفته شود تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک