سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469914

  بازدید امروز : 89

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش بدون توفیق بهره نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/9/20::: ساعت 8:3 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال همزمان با سالروز طلوع خورشید نجات امت و اغاز امامت حضرت مهدی (عج)  ،حضور پرشور نمازگزاران بخش مزایجان  همچون هفته های گذشته گرمی بخش مصلای نماز جمعه بود و دویست و پنجمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم   در روز جمعه19/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی دعوت کردند و تبریک سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی عج در ادامه بحث سبک زندگی دینی به درک شان و منزلت آن امام غایب از نظر پرداختند و گفتند:در روایات آمده است که هر شیعه هر روز صبح با امام خود عهد می بندد و دعای عهد همین است. آنچه در وجود تمام پیامبران بوده است بطور یکجا در وجود امام زمان عج است.(آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری )در عصر غیبت آفاتی وجود دارد و رهایی از آفات و بلاهای آخرالزمان مستلزم ارتباط بیشتر با خداوند و ائمه است.ترک محرمات و انجام واجبات بیاد امام زمان بودن وتوسل به اهل بیت ع کارهایی هستند که ما زا از گزند شیاطین آخر الزمان حفظ می کنند.. شناخت امام زمان و تشخیص راه از بیراهه و خالص از ناخالص بدون توفیق الهی و لطف خداوند امکان ندارد. چون ولایتش از طرف خداست شناخت کاملش هم بدون خواست خدا نمی شود. عقل سلیم درمی یابد که نیاز به بعثت انبیاء هست و برای تبیین وحی توسط اولیاء ،به آنها هم نیاز است. ایشان در ادامه نشناختن دین،دنیا زدگی،پیمان شکنی و گناه را از موانع شناخت کامل امام  زمان دانستند و گفتند:کسانیکه فهم درست از دین ندارند به شناخت و بهره مندی از امام زمان دست نمی یابند .امام صادق ع فرموده اند:هرگاه یاران و اصحاب عمیقانه به مسائل دین ننگرند خیری برای انها ندارد . ائمه همیشه از افراد نادان و سطحی نگر بیشترین نگرانی را داشتند . علاقه به دنیا و مطامع دنیوی نیز از موانع شناخت امام زمان است. قران کریم می فرماید: از کسی که به خاطر دنیا از یاد ما روی می گرداند دوری کن.مانند کسانی که خدا را به دنیا می فروشند و جاسوسی و خیانت می کنند .حب دنیا منشا تمام بدی ها ست. امام علی ع فرموده اند:دلبستگی به دنیا سرمنشاء هر فتنه و ریشه تمام بدبختی هاست.کسی که می خواهد در مسیر شناخت امام زمان عج قرار گیرد باید وفای به عهد داشته باشد و از گناهان بپرهیزد تا بتواند از فتنه هایی که مانند شب تار فرا می رسند نجات یابند. 

ایشان در خطبه دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند . و در بیان مناسبتها مجددا سالروز آغاز امامت امام مهدی عج را تبریک گفتند به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره کردند و گفتند فرهنگ مساله بسیار مهمی است که زیرساخت همه پیشرفتها می باشد. در اشاره به گرامیداشت اقامه نمازگفتند: موثرترین راه برای کاستن از اسیبهای اجتماعی ترویج نماز است. 20 آذر سالروز شهادت سومین شهید محراب شهید دستغیب را یاد آور شدند و گفتند این شهید بزرگوار نمونه بارز ولایت پذیری محض بودند. هر کس از ولی فقیه اطاعت کند در مسیر خداست. ائمه جمعه از اول انقلاب تا کنون به دلیل صراحت لهجه و حمایت از ولایت و دفاع از حقوق مردم مورد طعن و لعن مزدوران داخلی و خارجی بودند .مزدوران و خائنان در آن زمان ائمه جمعه را ترورجسمی می کردند وبه شهادت می رساندند و امروز شخصیت ائمه جمعه را ترور می کنند.22 آذر میلاد رسول اکرم ص به روایت اهل سنت و اغاز هفته وحدت نقطه اختلافی بود که امام راحل با تیزبینی و هنرمندی خود از ان بهانه وحدت ساخت تا دشمنان نتوانند از آن استفاده کنند.

ایشان در پایان این خطبه گفتند: اکنون که دشمنی و بد عهدی آمریکا در برجام مشخص شده انسان عاقل باید درس بگیرد و به اشتباه خود اعتراف کند و به دنبال وفاق ملی باشد نه به دنبال دوقطبی که خواست دشمن هم همین است . نباید کسی از رهبری هزینه کند. دولت از مسیر اعتدال خارج شده و بر خلاف شعار اولیه ،خود را متعلق به یک حزب خاص می داند. این پیام و حرف مردم به دولتمردان است که چرا خواسته مقام معظم رهبری در مورد حقوقهای نجومی عمل نمی شود.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک