سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469916

  بازدید امروز : 91

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
خدا خرد را نزد کسى به ودیعت ننهاد ، جز که روزى او را بدان نجات داد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/5/2::: ساعت 3:2 عصر

 

با استعانت از درگاه ایزد منان و تحت توجهات حضرت ولیعصر یکصد و هشتاد و پنجمین نماز جمعه بخش مزایجان در اولین روز از مردادماه نود و پنج و در آستانه پنجم مرداد سالروزاقامه اولین نماز جمعه کشور ،با حضور گرم و پرشور نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری اقامه شد

خطبه اول

ایشان پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تناسب  سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور ،نماز جمعه را به عنوان خاکریز و دژ مستحکم و نفوذ ناپذیر انقلاب و اسلام توصیف کردند که دامنه آن تمام کشور را فراگرفته و قریب به 900 نماز جمعه در کشور اقامه می شود.و این شبکه عظیم قابل اطمینانی در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی است .جمعه روز ذکر حق و یار محبوب و نماز جمعه است.روز تجلی ایمان و حج فقرا و نیازمندان است.صفوف منظم نماز جمعه جلوه ای از انقلاب شکوهمند اسلامی است.امام خمینی ره فرموده اند:اگر تنها دستاورد انقلاب فقط همین نماز جمعه باشد ،بزرگترین دستاورد است. آقایان باید با سفارش به مردم و نسلهای اینده به این مساله اهمیت بدهند که نماز جمعه در راس همه امور است . در روز جمعه عاشقان در انتظار ظهور امام زمان هستند.مدعیان

انتظار با حضور در نماز جمعه ادعای خود را به اثبات می رسانند و در هر جمعه آن را تکرار می کنند. نماز جمعه هر حکم و هر خطبه اش یک درمان شفا بخش برای دلهای مومنین است و برای همیشه نیاز مبرم است.نمازهای جمعه پایگاه هدایت مردم در سراسر کشور ر و سنگر دفاع معنوی در برابر دشمن است.و به تعبیر مقام معظم رهبری نهاد امامت جمعه قرارگاه فرهنگی است و اگر نماز جمعه از انقلاب گرفته شود انقلاب ضربه سختی خواهد خورد . نماز جمعه نمازی است که یاد خدا را با اجتماع مردم ارتباط می دهد و نمازی وحدت آفرین است.

خطبه دوم

در این خطبه نیز پس از دعوت به رعایت تقوا گفتند تقوا باعث باعث روشنایی در زندگی دنیا و اخرت میشود.ایشان در این خطبه نیز با تناسب 5 مرداد به بیان اهمیت نماز جمعه پرداختند و گفتندنماز جمعه کارکرد بسیار مهمی در ایجاد اجتماعات مفید و موثر دارد انقلاب اسلامی ما با ذکر و یاد خدا و وحدت و همدلی مردم بوجود آمده و ادامه می یابد و هر زمان که در یکی از این دو نقصان ایجاد شود انقلاب آسیب می بیند. دوام و قوام انقلاب به ذکر خدا و حضور مردم است. امام راحل فرمودند: ائمه جمعه در شهرستانها اقامه نماز جمعه کنند .انقلاب نماز جمعه را زنده کرد .نماز جمعه وسیله تجمع و محل اجتماع است.نمازجمعه دو رکن اساسی دارد که رکن اول ان محتوا و مضمون است،ویاد خدا و امر به معروف و تبیین سبک زندگی دینی است  که در خطبه ها و دورکعت نماز می گنجد و رکن دوم آن حضور مردم است که با شور و شعور شرکت می کنند.از اوضاع جاری مملکت اگاه می شوند و و وحدت و عمل و بصیرت افزایی نسبت به دشمن را تمرین می کنند.حضور نماز گزاران به منزله حضور در جبهه دفاع از انقلاب و اسلام و مشت محکمی بر دهان دشمنان است. در روایات تاکید فراوانی بر نماز جمعه شده است . رسول اکرم ص می فرمایند:خداوند نماز جمعه را بر شما واجب کرده هرکس در حیات و بعد از وفات از روی استخفاف یا انکار نماز جمعه را ترک کند خداوند او را پریشان و افسرده می کند به کارش برکت نمی دهد و نمازو سایر اعمال نیک او قبول نمی شود تا زمانیکه توبه کند. همچنین در روایات آمده است هر کس بدون عذر سه نماز جمعه را ترک کند منافق است.سه خیر است که اگر مردم می دانستند برای بدست آوردن آن دعوا می کردند که یکی از آنها نماز جمعه است.هر کس نماز جمعه را ترک کند باید امر به معروف و نهی از منکر شود.

در ادامه به مصیبت مسلمانان فراموش شده کشمیر و کشتار بیرحمانه آنها توسط دولت هند در سایه سکوت نهادهای بین المللی اشاره کردند و این حرکت وحشیانه و ددمنشانه را محکوم کردند و از وزارت خارجه خواستند این حرکت را محکوم کند.

و همچنین گفتند کودتای نافرجام ترکیه بدون توجه به اهداف ان تاثیراتی در منطقه خواهد داشت.  با توجه به این کودتا باید سپاسگزار تامین کنندگان امنیت باشیم و سران فتنه هم به عمق رافت اسلامی که شامل آنها شده پی ببرند .

و در نافرجامی برجام باید مسئولان دقت کنند و بدانند اگر به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب عمل نشود چه ضررهایی متوجه مملکت و نظام اسلامی می شود. هم مجلس و هم دولت باید خود را برای مقابه با بد عهدی های آمریکا آماده کنند.

لازم به ذکر است بین نماز جمعه و نماز عصر این هفته به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور از دانشجوی نخبه مزایجان اقای حمید رضا گلشن و جمعی از نمازگزاران شاخص با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

>

 

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک