سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469928

  بازدید امروز : 8

  بازدید دیروز : 95

" منبری در فضای مجازی "

 
اندرزها، صیقل جانها و جلای دل هایند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/6/19::: ساعت 10:7 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و نودو دومین نماز جمعه بخش مزایجان همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر ع  با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه19/6/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و با بیان ایه 200 سوره ال عمران به شرح و تبیین این ایه پرداخته و ارتباط ان با امام زمان را بیان کردند. ایشان سالروز شهادت امام باقر ع را تسلیت گفتند و گفتند در این ایه شریفه که می فرماید ای کسانی که ایمان اورده اید صبر و ایستادگی پیشه کنید مرزها را نگه دارید از خدا پروا کنید امید است که رستگار شوید. صبر کنید اشاره به جمع است و منظورتکیه دادن صبر خود به صبر دیگران و تقویت آن است که هم اثر فردی دارد و هم اثر اجتماعی. در جمع نیروی صبر بر تک تک افراد تاثیر می گذارد. در بسیاری از کارها باید صبر پیشه کنیم تا به سعادت برسیم. عبادت خداوند همراه با صبر است. پرهیز از گناهان صبر زیاد می خواهد زیرا شیطان گناهان را زینت می دهد . در بلا ها و مصیبت ها نیز باید صبر کرد. انسان در سایه ایمان به کمال می رسد .خطابهایی که در قران با لفظ امنوا آمده است خطاب به شیعه است . شیعیان کسانی هستند که به امامت و ولایت ایمان دارند و این برای تشیع یک افتخار است.اگر در مشکلات فرد صبوری نباشیم نمی توانیم در برابر دشمنان صبور باشیم و

مقاومت کنیم.اگر کافران در کفر خود هزینه می کنند مومنان هم باید با همراهی و تکیه بر قدرت صبر یکدیگر مقاومت کنند . تقوی بالاتر از ایمان است و مومنین باید به دنبال کسب تقوی باشند . صبر زمینه رسیدن به پیروزی است. نگهداری از مرزها اعم است از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی .امام باقر ع در تفسیر این ایه فرموده انداصبروا استقامت در انجام واجبات و صابروا صبر در برابر دشمن و رابطوا ارتباط با امام زمان است.امام صادق ع نیز فرموده اند منظور از رابطوا ارتباط با ائمه معصومین است. در پایان این خطبه را به کلام زیبای امام محمد باقر ع که می فرمایند کار خیر و صدقه فقر را می برد و بر عمر انسان می افزاید مزین کردند و خواستار کمک به نیازمندان و امور خیر شدند. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به نقل از امام حسن مجتبی ع گفتند:با زیادی ذکر به خداوند پناه بجویید و با پرهیزکاری از خداوندپروا داشته باشید. انسانی با پروا است که تقوا داشته باشد . در ادامه به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در هفته گذشته اشاره کردند و گفتند: مهمترین وظیفه روحانیت پاسخگویی به شبهات و مبارزه با دین زدایی است . در دنیای پر تلاطم امروزی هم مکلفین و هم روحانیون باید برای رفع شبهات تلاش کنند. معظم له بعد ازگذشت یکسال از فاجعه منا خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب هستند و فرمودند اگر ال سعود خود را مقصر نمی داند چرا مانع تشکیل گروه حقیقت یاب می شود. جهان اسلام باید فکر اساسی برای حج بکند. امریکا و آل سعود شریک جرم و جنایت در منا هستند.سکوت علماء روشنفکران و دولتهای اسلامی در قبال شهادت شهیدان فاجعه منا بلای بزرگ امت اسلامی است.

در بحث مناسبتها سالروز امام محمد باقر را مجددا تسلیت گفته و امام باقر ع را موسس حوزه علمیه شیعه خواندند و گفتند ان امام همام در فضای اختناقی که بعد از واقعه کربلا بوجود آمد با تاسیس مرکز علمی شاگردانی فقیه و اسلام شناس تربیت کردند که موجب نجات اسلام شدند.ایشان همچنین یاد و خاطره مرحوم ایت الله طالقانی را گرامی داشتند. روز عرفه و شهادت هانی بن عروه و مسلم بن عقیل  و عید قربان را یاد اور شدندو گفتند باید امسال با شکوه بیشتری در مراسم خاص این ایام شرکت کنیم تا مشت محکمی بر دهان بدخواهان باشد.

در پایان از قرارگاه فرهنگی شهر مزایجان بخاطر برنامه ریزی و اجرای مراسم خاص این ایام و خصوصا اجرای مراسم شب شهادت امام باقر ع و یادواره شهدای مدافع حرم تشکر کردند.

لازم به ذکر است که ر پایان نماز جمعه امروز نمازگزاران در راهپیمایی اعتراض امیز به رفتار خصمانه ال سعود و آل خلیفه شرکت کردند..



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک