سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469904

  بازدید امروز : 79

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
در ادب نفست این بس که واگذارى ، آنچه را از جز خود ناپسند شمارى . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/8/8::: ساعت 7:7 صبح

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و نودو نهمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه7/8/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و به نقل از امام سجاد ع گفتند:ای فرزند آدم تا زمانیکه خود واعظ خویش باشی و کردار خود را محاسبه کنی پیوسته در خوبی بسر می بری. و نمازگزاران را به مراقبه و محاسبه اعمال روزانه دعوت کردند. و گفتند انسان باید حسابرس خود باشد به اعمال خود فکر کند تا عاقبت بخیر شود. در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی نیز به درس عاقبت بخیری از مکتب عاشورا پرداختند و گفتند افراد ی بودند که از اول با امام حسین ع بودند ولی در شب عاشورا رفتند و افرادی بودند که مقابل امام حسین ع بودند ولی به امام پیوستند و عاقبت بخیر شدند. عاقبت بخیری آنقدر با اهمیت هست که یکی از خواسته های اصلی اولیاء خداوند مسلمان مردن است.افرادی که بلند همت باشند عاقبت کار را در نظر میگیرند و به دنبال عاقبت بخیری هستند. در آیه 8 س آل عمران آمده است خدایا دلهای ما را بعد از هدایت منحرف نکن. امام علی ع میفرماید :نتیجه اعمال خود را در نظر بگیرید اگر به بهشت ختم می شود مفید و اگر به دوزخ می رسد ضرر کرده اید. عمر سعد گرفتار حب مال شد و برای رسیدن به مطامع دنیوی چنین جرم بزرگی را مرتکب شد . اگر به ولایت و ریسمان الهی و به دویادگار پیامبر اسلام ص متمسک شویم عاقبت بخیر خواهیم شد . از عاشورا درس مقاومت و پایداری می آموزیم که باعث عاقبت بخیری است.

ایشان در خطبه دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استکبار ستیزی و شناخت دشمن واقعی بشریت و اینکه داعش ساخته دست استعمارگران و مستکبران است اشاره کردند.

8 ابان سالروز شهادت دانش اموز سیزده ساله شهید محمد حسین فهمیده و روز نوجوان ،بسیج دانش اموزی و پدافند غیر عامل را یاد آوری کردند و گفتند انشاءالله که آموزش وپرورش به گفته رهبر فرزانه انقلاب ،انقلابی باشد . این معلم انقلابی است که دانش آموز انقلابی تربیت می کند.

سالروز شهادت اولین شهید محراب شهید قاضی طباطبایی را یاد آور شدند و این امر را نشانگر تاثیر نماز جمعه در بقای انقلاب ونظام اسلامی بیان کردند. و گفتند باید قدر نماز جمعه را بدانیم و این تجمع مقدس را هر هفته باشکوه تر کنیم.مقام معظم رهبری فرمودند ائمه جمعه علاوه بر بیان مسائل روز و معارف ،باید هدایتگری فرهنگی و سیاسی داشته باشند. سنگرهای دفاع معنوی در سطح جامعه ائمه جمعه هستند.

ایشان به روز سیزده ابان و حوادث و اتفاقات این روز خصوصا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بدست دانشجویان پیرو خط امام اشاره کردند و به نقل از امام راحل ره گفتند : تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود.

وی به نبرد علیه داعش در موصل عراق اشاره کردند و گفتند نبرد موصل نماد وحدت ملتی مقاوم در مقابل جیره خواران داعشی به نیابت از امریکا و رژیم صهیونیستی است.

در پایان با توجه به برگزاری پیاده روی حرم تا حرم بیست و نه صفر در بخش مزایجان از مردم خواستند نذورات خود را برای این مراسم معنوی اختصاص دهند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک