سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469868

  بازدید امروز : 43

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
پیامبر صلی الله علیه و آله از مغلطه کاری منع فرمود . [معاویه]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/6/5::: ساعت 4:54 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و نودمین نماز جمعه بخش مزایجان همزمان با ایام هفته دولت با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه5/6/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و به نقل حدیثی از امام علی ع پرداختند و گفتند امام اول ما شیعیان فرموده است: برای انسان مومن با تقوا سه نشانه و خصلت وجود دارد .اول اینکه عمل خالص دارد . یعنی فقط برای رضای خداوند عملی را انجام می دهد و به فکر ریا کاری و تفاخر و ... نیست . او فقط خدا را می بیند و فقط برای جلب نظر او اعمالی را انجام می دهد.دوم اینکه ارزوهای کوتاه دارد. انسان مومن باتقوا ارزوهای کنترل شده،قابل دسترس ،معقول و منطقی دارد و بزرگترین ارزویش امید به عفو و بخشش خداوند است .و سوم اینکه فرصتها را غنیمت می شمارد و فرصتهای ایجاد شده را به راحتی از    دست نمی دهد. فرصت علم اموزی،فرصت عبادت و فرصت خدمتگزاری به خلق الله از جمله فرصتهایی هستند که باید غنیمت شمرد. نماز جمعه و شرکت در نماز جمعه نیز یک فرصت است که خداوند برای ما ایجاد کرده و ما باید قدر این فرصت را بدانیم و از شرکت در نماز جمعه غافل نشویم. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و برای همگان رسیدن به تقوای واقعی را ارزو کردند. ایشان در این خطبه ابتدا به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع ائمه جماعات تهران اشاره کردند و گفتند:برخی به اسم تقدس و دفاع از دین حرفهای نا درست می زنند . آنها می گویند کار خودتان را بکنید. اینها یا افراد ساده لوح هستند یا مغرض. اینان می خواهند مسجد را از سیاست کنار بگذارند . در حالیکه دین اسلام دینی اجتمای و سیاسی است و اگر چنین نباشد با سیره پیامبر اکرم ص در تقابل است. ایشان محرومیت مساجد شهر و بخش مزایجان از مبلغین را مشکلی اساسی خواند و علت آن را محرومیت منطقه از امکانات اولیه زندگی دانست و ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش مسئولین مشکلات برطرف شود و خدمتگزاران برای خدمت به  این بخش روی آورند.ایشان پیام مقام معظم رهبری به کاروان ورزشی المپیک را پیامی کوتاه اما بسیار پر محتوا دانستند و گفتند این نهایت لطف یک رهبر به مردم و ورزشکاران است.ورزشکاران هم باید قدر چنین رهبری را بدانند و با رعایت اخلاق اسلامی الگویی برای جوانان کشور باشند.

ایشان روز زیارتی امام رضا ع را یاد اور شدند. روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی و روز داروسازی را گرامی داشته به تلاشگران این عرصه تبریک گفتند و نداشتن یک داروخانه مستقل در سطح بخش مزایجان را یکی از مشکلات عمده دانستند و اظهار امیدواری کردند با همکاری مسئولین و ایثار فرزندان تحصیل کرده این منطقه این مشکل مرتفع شود..روز دحو الارض و فضیلت روزه این روز را متذکر شدند. هشت شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشتند و گفتند تروریسم متاسفانه با همکاری برخی کشورهای مسلمان منطقه و حمایت جبهه استکبار در خدمت جهان سلطه برای رسیدن به اهداف شومشان است.ایشان از اجرای برنامه پرسش و پاسخ مسئولین شهرستان با مردم بخش مزایجان تشکر کردند و گفتند خواسته مردم از دولتمردان توجه به منویات مقام معظم رهبری و رسیدگی به مشکلات مردم است.در استانه آغاز سال تحصیلی جدید بر استفاده از وسایل تولید داخل و صرفه جویی تاکید کردند. و دبیرستان دخترانه هدی را مکانی مناسب برای ادامه تحصیل دختران دانستند.در صحنه جهانی نیز تظاهرات مردمی یمن را سر اغاز شکل گیری اتفاقات جدید در منطقه و همکاری نظامی ایران و روسیه را باعث تحرکات بدخواهان نظام اسلامی و حامیان تروریسم دانستند.

لازم به ذکر است به مناسبت هفته دولت جناب اقای کاظمی  بخشدار محترم بخش مزایجان در فاصله بین دو نماز گزارشی از عملکرد دولت در سطح کلان کشور و در بخش مزایجان ارائه کردند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک