سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469884

  بازدید امروز : 59

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
هرکس دانش را بجوید، [کوشش او [کفّاره گذشته اش باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/5/22::: ساعت 6:57 عصر

به یاری خداوند متعال یکصد و هشتاد و هشتمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  ، در روز جمعه 95/05/22  برگزار شد .

خطبه اول :

 امام جمعه بخش مزایجان ، پس از توصیه ی به تقوا و پرهیز ازگناهان و انجام دستورات الهی ، دهه ی کرامت را در آستانه ی میلاد امام

رضا (ع) به همگان تبریک گفت ودرادامه ی بیان مطالب در مورد سبک زندگی اسلامی ، به تبیین زندگی کریمانه پرداخت وبیان کرد که توصیه ی اسلام ، سبک زندگی کریمانه است . یعنی اینکه انسان ارزش خوبیهایی را که خداوند برایش مشخص کرده است را بداند. وی با اشاره به خطبه ی 225 نهج البلاغه گفت : امام علی ع در این خطبه دعایی دارد که آن حضرت از خداوند می خواهد که زندگی کریمانه را به ما عطا کن . امام جمعه گفت : دعاهای حضرت دعای زندگی کریمانه هست تا جایی که به خداوند عرض می کند  خدایا : تمام نعمت ها ( جان و اعضا و جوارح و...) را تو به ما عطا کرده ای و اینها هم امانتی و عاریه است و آنها را از ما پس می گیری . امام علی هچنین دعا میکند که : اولین نعمتی را که از ما می گیری جان ما باشد.و نهایتا میفرماید که ما محتاج فرزندان نشویم . یعنی برای کسانیکه کریمانه زندگی می کنند این خیلی مهم است که محتاج زن و فرزندان نشوندو این خواسته از طرف کسی است که فرزندانش حسن و حسین ع می باشند . واین نشان دهنده ی ارزش و اهمیت زندگی کریمانه است . و پس از آن ، حضرت علاوه بر زندگی کریمانه ، مرگ کریمانه نیز از خداوند طلب میکند که آن همان مرگ در راه خدا یعنی شهادت است . که آنرا خداوند نصیب بهترین بندگان خود و اولیاء الهی میکند . حاج آقا میرشکاری گفت که یکی از ابزار زندگی کریمانه ازنظر امام علی ع این است که محتاج فرزندان نشویم . ایشان گفت یکی دیگر از عوامل کریمانه زندگی کردن ، رزق بیواسطه هست یعنی که بطور مستقیم از خود خداوند رزق بگیریم و واسطه ای در کار نباشد .و محتاج دست مخلوقات نباشیم .

امام جمعه گفت : در اینجا دو عنصر محوری در سیره ی اقتصادی امام علی ع وجود دارد که عبارتند از : تلاش در تولید و دیگری قناعت در مصرف . یعنی که از خداوند بخواهیم به ما توفیق بدهد که در راه کسب روزی تلاش کنیم و به این وسیله  بدون واسطه از خود خداوند روزی مان را دریافت کنیم . ایشان گفت : این همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) به آن اشاره فرمودند . ایشان ادامه داد که مصونیت از فقر سومین ابزار در کسب زندگی کریمانه می باشد . وی ادامه داد که حضرت علی ع به خداوند عرض می کند که خدایا با اعطای دارایی ، ما را از گرفتاری فقر نجات بده . وی ادامه داد که فقر به معنای شکستن هست نه به معنای نداری زیرا افراد به چاپلوسی و تملق می افتند.

درپایان هم وی به نقل از امام علی ع گفت که : خدایا با اعطای دارایی ، آبروی ما را حفظ کن .

خطبه دوم :

امام جمعه  ضمن تبریک مجدد دهه ی کرامت و میلاد امام رضا ع گفت : امام علی ع در بحث تقوا می فرمایند : از فردی خشنود هستم که ورع و تقوا دارد ، از طمع پاک است ،کار نیک بسیار انجام می دهد و کم منت می گذارد .

حاج آقا میرشکاری گفت : مقام معظم رهبری در دیدار با مجموعه ی وزارت اطلاعات در هفته ی گذشته گفتند : این نهاد ، سنگر بسیار مهم و حساس و چشم بیدار نظام و پوسته ی سخت نظام است و نباید آسیب پذیر شود . و ضمن تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان ع ، پیروزی و بقای نظام اسلامی را در گرو حفظ ایمان دانستند و هر اقدامی در جهت تضعیف ایمان مردم و مسوولان را خیانت به نظام و اسلام دانستند و تنها راه ایجاد مانع در سر راه دشمنان ، همین مساله ی ایمان است .و تنها نیروی دفاعی که کشور را طی این سالها حفظ کرده است ، ایمان می باشد . و برخورد و پیشگیری از مفاسد اقتصادی را یکی از وظایف این وزرارت خانه دانستند . پس از این ایشان به بیان مناسبت های هفته پرداختند.

شنبه 23 مرداد : سالروز پیروزی قهرمانانه ی حزب الله بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در سال 1385 می باشد که به نام روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است . امام خمینی (ره) درمورد سرمشق تاریخ اسلام میفرمایند :  ، اتکاء و توکل بخدا و مقاومت در برابر دشمنان ، مساوی است با شکست ابر قدرتها .

یکشنبه 24 مرداد ، ولادت با سعادت امام رضا ع است . امام جمعه در مورد اینکه چرا به آن حضرت لقب "رضا " داده شده گفت : زیرا ایشان مورد رضا و پسند خداوند در آسمان و رسول او و امامان در زمین بوده است . و شیعه و سنی ، هر دو ایشان را پذیرفته اند .  واینکه آن حضرت به رضای خدا راضی بود و این مقام (رضا) بالاتر از مقام صبر است .

سه شنبه 26 مرداد ، آغاز بازگشت اولین گروه از آزادگان به میهن در سال 1369 می باشد ، که حضرت امام خمینی (ره ) فرموده بودند : اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم ، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید که امام در فکرتان بود . وزبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه ی عزیزانی است که برای اعتلای کلمه ی حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نمودند ، لذا این روز را به همه ی ایثارگران عزیز و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان تبریک عرض می نمایم .

پنجشنبه 28 مرداد : سالروز کودتای آمریکایی_ انگلیسی برای باز گرداندن محمد رضا شاه خائن به مسند قدرت در سال 1332 می باشد .

ریس شورای فرهنگ عمومی بخش در پایان گفت : همه ی مردم و مسوولان باید هشدارهای رهبری را در مورد عدم اطمینان و اعتماد به آمریکا جدی بگیریم ، مخصوصا رییس جمهور محترم ، تا دچار خسران دنیا و آخرت نگردد .

والسلام  

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک