سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469886

  بازدید امروز : 61

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
خداوند متعال، مؤمنِ دانایِ ژرف اندیشِ پارسایِ فروتنِ آزرمگینِ دانشورِ خوش خویِ میانه روِ با انصاف رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: یکشنبه 95/9/7::: ساعت 5:46 صبح

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و در سرمای استخوان سوز ناشی از اولین بارش رحمت الهی ،حضور پرشور نمازگزاران بخش مزایجان گرمی بخش مصلای نماز جمعه این بخش بود و دویست و سومین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه5/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و در ادامه بحث سبک زندگی دینی با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی به بیان اداب پس از زیارت پرداختند و گفتند امام صادق ع فرموده اند: امام حسین ع در نزد پروردگارش نظر می کند و می گوید اگر زائر من بداند خداوند چه برایش آماده کرده است شادیش بیشتر از بی تابیش(بواسطه رنج سفر ) خواهد بود . زائر امام حسین ع پاک از هرگناهی به خانه خود برمی گردد . زائر بعد از برگشت باید مواظب اعمال خود باشد تا دوباره پرونده خود را سیاه نکند . قبل از سفر حلالیت بطلبد و حسابرسی کند . حین سفر به فکر استفاده از فضای معنوی ایجاد شده باشد و بعد از سفر به فکر حفظ اثار آن باشد . وقتی نعمتی نصیب کسی می شود شیاطین در کمینند که آن نعمت را تباه کنند. سپس به ارزش اربعین و عدد چهل و رموز نهفته آن اشاره کرده و گفتند عدد چهل در ادیان آسمانی اهمیت خاصی دارد . بارش 40 روزه باران بر قوم نوح،سرگردانی چهل ساله قوم بنی اسرائیل،جدایی چهل روزه پیامبر اکرم از حضرت خدیجه و انعقاد نطفه حضرت زهرا س ،مبعث رسول اکرم ص در سن چهل سالگی و ...از نمونه های ان است. باید از داستانهای قرآنی عبرت گرفت .داستان قوم بنی اسرائیل که در غیاب حضرت موسی گوساله پرست شدند.. انها دستور هارون که جانشین موسی بود را نپذیرفتند و دچار عذاب الهی شدند خطای قوم بنی اسرائیل گوساله پرستی نبود بلکه سرپیچی از دستور پیامبر بود . از انتخاب جانشین برای حضور نداشتن چند روزه توسط حضرت موسی به ما این هشدار را می دهد که چگونه است که حضرت موسی ع برای چند روز نبودنشان جانشین انتخاب می کند ولی نبی مکرم اسلام ص برای بعد از خودش جانشین انتخاب نمی کند؟ اصلاح جامعه با پیروی از مفسدان امکان پذیر نیست . اول ارشاد و راهنمایی و بعد مراقبت جامعه نیاز به رهبری اصلاح گر دارد تا مردم را به پویندگی و بالندگی دعوت کند.

و درس دیگر اینکه مواظب باشیم دشمنان بزدل و البته فریبکار و فتنه گر در کمین فرصت ضربه زدن هستند همانطور که در غیاب موسی ع سامری با حیله گری گوساله را بر مردم جلوه داد و حقیقت را تحریف نمود و مردم را به گوساله پرستی دعوت کرد.

ایشان در خطبه دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به نقل از رسول اکرم ص گفتند: بیشترین چیزی که امتم بواسطه آن به بهشت می روند تقوی و خوش خلقی است. مراسم با شکوه پیاده روی اربعین در سطح جهان اسلام و کشور عراق ،برگزاری باشکوه مراسم روز اربعین در شهر مزایجان وبرگزاری یادواره شهدای سرافراز این بخش از جمله اتفاقات هفته گذشته بود که بدان اشاره شد.

سپس به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین اشاره کرده و گفتند: اربعین حقیقتا یک پدیده عظیم تاریخی است که بدون تبلیغات انجام می شود و دست خداوند همراه ان است . پیاده روی اربعین عشق همراه با بصیرت بود مانند عشق اولیاء الهی به خداوند . از مردم عراق بخاطر محبت و میزبانی ویژه انها تشکر می کنیم . شکر این نعمت حفظ دستاوردهای آن است . باید در اقتصاد مقاومتی الگو بگیریم و سختی ها را به جان بخریم . مسئولین هم نواقص خدمات رسانی را رفع کنند تا این جمعیت با مشکل کمتری مواجه شوند.

در بحث مناسبتها ضمن تبریک  5 آذر روز بسیج به بسیجیان، گفتند دشمن در صدد منحصرکردن بسیج و سپاه به یک نهاد نظامی است و برخی عناصر داخلی نیز خواسته یا ناخواسته عامل بیگانه اند. بسیج بعد از تجاوز امریکا تشکیل شدو ماهیت آن ضد استکباری است. هرجا خطری برای نظام و کشور باشد بسیج و سپاه جهت دفاع حضور دارند. بسیج و سپاه  کوچکترین زاویه ای با رهبری ندارند .کسی که کوچکترین زاویه ای با رهبری داشته باشد نمی تواند بسیجی باشد.

آغاز هفته وقف را یاد اور شده و از نمازگزاران خواستند به این امر خداپسندانه بپردازند و حتی المقدور وقفهای کوتاه یا سبک داشته باشند.

در پایان به پیاده روی حرم تا حرم روز آخر صفر در بخش مزایجان پرداختند و ضمن دعوت از نمازگزاران برای حضور پر شور از کسانی که نذوراتی در این خصوص دارند خواستند که نذورات خود را جهت ساماندهی و هماهنگی بیشتر به ستاد نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی تحویل دهند. ایشان همچنین سالروز شهادت ایت الله مدرس و روز مجلس را یاد آور شده و این روز را به نمایندگان مجلس تبریک گفتند. 



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک