سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469918

  بازدید امروز : 93

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
از دست شدن دوستان ، غربت است . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/5/16::: ساعت 7:4 صبح

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هشتاد هفتمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه15/5/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.و فرارسیدن دهه کرامت که با  میلاد حضرت فاطمه معصومه س آغاز و با میلاد حضرت رضا ع پایان می یابد  را تبریک گفته و آرزو کردند که توفیق پیروی از ائمه معصومین را داشته باشیم. در ادامه تبیین سبک زندگی اسلامی به موضوع کسب روزی حلال و پرهیز از حرام خواری پرداختند و به نقل از امام صادق گفتند:کسب روزی حلال از نبرد در جبهه جنگ سخت تراست. متاسفانه امروزه زمینه های گناه و کسب روزی حرام زیاد و کسب روزی حلال مشکل شده و لی دلیلی برای کسب روزی حرام نیست. کسب مال حرام مانع بزرگی برای سعادت و رستگاری انسان است و موجب وزر و وبال میگردد. خداوند قسم خورده که از حلال و حرام مردم نمیگذرد . در ایه 14 سوره فجر به مرصاد اشاره کرده که کمین گاه و پلی است در مسیر بهشت که هیچ حرام خواری از آن نمیگذرد یعنی هیچ حرام خواری به بهشت نمی رود.امام علی ع فرموده اند اگر تمام هستی را به من بدهند تا پوست جویی را به ظلم از مورچه ای بگیرم چنین نخواهم کرد. .حرام خواری فقط منحصربه کسبه و بازاریان نیست بلکه در همه حرفه ها و شغلها اگر کسی کار خود را به خوبی انجام ندهد حرام خواری کرده است. در زندگی باید همانطوری که دوست داری دیگران با تو رفتار کنند باید با آنها رفتار  کنی و این یعنی انصاف. شیعه منصف است بنابراین بازار شیعه نباید گران فروشی و تقلب و ... داشته باشد . همه افراد در همه اصناف باید مواظب باشند کاری را که برعهده دارند بخوبی انجام دهند حتی آنهایی که انجام کاری را مجانی بر عهده گرفته اند . مال حرام انسان را از خیر و خوبی باز میدارد. رسول اکرم و ائمه اطهار ،علما و مراجع دینی همگی پرهیز عجیبی حتی از امور شبهه ناک داشتند تا چه رسد به خوردن مال حرام. خوردن مال حرام باعث سستی در نماز میشود . امام صادق ع فرموده اند: در قیامت بنده قدم از قدم برنمیدارد مگر اینکه بگوید اموالش را چگونه کسب کرده است.  

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند وگفتند  ماههای حرام از احترام و جایگاه بیشتری برخوردار هستند که خداوند برای انها قائل شده است در این ایام باید برای کسب برکات بیشتر تلاش کنیم.

ایشان به بیان فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار اقشار مختلف مردم استانهای کشور با ایشان اشاره کردند و گفتند: دغدغه اصلی من مشکل معیشتی مردم است تجربه برجام بد عهدی امریکا را ثابت کرد و نشان داد که تنها راه حل مشکلات کشور تکیه و اعتماد به نیروها و توانمندیهای داخل است.مسئولانی که میگفتند تحریمها یکجا برداشته میشود چرا حالا حرف از تدریجی بودن میزنند؟ بعد از گذشت شش ماه از اجرایی شدن برجام چرا هیچ تاثیری در وضع مردم نداشته است؟ در قیامت شیطان پیروان خود را سرزنش میکند که چرا از من پیروی کردید. امریکائیها هم حالا میگویند نباید به ما اعتماد میکردید و این همان مصداق بارز شیطان بزرگ است که امام خمینی ره از آن یاد میکردند.دعوت از مردم برای مصرف کالای داخلی را بیان کردند و گفتند این یک تکلیف است و همه باید به فرموده رهبر لبیک بگوییم و از مصرف کالای خارجی بپرهیزیم.علنی شدن روابط عربستان با اسرائیل خنجری از پشت جهان اسلام است و این هم از نقشه های امریکاست.

حجه الاسلام میرشکاری از عملیاتی کردن قرارگاه فرهنگی شهر مزایجان و برگزاری جشن با شکوه میلاد حضرت معصومه س با همراهی و همکاری همه نهادهای فرهنگی شهر تشکر و بر ادامه این روند و حرکت در قالب قرار گاه فرهنگی تاکید کردند.

17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی و اعضای کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان را یاد آور شدند و ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از زحمات همه خبرنگاران خصوصا خبرنگار بخش مزایجان تشکر کردند و توصیه نمودند که خبرنگاران نهایت انصاف را در تهیه گزارشهای خود داشته باشند خدمات دولت و نظام را بیان کنند و از سیاه نمایی بپرهیزند و با شجاعت مشکلات مردم را نیز انتقال دهند.

در ادامه به روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاه چراغ ع اشاره کرده و به بیان گوشه ای از سلوک و رفتار و پای بندی ایشان به ولایت پرداختند و گفتند آن حضرت امین ولایت بود . ایشان با مراجعه مردم مدینه از آنها بیعت گرفتند ولی بعد اعلام کردند که من خودم هم در بیعت برادرم امام رضا ع هستم.

در پایان به سفر استاندار محترم فارس و هیئت همراه ایشان به شهرستان بوانات پرداختند و ضمن تشکر و قدردانی از ایشان و هماهنگ کنندگان سفر خصوصا نماینده و فرماندار محترم اظهار امیدواری کردند که در نتیجه این سفر اتفاقات ملموسی بیفتد. این سفر مصوبه داشته باشد و بهره برداری از جاده و گاز بخش مزایجان هم تسریع پیدا کند.و اگر بعد از این سفر اتفاقات خاص و ملموس نیفتد این سفر ضرر و خسران است که امیدواریم اینگونه نباشد و عواید آن نصیب مردم منطقه بشود.

لازم به ذکر است که ستاد نماز جمعه مزایجان با اهداء لوح تقدیر از زحمات خبرنگار بخش مزایجان آقای همت برزگر تشکر و قدردانی نمود.

همچنین جوایز نوجوانان که به مناسبت 5 مرداد با همکاری کانون تربیتی در مسابقه فوتسال برنده شده بودند اهدا شد.


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک