سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469862

  بازدید امروز : 37

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
هر که نرمخو گردد، دوستی اش [در دل ها [جایگیرمی شود [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/4/25::: ساعت 5:54 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هشتاد و چهارمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 25/4/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.گفتند برخی کارها شفاعت اهل بیت علیهم السلام را از انسان سلب میکنند و برخی دیگر انسان را شامل شفاعت اهل بیت ع میکند که از جمله آنها که باعث وجوب شفاعت می شود فرستادن صلوات بر حضرت محمد ص و خاندان اوست. زیرا صلوات دعای مستجاب شده  است.رسول الله ص فرموده اند : هرکس در هر موقعی بر من صلوات بفرستد شفاعتش  بر من واجب می شود و هر چقدر گنکار باشد دست او را میگیرم.سپس در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی به موضوع اصلاح بین مردم و افراد جامعه پرداختند و این بیان زیبا از امام علی ع را نقل کردند که میفرمایند:هرکس که بین خود و خدای خود را اصلاح کند خداوند میان او و مردم را اصلاح میکند و هرکس کار آخرتش را اصلاح کند خداوند کار دنیایش را اصلاح میکند و هرکس از درون واعظی برای خود قرار دهد خداوند بر او حافظی قرار می دهد ، و در تبیین این حدیث گفتند وقتی ما در انجام کارها رضایت خداوند متعال را در نظر بگیریم و در جهت رضای خداوند گام برداریم خداوند ما را در چشم دیگران عزیز میکند و به زندگی ما خیر و برکت می دهد کسی که اوامر و نواهی خداوند را بشناسد و عمل کند خداوند گرفتاریهای او را برطرف میکند . امام باقر ع فرموده اند که خداوند عز وجل فرموده است:به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد میکنم که هیچ بنده ای خواسته من را بر خواسته خودش مقدم نمی دارد جز اینکه من روزی او را تامین میکنم و برای او از تجارت هر تاجری سودمندتر خواهم بود. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و با توجه به گذشت یک سال از توافق هسته بین ایران و 5+1 گفتند ایران در این مدت به تمام تعهدات خود عمل کرده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها آن را تایید کرده است اما طرفهای مقابل خصوصا آمریکای بدعهدو پیمان شکن  نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده است بلکه کار شکنی های جدیدی را هم انجام داده است.و درس مهم از این برجام نا فرجام این است که دشمن بسیار مکر و خدعه و نیرنگ دارد و همچنین آنچه که مقام معظم رهبری حفظه الله به عنوان سکاندار مملکت اعلام میکنند باید عمل شود و هرگاه به راهنماییها و توصیه های معظم له عمل نشده خسارات بسیار سنگین و بعضا جبران ناپذیری وارد شده است.

25 تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی را یاد آور شدند و ضمن تبریک به زحمتکشان این عرصه گفتند:تامین نیازهای اولیه و کمک به قشرهای محروم جامعه وظیفه ذاتی نظام اسلامیست .

26تیر سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان در سال 59را تجلی بخش قانون در نهانخانه دموکراسی خواندند و گفتند شورای نگهبان جهت بررسی و تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس با قانون اساسی و دین اسلام تشکیل شده است و بر انتخابات نظارت میکند و سدی محکم در برابر نفوذ اغیار در سرنوشت کشور و نظام اسلامی است و در این مدت بسیار با صلابت و استوار از کیان مقدس نظام اسلامی حفاظت کرده است . خصوصا در سال 88 در برابر غوغا سالاری فتنه گران تسلیم نشد .وجود شورای نگهبان از نظر عقلی و شرعی ضروری است مخصوصا برای نظامی که دشمن تمام تلاش خود را برای نفوذ و شکست آن بکار گرفته است . در اکثر کشورها چنین سازمان و نهادی با عناوین مختلف وجود دارد .شورای نگهبان در سال 88 به اراء مردم احترام گذاشت و در سال 92 هم با توجه به اختلاف اندکی که بین رقبا بود به اراء مردم احترام گذاشت و در همه انتخاباتها چنین بوده است و کسانی که برای تضعیف این نهاد مقدس تلاش میکنند عامل دشمن هستند و برای باز کردن راه نفوذ دشمن تلاش میکنند. حضرت امام خمینی ره فرمودند:هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است.  



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک