سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469850

  بازدید امروز : 25

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
محبّت مؤمن به مؤمن در راه خدا، از بزرگ ترین شاخه های ایمان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/7/30::: ساعت 3:54 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و نودو هشتمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه30/7/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و گفتند برای شیعیان رسیدن به درجه و جایگاه ائمه مهم است و این کار شدنی است و راه آن ترس از خدا و مراقبت از اعمال است. شخصی از امام صادق ع پرسید آیا شیعیان شما هم درجه شما هستند؟ آن حضرت فرمود آری زمانیکه از خدا بترسند و مراقب اعمالشان باشند.

در ادامه به بیان سبک زندگی اسلامی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و گفتند کنترل رفتار و اعمال افراد در جامعه بر دو گونه است. برخی افراد خود مراقب اعمالشان هستند و رفتار خود را کنترل میکنند و این خود کنترلی است. اما بعضی مواقع فرد اسیر هوسها می شود و نمی تواند خود را کنترل کند و دیگران باید مواظب او بوده و به او تذکر دهند که این دیگر کنترلی است و در مکتب ما به امر به معروف ونهی از منکر از آن یاد می شود و بسیار مورد توجه و سفارش است. امام حسین ع هم فرمود من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. گاهی این فریضه مهم بنا به دلایلی اجرا نمی شود که میتوان به ترس و طمع  و حب و بغض اشاره کرد . انسانی که از به خطر افتادن موقعیت، پست ، مقام و مال و ثروتش میترسد امر به معروف و نهی از منکر نمیکند و به بهانه ها و تو جیه های مختلف از انجام این فریضه امتناع میکند. همچنین انسانهای طماع هم برای افزودن بر مال و منال و مقام خود با باطل و ستمکار همکاری می کنند و بر روی خطاها چشم می پوشند.امام حسین ع فرمود هدف قیام من زیاده خواهی نیست .و من نمی خواهم فساد کنم. دینداری با زیاده خواهی و طمع سازگار نیست. گاهی هم به علاقه ای که به دیگران داریم از خطای آنها چشم پوشی میکنیم.اینها همه بی تفاوتی است و بی تفاوتی فرهنگ و خواست استعماری است.

ایشان در خطبه دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند وبه سالروز شهاد سید مصطفی خمینی ،روز آمار و برنامه ریزی ،افشاگری قانون کاپیتلاسیون توسط امام خمینی ره،اشاره کردند و گفتند: سید مصطفی خمینی ذخیره ای برای اسلام بود و دشمنان اجازه بهره مندی از وجود ایشان را ندادند. امارگیری نفوس و مسکن نقش موثری در رشد و توسعه کشور دارد. برنامه ریزی بدون آمار معنی ندارد.انتظار هست همانطور که در سرشمار اینترنتی شرکت کردید با مامورین سرشماری نیز همکاری داشته باشید.

در ادامه گفتند: پیرو صحبتهای مطرح شده در خطبه های هفته قبل در طول هفته اخیر معاون محترم وزیر راه و شهرسازی ،مدیر کل محترم گاز استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار برای پیگیری مطالبات مردم به مزایجان آمدند.و قولهای مساعد دادند که کار جاده به سرعت پیش برود و تمام شود و در بهمن ماه مشعل گاز در مزایجان روشن شود.ضمن تشکر از آنها امیدواریم با توجه به نزدیکی انتخابات این وعده ها به زودی محقق شود و به سرنوشت وعده های قبلی دچار نشود تا خدایی نکرده برای مردم شبهاتی پیش بیاید که در آن موقع عامل این اتفاق مسئولین بدقول هستند.

ایشان در پایان خطبه ها به نقش و جایگاه مردمی و قانونی نماز جمعه و اهمیت آن در امر به معروف و نهی از منکر و قوام و دوام نظام اسلامی اشاره کردند و گفتند حرفی که خطیب جمعه می زند هم به خودش است هم به مردم است و مسئولین اداری را مورد موعظه قرار می دهد. حمایت از نماز جمعه زمینه سازی برای قیام حضرت مهدی عج است.کسانی هستند که به علت به خطر افتادن جایگاهشان دست به تخریب نماز جمعه و فرافکنی می زنند و با بدبین کردن مردم و سلب اعتماد آنها به بهانه های شرعی و غیر شرعی و چیزهایی که بیشتر خودشان اهل آن هستند سعی دارند که اقبال عمومی به نماز جمعه را کم کنند . نماز جمعه عامل بقای نظام است .کسی که برای رضای خدا حرف می زند هراسی از تخریبها ندارد و خداوند برای ما کافیست. مردم هشیار و با بصیرت همیشه پشتیبان ولایت فقیه بوده و هستند و من از آنها می خواهم هرجا تخریبی علیه نماز جمعه دیدید یا شنیدید بدانید این افراد اجیر و فریب خورده هستند و طاقت موعظه ندارند . در چنین شرایطی دفاع کنید و خودتان سبب نشر آن نشوید همچنین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید. قبلا رسانه های خارجی که طبعا دشمن هستند دست به چنین تخریبهایی می زدند ولی متاسفانه امروزه کسانی که از بیت المال رشد کرده اند و به جایی رسیده اند چنین می کنند.  



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک