سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469719

  بازدید امروز : 9

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
از گریختن نعمتها بترسید که هر گریخته‏اى باز نخواهد گردید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/9/27::: ساعت 11:18 صبح

بسمه تعالی

در استانه سالروز طلوع خورشید رحمت،میلاد ختمی مرتبت حضرت محمد ص و فرزند صالحش رییس مذهب جعفری حضرت امام صادق ع   دویست و ششمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه26/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی دعوت آغاز کردند و ضمن تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام ص و امام صادق ع ،حضرت محمد ص را برترین رحمت و مخلوق الهی و دریای بیکران لطف الهی دانستند که دستیابی به اعماق آن برای افراد عادی امکان پذیر نیست و فقط خداوند ،خود آن حضرت و ائمه اطهار ع به غور شخصیت آن حضرت دست می یابند.ایشان با توجه به این مناسبت به بیان گوشه هایی از شخصیت رسول اعظم ص بر اساس احادیث و روایات پرداختند و گفتند:بر اساس ایات و روایات وارده ان حضرت برترین مخلوقات بوده و در میان تمام انسانها در طول تاریخ افرینش بی نظیر است..امام علی ع فرموده اند خداوند موجودی را برتر از محمد ص نیافریده است.خداوند ابتدا پیامبر را خلق کرد و هر خوب و خیری را از نور او افرید.محمد رحمت واسعه است که این معنویت در پی طهارت و صفای باطنی که از کودکی تا اخر حیات مبارکشان داشتند نصیب ایشان شده است. .خداوند به خاطر آن وجود شریف عذاب را از مردم برداشت و فرمود تا تو در میان مردم هستی و تا زمانی که توبه می کنند عذاب را از آنها برداشتم. ایشان از

بالاترین درجه عصمت یعنی عصمت کبری و وسعت روح برخوردار بودند..ایشان در مورد امام صادق ع به سخن مقام معظم رهبری مد ظله العالی اشاره کردند و گفتند امام صادق ع مرد مبارزه بودمرد علم و دانش بود مرد تشکیلات بود. مکتب درس او در تاریخ زندگی شیعه بی نظیر بود .تمام انچه توسط مغرضان و معاندان در طی چندین سال تحریف شده بود ان حضرت اصلاح کردند.نهضت بزرگ تولید علم ومبارزه با فرقه گرایی که به علت جهل مردم و دسترسی کمتر به امام معصوم رایج شده بود از اقدامات روشنگرانه امام صادق ع بود. در پایان حدیثی از امام صادق ع نقل کردند که می فرمایند همانا گناه کردن انسان را از رزق محروم می کند. امام علی ع به نقل از رسول الله ص فرمودند مادامی که امت من به مهرورزی امانتداری ودوری از کناه پایبند باشند در خیر و برکتند و اگر از اینها عدول کنند دچار خشکسالی می شوند و از مردم خواسته شد تا پس از سه روز روزه داری روز دوشنبه نماز باران اقامه نمایند. 

ایشان در خطبه دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند . و در بیان مناسبتها مجددا سالروز میلاد نبی اکرم ص و امام صادق ع را تبریک گفتند .روز حمل و نقل و رانندگان را یاد آوری کردند و با توجه به تعداد بالای کامیونداران در بخش مزایجان خواستار تشکیل مجمع صنفی رانندگان در شهرستان شدند . آزادی شهر حلب را تحقق وعده الهی دانستند و ان را مانند ازادی خرمشهر و هدیه ای الهی در هفته وحدت به امت اسلام دانستند . ایشان گفتند دو حرکت یکی مقاومت در برابر جبهه تکفیری دست نشانده استکبار و یکی مذاکره با جبهه استکبار همزمان شروع شد و نتیجه هردو هم هم زمان مشخص شد و معلوم شد در برابر استکبار فقط باید مقاومت کرد و ایستاد و تن به مذاکره دادن جز ذلت و سرشکستگی چیزی ندارد. ایشان انتصاب سردار غیب پرور به عنوان رییس سازمان بسیج مستضعفین را تبریک گفته و ان را افتخاری برای استان فارس دانستند و گفتند ایشان پاسداری فداکار و شاگرد مکتب ولایت و مورد اعتماد رهبری و یک بسیجی کامل است که در شناخت فتنه و برخورد  مناسب تخصص ویژه دارد.بسیجی که خصوصیت بارز ان حضور است یعنی هر جا که لازم باشد حضور دارد . برزگزاری رزمایش محمد رسول الله توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران را موفقیتی بزرگ دانستند . در پایان خطبه ها به برگزاری همایش ائمه جمعه شمال فارس در شهر آباده و سخنان مسئول محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در این همایش اشاره کردند که فرمودند: ائمه جمعه به بیان خدمات دولت می پردازند و مردم را به صبر و مسئولین را به خدمت رسانی توصیه می کنند . همه باید نماز جمعه را پاس بدارند و شان و جایگاه آن را قدر بدانندو نباید ائمه جمعه مورد طعن مسئولین قرار بگیرند.

ایشان از مسئولینی که تذکر به خدمت رسانی را خفت دادن تعبیر می کنند و با همین تفکر جبهه می گیرند و در جلسات اداری و غیر اداری خود ان را مطرح می کنند به شدت انتقاد کردند و گفتند روزی به ما ایراد می گیرند که تریبون مسئولین هستید و روزی هم جبهه می گیرند که چرا خواست مردم را بیان می کنید .

ایشان به مسئولین یادآوری نمودند که مواظب باشند با تغییر در طرح و نقشه گاز رسانی باعث عقب افتادن یا تعطیلی کار نشوند و ارزو کردند که وعده گاز رسانی در دهه فجر95 به مزایجان محقق شود و مانند وعده های دیگر از جمله جاده به فراموشی سپرده نشود.

تهیه و تنظیم توسط ستاد نمازجمعه بخش مزایجان


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک