سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469895

  بازدید امروز : 70

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
غایت دانش، عمل نیکوست [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/9/12::: ساعت 4:51 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال همزمان با آغاز ماه ربیع الاول ،حضور پرشور نمازگزاران بخش مزایجان  همچون هفته های گذشته گرمی بخش مصلای نماز جمعه بود و دویست و چهارمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه12/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی دعوت کردند و پس از آرزوی قبولی عزاداریها و عرض ارادتهای دو ماه گذشته ،در ادامه بحث سبک زندگی دینی به موضوع امانتداری پرداختند و گفتند: امانتداری یعنی بازگرداندن به موقع و حفظ سلامت امانت است. در زندگی اجتماعی هر انسانی نیاز به این دارد که برای حفظ مال و وسایل یا اسرار و ... به افراد امین مراجعه کند. امانت داری نقطه مقابل خیانت است. امام علی ع فرموده اندکه اساس اسلام امانتداری و ریشه نفاق خیانت است. امانت فقط منحصر به مادیات نیست بلکه معنویات را نیز در بر میگیرد. قرآن،دین،پیامبران،اب و خاک،انفال و اموال عمومی همه از مصادیق امانت هستند .شاگرد نزد معلم،فرزند نزد پدر و مادر،اعضاء و جوارح عمر و جوانی همه امانت هستند .هر عملی از انسان سر بزند قبل از دیگران بر خودش تاثیر می گذارد. حفظ امانت از ویژگیهای مومنان واقعی است.ایمان واقعی باعث حفظ امانت می شودپیمان شکنی نوعی خیانت است.خداوند فرمان داده است که امانتها را به صاحبانش باز گردانید.امام صادق ع فرمودند علی ع بواسطه راستی گفتار و امانتداری به آن درجه و مقام نزد رسول خدا رسید.همچنین فرمودند: اگر کسی که امام علی ع را با شمشیر به شهادت رساند مرا امین بداند و به من اعتماد کند امانت او را خواهم پذیرفت و به او خیانت نخواهم کرد. با تکنولوژی امروزی زمینه های خیانت هایی از جمله ضبط صدا و تصویر دیگران و بهره برداری شخصی از آن بسیار فراهم است ولی باید ایمان و تقوا داشته باشیم تا از این کارها بپرهیزیم.چنین کارهایی خیانت است و نا امنی و به تبع آن فتنه ایجاد می کند. 

ایشان در خطبه دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند. و از مردم ولایتمدار وهمیشه در صحنه بخش مزایجان و دست اندر کاران همایش بزرگ پیاده روی حرم تا حرم سالروز شهادت امام رضا ع ،خصوصا مردم مهمان نواز روستای امامزاده بزم تشکر و قدر دانی کردند. و به بیان تذکرات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در جمع بسیجیان و نیروی دریایی ارتش اشاره کردند و گفتند :امریکا تخلفات فراوانی در برجام داشته است. تحریمهای جدید نقض قطعی برجام است و پاسخ قاطع ایران به تمدید تحریمها جدی خواهد بود. ایشان نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت از سوی رهبری فرزانه و حکیم و تیز بین را دارای معنا و هدف خاص است و یک نامگذاری تشریفاتی نیست. این نامگذاری با هدف انسجام بخشی به نوع هزینه کردهای مادی و نقشه راه بوده و اهداف بلند مدت پشت ان است. اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل می تواند درصد عملکرد مسئولین را محک بزندروسای دولتهای مختلف برای خود شعارهایی انتخاب کردند . دولت یازدهم هم اعتدال و تدبیر و امید را انتخاب کرد و مردم به شعار اعتدال رای دادندو رییس جمهور هم بارها از اعتدال به عنوان مشخصه دولت نام بردند .واژه اعتدال مفهوم خاصی دارد و نباید به این الفاظ ظلم شود.وقتی مردم ناکار امدی دولت را در وضع نامطلوب معیشتی وبروز مفاسد اقتصادی پدیده های پلشتی مثل حقوقهای نجومی را می بینند دیگر حنای تدبیر و امید رنگی ندارد. مردم و رهبر منتظرند بدانند چرا دولت در برخورد با مفسدان و برگرداندن حقوقهای نجومی اقدامی نمی کند. کلید واژه های ارزشی در بازی سیاسی به مسلخ برده می شوند. ایا برای همایش عظیم اربعین بیش تر از یک سال وقت لازم بود تا دولتمردان تدابیر لازم بیندیشند .بعد از حوادث قبلی قطار چه اقداماتی انجام شد تا واقع ی اخیر رخ ندهد؟ قطعی گاز و برق در مازندران چرا؟ در صورتی که همه به لغو یک کنسرت مرموز واکنش نشان می دهید و بابت لغو یک متینگ فتنه انگیز سیاسی تا حد شرمسار پیش می روند .این اشارات نقادانه صرفا خیر خواهانه است که انشاءالله مفید واقع شود و دولتمردان در خدمت به مردم متعهدانه و متخصصانه ظاهر شوند.

در بحث مناسبتها به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرده و به نقل از مقام معظم رهبری گفتند: کار فرهنگی در دانشگاه یعنی تربیت دانشجوی انقلابی. ایشان گفتند دانشجویان باید هشیار باشند و در مسیر شهدای دانشجو ،شهدای مبارزه با استکبار حرکت کنند.

سالروز شهادت امام حسن عسکری ع و اغاز امامت حضرت مهدی عج را یاد اور شده و گفتند که تک تک ما برای فراهم نمودن زمینه ظهور اقا مسئول هستیم و باید در این زمینه تلاش کنیم.

در پایان گفتند:برخی خفاش صفت هستند و نمی توانند نور را ببینند. نماز جمعه نور است و خفاشان کوردل نمی توانند این نور را تحمل کنند و لذا برای خاموش کردن آن به هر دسیسه ای متوسل می شوند و می خواهند که حضور نمازگزاران را کم رنگ کنند که این دسیسه ها با هشیاری و حضور شما در صحنه خنثی خواهد شد.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک