سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469787

  بازدید امروز : 77

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش دو گونه است [ در طبیعت [سرشته و [ به گوش [شنیده و تا سرشته نباشد، شنیده سود ندهد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/10/4::: ساعت 5:31 صبح

بسمه تعالی

با استعانت از درگاه حضرت حق و حضور پرشور نمازگزاران جمعه ی بخش مزایجان دویست و هفتمین نماز جمعه بصیرت افزای بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه3/10/95 برگزار شد .

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به نقل از امام صادق ع گفت:شهادت دادن با زبان دل و جان به یگانگی خداوند و به عبد و بنده و فرستاده بودن نبی اکرم ص ،به پا داشتن نماز و پرداخت زکات ،روزه و حج خانه خدا و دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان اهل بیت ع و تسلیم بودن بر امر انها و انتظار حضرت قائم عج و رعایت ورع و تقوا را باعث عاقبت به خیری انسان بیان کرد. همچنین در حدیثی دیگر از ان امام همام زمستان را بهار مومن دانست زیرا در شبهای طولانی زمستان فرصت خوبی برای عبادت و شب زنده داری و روزهای کوتاه ان فرصتی برای روزه داری و جبران روزه های قضا است. در ادامه به بیان پاسخ مواردی از سوالات فقهی رایج بین مردم پرداخت.در خصوص اینکه کفشی در مسجد گم شود و کفش دیگری بماند ایا اجازه بردن آن را داریم گفتند: به شرطی که بداند کفشی که مانده بجای کفش  خودش است ،از پیدا کردن صاحب آن نا امید شود،پیدا کردن صاحب مشقت داشته باشد ،هم قیمت یا کمتر از قیمت کفش خودش باشد می تواند آن را بردارد. و در خصوص مراجعه به افراد به اصطلاح دعا نویس گفتند: اگر باعث ضرر به دیگران و تفرقه افکنی باشد و استفاده از سحر و جادو باشد حرام است و درست این است که با استمداد از خداوند و توسل به اهل بیت ع و دعاهایی که از ایشان وارد شده است و کسب مهارتها زندگی برای رفع مشکلات خود اقدام کنیم.و رعایت این امور را زندگی اسلامی دانستند.

ایشان در خطبه دوم پس از دعوت به پرهیزگاری به نقل از امام علی ع گفتند: خوشبخت ترین مردم کسی است که لذت گذرا را به خاطر لذت ماندگار ترک کند.

سپس به مناسبتها پرداختند و سوم دیماه روز ثبت احوال را گرامی داشته و از زحمات مسئول ثبت احوال شهرستان در خدمات رسانی به مردم بخش مزایجان و انجام برخی از امورات آنها در بخشداری تشکر کردند و ارزو کردند که این عمل الگویی برای سایر مسئولین باشد.

پنجم دیماه سالروز میلاد حضرت مسیح ع را تبریک گفتند و مهمترین پیام حضرت عیسی را دوری از ظلم و حمایت از مظلوم دانستند که متاسفانه بعضی پیروان آن حضرت  این مورد را رعایت نمی کنند.

هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی را گرامی داشتند و گفتند اسلام بر تعلیم و دانش افزایی تاکید کرده است و امام خمینی ره با تاسی از تعالیم اسلامی دستور تشکیل نهضت را صادر کردند.

نهم دیماه سالروز حماسه مردم ایران در سال 88 و روز بصیرت و میثاق با ولایت را یاد آور شدند . ایشان گفتند برخی می خواهند این موضوع فراموش شود و از شنیدن و تبیین کلمه فتنه هراس دارند.فتنه گران شهد شیرین و پیروزی بزرگ و افتخار افرین حضور پرشور و حد اکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را علی رغم سیزده میلیون اختلاف رای ، به کام مردم تلخ کردند و به هنجار شکنی پرداختند . عکس امام مهربانی ها را به اتش کشیدند و در نهایت خباثت خود را در عزای امام حسین ع هویدا کردن و با حمله به تکایا و دسته های عزاداری هویت ضد دینی و ضد مردمی خود را که در پشت نقاب اعتراض به انتخابات  پنهان کرده بودند آشکار کردند . در این حرکت متاسفانه برخی از چهره هابا داشتن سابقه انقلابی حضور داشتند و خواص بی بصیرت هم همراهی می کردند و اینها افرادی بودن که تشنگان و قدرت و سرمستان زر بودند . بالاخره مردم در روز 9 دی به میدان امدند و با حضور میلیونی خود مشت محکمی بر دهان عمله های استکبار و مجریان انقلاب مخملی زدند و نظام اسلامی را بیمه کردند. برخی از سران فتنه که هنوز از عمل خود توبه نکرده اند به لطف دولت به اصطلاح اعتدال نور امیدی به قلبشان تابیده و از پناهگاههای خود بیرون می خزند و عرض اندام می کنند. در گلوگاه‏هاى حساس تصمیم‏ سازى با لطایف ‏الحیل راه پیدا کرده و در اندیشه فتنه ‏هاى دیگرند. کسانى که این روزها به ‏جاى تعیین تکلیف حقوق‏هاى نجومى و برخورد با نور چشمى‏ هاى فسادانگیز و تولید امید واقعى به‏ جاى تزریق امید کاذب، از حقوق شهروندى مى‏گویند انهایی که غافل از آسیب های اجتماعی و درد و رنج مردم از وضعیت بد اقتصادی و بجای مبارزه با حقوقهای نجومی از حقوق شهروندی دم می زنند. الان وقت کارنامه هست نه وقت وعده حقوق شهروندی



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک