سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469890

  بازدید امروز : 65

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
خداوند در روز قیامت، بی سوادان را ازچیزهایی معاف می دارد که دانشمندان را از آنها معاف نمی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: دوشنبه 95/6/22::: ساعت 8:14 صبح

عِـبـادَ اللهِ اُوصـیـکُـمْ وَ نَـفـْسِـی بـِتَـقْـوَی اللهِ
توصیه به تقوا.....  
در این روز عید سعید قربان پیام عید،بندگی و تقوای الهی است  امیدوارم که ما تقوارا به عنوان عیدی از خدای متعال کسب کنیم و بتوانیم در زندگی پایبند به تقوای الهی باشیم  امروز عید سعید قربان  است که تبریک وتهنیت داریم  عید بندگی و عبودیت  عید رهایی از منیت ها و انچه غیر خداست  بهار استغفار و طلب عفو از درگاه الهی است
چه کسانی پل صراط و جهنم را نمی بینند؟!
قَالَ النبی (ص)  إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ أَنْبَتَ اللَّهُ لِطَائِفَةٍ مِنْ أُمَّتِی أَجْنِحَةً فَیَطِیرُونَ مِنْ قُبُورِهِمْ إِلَى الْجِنَانِ پیامبر خدا (ص)  فرمود: وقتى روز قیامت فرا رسد، خداوند به گروهى از امتم بال می دهد تا با آنها از آرامگاهشان به سمت بهشت پرواز کنند،یَسْرَحُونَ فِیهَا وَ یَتَنَعَّمُونَ کَیْفَ شَاءُوا در آنجا خوش و مرفّه «هر طورى که بخواهند» به سر مى‏ برند، فَتَقُولُ لَهُمُ الْمَلَائِکَةُ فرشتگان به آنها می گویند:هَلْ رَأَیْتُمْ حِسَاباً آیا شما حساب  را دیدید؟  فَیَقُولُونَ مَا رَأَیْنَا حِسَاباً جواب مى‏ دهند؛ ما حسابى ندیدیم.
فَیَقُولُونَ هَلْ جُزْتُمْ عَلَى الصِّرَاطِ آیا در پل صراط مجازات شدید؟ فَیَقُولُونَ مَا رَأَیْنَا صِرَاطاً جواب مى‏ دهند: ما پل صراطى ندیدیم.
 فَیَقُولُونَ لَهُمْ هَلْ رَأَیْتُمْ جَهَنَّمَ سپس مى‏ گویند: آیا جهنّم را دیدید؟ فَیَقُولُونَ مَا رَأَیْنَا شَیْئاً مى‏ گویند: ما چیزى ندیدیم.
 فَتَقُولُ الْمَلَائِکَةُ مِنْ أُمَّةِ مَنْ أَنْتُمْ آنگاه فرشتگان مى‏ گویند: شما از امّت کدام پیامبرید؟  فَیَقُولُونَ مِنْ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ ص جواب مى‏ دهند: از امّت حضرت محمّد(ص). فَیَقُولُونَ نَشَدْنَاکُمُ اللَّهَ حَدِّثُونَا مَا کَانَتْ أَعْمَالُکُمْ فِی الدُّنْیَا فرشتگان مى‏ گویند شما را به خدا سوگند، بگویید؛ کار شما در دنیا چه بود؟  فَیَقُولُونَ خَصْلَتَانِ کَانَتَا فِینَا فَبَلَّغَنَا اللَّهُ هَذِهِ الْمَنْزِلَةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِهِ مى‏گویند: ما دو خصلت داشتیم که خداوند به خاطر آن این مقام را با لطف و رحمت خود مرحمت کرد.فَیَقُولُونَ وَ مَا هُمَا مى‏ پرسند: آن دو خصلت چه بودند؟  فَیَقُولُونَ کُنَّا إِذَا خَلَوْنَا نَسْتَحِی أَنْ نَعْصِیَهُ مى‏ گویند: در خلوت از خدا شرم مى‏ کردیم مرتکب گناه شویم، وَ نَرْضَى بِالْیَسِیرِ مِمَّا قَسَمَ لَنَا  دیگر آن که هر چه خداوند روزى ما کرده بود راضى بودیم. عید قربان خاطره ابراهیم خلیل‌الله و حضرت اسماعیل را که 3500 سال قبل در سرزمین منا به وجود آمد تجدید می‌کند.
امتحان در محنت‌ها از امتحان در نعمت‌ها آسان‌تر است،
امتحان یعنی خط زندگی و تا آخر ترسیم کردن این خط از ولادت تا قیامت؛ ادامه حیات 60-70 ساله انسان حیات هزاران ساله اوست در واقع آن هزاران سال باطن این 70 سال است،ادامه عمر دنیاست و به معنای بهشت و جهنم و پاداش و کیفر اعمال است.
فَتَقُولُ الْمَلَائِکَةُ یَحِقُّ لَکُمْ هَذَا فرشتگان مى‏ گویند، این مقام زیبنده شماست  .مجموعه ورام، آداب و اخلاق در اسلام، ص: 423

خطبه دوم

.... عِبادَ اللهِ اُوصیُکُـمْ وَ نَفْسِی بِتَقْوَی اللهِ...توصیه به تقوا........  بهترین توشه برای انسان در زندگی دنیوی و اخروی «تقوا» است و تقوا نمی‌گذارد انسان در ظلمت باقی بماند و یا به بن‌بست برسد و راه را برای رسیدن انسان به کمال و سعادت فراهم خواهد کرد.
عید قربان درس‌های فراوانی دارد که یکی از مکتب‌های آن فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا است.
خداوند متعال درآیه ی 35 سوره ی مائده :« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ » – «ای کسانی که ایمان آورده اید ازخدا پرهیزگاری پیشه کنید وبرای تقرب به او وسیله ای بجو ئید ودر راهش جهاد کنید باشد که رستگار شوید.»
مهمترین نکته که  در آیه شریفه که تلاوت شد  از آن استفاده می شود  علاوه بر ایمان  و تقوا  که از آیه قابل استفاده است  مساله تدارک وسیله در راه خداست  انسان باید به دنبال اسباب و عواملی باشد  که بتواند در راه خدا حرکت کند  در روایتی از امیر المومنین(ع)  آمده است ایمان به خدا و پیامبر و جهاد در راه خدا، کلمه ی اخلاص لا اله الا الله ،نماز ،زکات، روزه ماه مبارک رمضان ، حج  ،صله  ارحام ،صدقه آشکار و پنهان  وهمه ی کارهای نیک  می تواند وسیله باشد برای اینکه  انسان به راه خدا برود  اما در روایتی که آنرا صاحب المیزان نقل می کند . میفرماید به وسیله ی امام به خدا نزدیک شوید.
یکی از وسایلی که انسان را به خدای خود نزدیک می کند  و او را در صراط مستقیم قرار می دهد  امام و پیشواست  . از آنجایی که این دهه را دهه ی ولایت  نام نهاده اند  این آیه را انتخاب کردیم  تا در باب  اهمیت ولایت و امامت  برای عزیزان نکاتی رو متذکر شویم . ولایت همان چیزی است که اسلام در میان 5 چیزی که اسلام بر روی انها بنیان نهاده شده است،ممتاز و برجسته است (بنی الاسلام علی خمس، بعد میفرماید،وما…بشئ من الولایه) وهیچ کدوم از اینها به پای ولایت نمیرسد .چرا؟ چون ولایت است که در سایه ان بقیه احکام اقامه میشوند .دستورات الهی در سایه ولایت است که قوام پیدا میکند . منتها عنصر اساسی وکلیدی در اثر گذاری ولایت ، معرفت وشناخت است.امام رضا(ع) میفرماید : کسی که مرا زیارت بکند وبشناسد و معرفت داشته باشد نسبت به ان چیزی که خداوند واجب کرده است، از حق من وطاعت من بر گردن شما، همانا من وپدرانم شفاعت میکنیم او را در روز قیامت و هر که را شفاعت کردیم نجات پیدا خواهد کرد ورستگار خواهد شد . الان امام زمان حجت حق است.  امام زمان (ع) تمام رمز هستی وخلقت حجت خداست . اگر زمین از حجت خدا خالی باشد هر اینه افرادش رو فرو می بلعد . امیدواریم خدای متعال به ما توفیق شناخت ومعرفت نسبت به ولایت وامامت این نعمت وموهبت عظمی کرامت بفرماید
 مناسبتها
 روز عید قربان ، امسال با اولین سالگرد شهادت غمبار حجاج بیت الله الحرام همراه است . یکسال از شهادت بیش از هفت هزار حاجی در حال احرام در مسیر انجام عبادت خدا و اطاعت از پروردگار عالم به خاطر تعمد و یا عدم رسیدگی آل سعود به شهادت رسیدند که ظهور قضیه در این است که عمد در کار بوده است ؛ جنایات آل سعود در اسلام آنقدر عمیق و گسترده شده است که دیگر جای هیچ گونه درنگ نگذاشته است . یمن ، سوریه ، عراق ، بحرین و حتی منافقین ورشکسته که یک جنازه سیاسی از آن ها باقی مانده در فرانسه عربستان آن ها را می بیند و بعد وعده بمب گذاری به وسیله آن ها در ایران می دهد و توطئه های شوم خودش را که بحمدالله تا امروز هر چه بوده خنثی شده و با  حضور نیروهای هوشیار جمهوری اسلامی ایران آن توطئه ها نقش بر آب شده در داخل مملکت شروع کرده است .
امروز حج و بیت‌الله الحرام اسیر دست وهابیون است که نمی‌گذارند به خوبی از آن استفاده شود.
امروز دیگر امیدی به اصلاح آل سعود نیست که متأسفانه برخی افراد می گویند خوب است ما برویم سراغ آل سعود ، ما دست محبت به سوی آن ها دراز کنیم آن ها به سوی ما می آیند ، این ها کارگزاران امریکا و اسرائیل هستند ، این ها رژیم کودک کشند ، چقدر ما باید این مسائل را با سادگی از کنارش بگذریم . حکومتی که هفت هزار حاجی عرب ، سنی ، شیعه و همه مذاهب اسلامی را زیر آفتاب داغ عربستان می میرند و یک ظرف آب به آن ها نمی رسانند و سه ساعت از این ماجرا می گذرد و بعد هم طلبکار می شود و یک عذرخواهی از یک کشور مسلمان انجام نمی دهد و بعد جمهوری اسلامی ایران دست به سوی این ها دراز بکند ، انسان هایی که تمام وجودشان خون گرفته و جز آدم کشی و جنایت چیزی دیگری حالیشان نمی شود .
 امروز باید تمام بزرگان دنیای اسلامی به پا خیزند ، تکلیف حرمین شریفه را معین کنند ، تکلیف حج را معین کنند ، امروز باید کمیته حقیقت یاب تشکیل بشود متأسفانه از سال گذشته گفته شد و این کار تا به امروز انجام نشد ،حقوق شهدای ما باید پیگیری بشود ، باید در تمام مجامع بین المللی از حقوق شهدامان دفاع کنیم و دنیا باید به فکر خانه خدا بیفتد ، دنیا باید به فکر مراسم حج بیفتد ، قرآن مجید هم به عنوان شجره خبیثه از این ها یاد کرده است هم به عنوان شجره ملعونه .
‏اللهم اغفرللمؤمنین والمؤمنات والمسلمین والمسلمات الاحیاء منهم و الاموات.


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک