سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469898

  بازدید امروز : 73

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
هر کس را در مال وى دو شریک است : وارث و حوادث . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/5/8::: ساعت 5:51 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هشتاد ششمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 8/5/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.و فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام صادق ع را تسلیت گفتند. در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی به موضوع غیبت به عنوان یکی از صفات رذیله انسانی پرداختند و گفتند غیبت کردن صفتی بسیار زشت و نکوهیده است که در تعالیم دینی ما اعم از ایات و روایات و بنا به گفته عالمان دینی در همه منابع فقه شیعه نیز نکوهیده شده است. غیبت کردن و تهمت زدن یعنی تخریب یک چهره و شخصیت و پشت سر کسی حرف زدن. کسی که حضور ندارد تا از خود دفاع کند پشت سر کسی حرف زدن به اوصافی که آن شخص ندارد هم دروغ است و هم غیبت. ایشان گفتند:میزان بزرگی گناه از اوصاف و جزایی که برای آن آمده است مشخص میشود. در سوره مبارکه حجرات غیبت کردن معادل خوردن گوشت مرده ی برادر آمده است و این نشان از اوج رذلی این صفت است. امام صادق ع می فرمایند : غیبت بر هر مسلمانی حرام است. غیبت نیکوییها را میخورد و تباه همیکند همچنان که آتش هیزم را نابود میکند. بسیاری از مشکلات ما و جامعه ما ناشی از عواقب گناهانی است که مرتکب میشویم غیبت و تهمت عواقب شدیدی دارد.از عوامل ارتکاب شخص به غیبت دیگران،حسادت ،کینه توزی ، انتقامجویی، انحصار طلبی ،کبر و غرور و ... است که میتوان با شناخت این عوامل و خشکاندن ریشه آنها از غیبت و عواقب سوء آن در امان ماند.برا اساس نص صریح قران عده ای قلبهایشان بیمار است و در اثر لقمه حرام و نطفه حرام این اتفاقات می افتد و اینگونه قلبهای مریضی شفا نمی یابند و برای همیشه از خوبیهای دنیا و آخرت محروم میمانند.

ایشان توجه نمازگزاران را به تابلو اطلاع رسانی در خصوص ارائه نظرات انتقادات و پیشنهادات به مجموعه نماز جمعه که در مصلی نصب شده معطوف داشته و گفتند قبل ازاینکه در رابطه با موضوعی دچار قضاوت بیجا و در نتیجه ان مرتکب گناه بشوید با روشهای ارایه شده در تابلو از صحت و سقم شایعات مطلع شوید.کسی غیبت مجموعه نماز جمعه را بکند او را اولا به خدا و سپس به مردم واگذار میکنیم و قطعا چنین افرادی از نگاه مردم منفور خواهند شد.  

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و مجددا شهادت امام صادق ع را تسلیت گفتند .سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه س وروز دختر و اغاز دهه کرامت را یاد آوری کردند. و مطالبی را پیرامون جایگاه و شخصیت معنوی حضرت معصومه س بیان کردند و گفتند امام خمینی ره فرموده اند:هرگاه در قم مشکلی برایم پیش می آمد در حرم حضرت معصومه ع معتکف میشدم و معمولا نتیجه میگرفتم. رهبر فرزانه انقلاب هم فرموده اند: باید از این حضرت استفاده بیشتری ببریم.ایشان همچنین روز دختر را به همه خانمها خصوصا دختران تبریک گفتند.به هفته حج اشاره کردند و همدستی جبهه صهیونیست و استکبار برای پوشاندن اقدام سخیف ال سعود در جلوگیری از انجام فریضه حج  مسلمانان ایران را گوشزد کردند.در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری در وصف نماز جمعه به عنوان قرار گاه فرهنگی اشاره کرده و گفتند طبق این فرمایش معظم له تمام برنامه های فرهنگی باید با هماهنگی و محوریت نهاد امامت جمعه تنظیم و اجرا شود و اجرای هرگونه برنامه ای خارج از این چهارچوب دهن کجی به ایشان تلقی می شود و هر گونه ندای تفرقه انگیزانه ندای شیطانی و فتنه انگیز است. ایشان در پایان همه نهادها را به حرکت به سمت هم افزایی دعوت کردند .

لازم به ذکر است دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد درون مجمعی مجمع اسلامی محبین اهل البیت ع مزایجان ،در نماز جمعه این هفته شرکت کردند.

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک