سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469856

  بازدید امروز : 31

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
بدى را از سینه جز خود بر کن با کندن آن از سینه خویشتن . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/5/29::: ساعت 5:37 عصر

به یاری خداوند متعال یکصد و هشتاد نهمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه29/5/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند. و به نقل از امام صادق ع گفتند:اگر میخواهید از عنایات ویژه خداوند بهره مند شوید باید از عنایات ائمه بهره مند شوید و اگر میخواهید از عنایات ویژه ائمه بهره مند شوید باید مواظب زبانتان باشید و از گناهان دست بکشید. و در تبیین این حدیث گفتند:عمده گناهان اعم از غیبت ،تهمت،افتراو... از زبان است و باید مواظب زبان و گفتار خود باشیم و مرتکب گناه نشویم. هر حرفی را نزنیم و قبل از حرف زدن به آنچه که میخواهیم بگوییم فکر کنیم. در ادامه سبک زندگی اسلامی به فرموده ی امام علی ع به فرزندانشان و توصیه آنها به تقوای الهی و نظم در کارها پرداختند و گفتند اینکه امام علی ع با فرزندان خود صحبت میکنند و انها را موعظه و نصیحت میکنند الگویی برای زندگی اسلامی و نمونه ای برای تربیت فرزندان است و باید وقتی را برای بودن و حرف زدن با فرزندان در نظر داشته باشیم و نصیحتهای ما حالت سرزنش یا تحکمی نداشته باشد . و سفارش ان حضرت به داشتن نظم ،نشان

از اهمیت نظم در زندگی فردی و اجتماعی است مایه تمام نا بسامانیها در زندگی فردی و اجتماعی بی نظمی است . باید در خوراک و خواب و پوشاک و کار و... نظم وجود داشته باشد.مواظب باشید بدنبال دنیا نباشید باید رابطه خود و دنیا را تنظیم کنید .اگر به امور مادی و دنیوی دست نیافتید نباید دل نگران شوید ارزش دل بسیار بیشتر از آن است که بخواهد برای امور دنیوی مکدر شود. دل جایگاه یاد خدا و معنویت است .رابطه شما با دنیا باید طوری باشد که هنگام جداشدن از آن محزون نشوید .  

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به نقل از امام صادق ع گفتند:عمل اندک همراه با تقوا بسیار بالاتر و ارزشمندتر از عمل بسیار بدون تقواست.اگر تقوا داشته باشید همان عمل کم شما ارزشمند و موثر خواهد بود.

در ادامه به انتشار فایل صوتی از طرف سایت منتظری اشاره کردند و گفتند چقدر انسان باید حقیر باشد که عاقبت به شر بشود. سخنان وی در حمایت از منافقینی است که بیش از16000 هموطن ایرانی را از راه ترورهای کور به شهادت رساندند و در عملیات مرصاد با صدام همدست شده و قصد فتح تهران را داشتند و هم مسلکان آنها نیز که در زندان بودند شورش کرده و قصد پیوستن به انها را داشتند علی رغم اینکه حکم انها صادر شده و بخاطر رافت اسلامی اجرا نشده بود. اینها با انتشار این فایل صوتی خوراکی برای رسانه های غربی ضد نظام اسلامی تهیه کردند.

30مرداد سالروز درگذشت شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم را یاد اور شدند و ضمن دعا برای مغفرت و علو درجات ان مرحوم،گفتند اینکه معصومین فرموده اند در آخرالزمان شهرقم مرکز علمی جهان اسلام است را این عالم بزرگ تحقق بخشیدند.

31 مرداد سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی بدست صهیونیستها را یاد اوری کردند و گفتند این اقدام نشان از اهمیت مسجد و ترس و وحشت جبهه استکبار از مساجد است و تاکنون مساجد بسیاری را توسط عمال خودتخریب کرده اند.و این روز در تقویم جهان اسلام بنام روز مسجد نامگذاری شده است.

روز صنعت دفاعی را یاد آوری کردند و ضمن تبریک و خسته نباشید به جهادگران عرصه دفاعی کشور گفتند:اقتدار و امنیت کشور در سایه صنعت دفاعی است و هرکس بگوید نیاز نداریم یا ساده لوح است یا خائن است.

روز پزشک را گرامی داشته و ضمن تبریک به جامعه پزشکی کشور،شهرستان و بخش مزایجان،موضوع شبانه روزی شدن درمانگاه مزایجان را یک بار دیگر متذکر شدند و از مسئولین خواستند در این خصوص اقدام نمایند.

ضمن یاد اوری و تبریک هفته دولت به دولتمردان این هفته را فرصتی برای پرداختن به کارنامه دولت دانسته و گفتند در ارزیابی رعایت انصاف و عدالت شده و از سیاه نمایی و سفید نمایی پرهیز شود و در تعیین معیار خوبی و بدی از معیارهای انقلاب و توصیه های رهبر فرزانه استفاده شود.

در پایان ضمن تشکر از زحمات بخشدار و فرماندارو نماینده محترم مجلس ،در خصوص احداث و اتمام و بهره برداری سریع جاده سروستان به مزایجان هشدار دادند و گفتند چنانچه بطور کامل اجرا و بهره برداری نشود تبدیل به نمادی  از بی کفایتی دولت و مسئولین می شود.همچنین در خصوص نام بردن از جاده مواصلاتی صفاشهر بوانات به جای صفاشهر توتک در مناظرات و مکاتبات هشدار داده و گفتند با این نام بردن، جاده تا مرکز شهرستان تلقی میشود و عملا بخش محروم مزایجان از گردونه خارج خواهد بود و از بخشدار محترم بخش مزایجان خواستند که در این خصوص پیگیری نمایند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک