سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469852

  بازدید امروز : 27

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
هیچ متکبّری، دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/6/12::: ساعت 4:31 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و نودو یکمین نماز جمعه بخش مزایجان همزمان با سالروز شهادت امام محمد تقی ع  با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه12/6/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و گفتند فتنه ها فرا گیر شده و ایمان در معرض انواع خطرها و مشکلات قرار گرفته امیدواریم که خداوند ایمان واقعی را در ما تقویت کند. شهادت امام جواد ع را تسلیت گفته و به اهمیت عبادت در ماه ذیحجه پرداختند و گفتند:عبادت در این ماه مخصوصا دهه اول ان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه دهه اول ذیحجه اهمیت ندارد.در این ایام علاوه برانجام عبادت با زائران خانه خدا نیز هم صدا می شویم. و امسال بخاطر ظلمی که از آل سعود خبیث بر ما رفته اهمیت بزرگداشت این ایام اهمیت خاصی دارد. وجود اعیاد بزرگ قربان و غدیر و روز عرفه در این ماه نشان از اهمیت و جایگاه خاص آن است. سپس در استانه سالروز ازدواج آسمانی امام علی ع و حضرت زهرا س ضمن تبریک این روز و در تبیین سبک زندگی اسلامی به اهمیت ازدواج و ضرورت اسان گیری خانواده ها و کمک آنها به امر ازدواج جوانان

پرداختند و به نقل از رهبر معظم انقلاب گفتند:لعنت بر کسانی که صریحا با سنت اسلامی ازدواج مخالفت میکنند .اساس ازدواج در اسلام سادگی است. کسی که برای مراسم عروسی مجلس با شکوه میگیرد نمی تواند در خانه ساده زندگی کند. اساس خوشبختی در ازدواج محبت است در امر ازدواج اسان بگیرید تا جوانان دچار فساد و گناه نشوند و موجبات خشنودی امام زمان عج را فراهم کنید. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و برای همگان رسیدن به تقوای واقعی را ارزو کردند. ایشان در این خطبه ابتدا به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع مسئولان و متخصصان وزارت دفاع اشاره کردند :باید توان نظامی را افزایش دادتا قدرتهای زورگو احساس تهدید کنند. برخی نمی فهمند که در این دنیای پر دسیسه ،دشمن باید احساس خطر کند و نباید احساس امنیت کند . عقل حکم میکند که باید توان دفاعی را افزایش داد تا دشمن زورگو و بی منطق احساس خطر کند.

در ادامه به منازعات تصنعی رایج در جامعه و ارتباط آن با انتخابات ااشاره کردند و گفتنداین چیزهایی که اصلا واقعیت ندارد و خوراکی برای اتش جنگ روانی مردم است شیوع می دهند تا ذهن و افکار مردم را از مسائل اصلی منحرف کنند و این شیوه ای الگو گرفته از غرب است. برای اجرا یا عدم اجرای یک کنسرت در یک شهر دو قطبسی ایجاد میکنند . وقتی به احترام مراجع قم در این شهر کنسرت برگزار نمی شود چرا در شهر مشهد که حریم امام معصوم است از او خجالت نمیکشید. در تب و تاب این غوغاها مطالبات اصلی مردم به حاشیه می رود و این خیانت به مردم و خون شهداست. بحثهای دروغین درست میکنند برای پوشاندن مساله ای مانند فیشهای نجومی . این الگو برداری از غرب است و مردم باید مواظب باشند.

در ادامه سالروز شهادت امام جواد ع را تسلیت و سالروز ازدواج امام علی ع و فاطمه زهرا س را تبریک گفتند.همچنین روز مبارزه با استعما انگلیس را یاد اوری نموده و یاد و خاطره شهید رییس علی دلواری را گرامی داشتند.سالروز قیام خونین 17 شهریور را گرامی داشته و شهریور را یاد اور خاطراتی تلخ برای ملت ایران دانست که دست جنایتکار امریکا به نوعی در آن دخیل بوده است.

در پایان ضمن اشاره به عدم حضور زائران ایرانی در حج امسال و برشمردن جنایات و بی کفایتیهای آل سعود در اداره حج و خادم الحرمینی ضمن بی کفایت خواندن ال سعود در اداره امور حج و لزوم تجدید نظر در این باره گفتند مواظب باشید دشمن مکار از این فرصت برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی استفاده نکند در حالیکه بین کشته شدگان واقعه منا اهل سنت هم بودند . و دولت برای احقاق حق شهدای فاجعه منا و رسوایی ال سعود تلاش کند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک