سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469865

  بازدید امروز : 40

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
هرکه دوست دارد بداند نزد خدا چه موقعیتی دارد، به موقعیت خدا نزد خودش توجّه کند ؛ زیرا خدا بنده را در همان جایگاهی می نهد که او خدا را نزد او، در چنان جایگاه نهاده است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/3/28::: ساعت 4:31 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هشتادمین نماز جمعه بخش مزایجان دردومین جمعه ماه رمضان با حضور پرشور  نمازگزاران روزه دار  از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 28/3/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند. و در بحث سبک زندگی اسلامی گفتند:برای اثبات ادعای متقی بودن نشانه هایی است که عبارتند از اخلاق پسندیده،وفای به عهد،وفای به عهد نقطه مقابل خلف وعده که از گناهان کبیره است می باشد. خلف وعده در روابط مسئولین و مردم و مردم با مردم امری ناپسند است.کسی که در جامعه دینی زندگی می کند باید در نظر داشته باشد در برابر وعده هایی که می دهد مسئول است.خداوند اسماعیل را برای وفای به عهد ستایش کرده است. وفای به عهد نشانه شهامت،جوانمردی و درستکاری است.هرکس نخواهد وفا کند بهتر ان است که وعده ندهد.مسئولیت عمل کردن به وعده بسیار سخت تر از وعده ندادن است. خلف وعده از صفات منافقین است. چون منافق کسی است که زبانش با قلبش همراه نیست. رسول اکرم فرموده اندچند خصلت است که دارنده آنها منافق است حتی اگر یکی از انها را دارا باشد. سخن گفتن به دروغ،وفا نکردن به عهد و به گناه افتادن در دشمنی . امام صادق ع فرموده اند در سه چیز برای هیچ  کس عذر و بهانه ای نیست ادای امانت،وفای به عهد و نیکی به پدر و مادر .رسول اکرم ص فرموده اند فردای قیامت کسی به من نزدیکتر است که در وفای به عهد از همه کوشا تر باشد.

در پایان ضمن اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام به بیان کرامات آن امام همام پرداختند و اینکه نام آن حضرت از طرف خداوند تعیین شده و رسول اکرم ص ایشان را بسیار دوست می داشتند نشان از جایگاه والای ان حضرت دانستند. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و نمازگزاران را به غنیمت شمردن این ایام و اوقات توصیه کردند و به بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در دیدار سران کشور اشاره کرده و به نقل از معظم له گفتند اگر آمریکاییها برجام را پاره کنند ما آن را آتش میزنیم . در این جمله کوتاه دنیای معانی نهفته است. اوج دموکراسی و احترام به رای و انتخاب مردم و احترام به سندی که منتخبین مردم امضاء کرده اند. اوج دشمن شناسی و تحلیل به موقع ،اوج قدرت و صلابت و اقتدار ،این جملات روحیه زیادی به مردم و مسئولین می دهد و برای دشمن یاس و ترس ایجاد می کند .

در ادامه به مناسبتها اشاره کردند . روز بیابان زدایی را یاد اور شده و برضرورت عزم جدی برای توسعه طبیعت توسط مردم و مسئولین تاکید کردند و مراقبت از جنگل ها و مراتع در این فصل در برابر خطر آتش سوزی و امادگی برای کنترل خطر احتمالی را هشدار دادند. صدرو رای عدم کفایت به بنی صدر در سال 60 را نشانه این دانست که منتخب مردم با تنفیذ ولی فقیه اعتبار می یابدو در ادامه نمایندگان مردم در مجلس در صورت مشاهده بی کفایتی ریس دولت قادر به کنار گذاشتن وی خواهند بود و این دلیل بر استقلال قواست و اینکه قوا در عرض یکدیگر هستند و همه آنها در طول رهبری ولایت مطلقه فقیه هستند. دولت بخشی از حاکمیت است . دولت تمام حاکمیت نیست .دولت بخشی از قوایی است که تحت اشراف ولی فقیه است. علی رغم استقلال کامل قوا ،ولی تمام حاکمیت نیستند . و چنین تفکر انحرافی از سوی قوه مجریه باعث بروز خودمحوری و عدم رعایت اختیارات و استقلال سایرقوا می شود واین خطرناک است.

سالروز شهادت دکتر چمران را یاد اور شدند و ایشان را الگوی مقاومت و مجاهدت نامیدند.

میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام را نقطه اتصال عملی نبوت و امامت دانستند .

هفته قوه قضائیه را تبریک گفتند و از زحمتکشان این عرصه تشکر کردند.

و به نقض حقوق بشر در بحرین و یمن و سکوت مجامع بین المللی نیز اشاره کردند.

در ادامه مطالب خطبه های هفته قبل گفتند:

آنچه گفتیم مشکلات و دغدغه های مردم بود که بعد از طی مراحل مقدماتی اعم از یاد آوری شفاهی حضوری ،تلفنی و مکاتبه ، اعلام کردیم . ما قضاوت نکرده و حکمی صادر نکرده ایم. برخی مسئولین پاسخ و برخورد مناسب داشته و اقداماتی انجام داده اند که تشکر و قدر دانی میکنیم . از استانداری فارس هم به خاطر اعزام گروهی جهت بررسی مشکلات مردم تشکر می کنیم .

بودجه محرومیت شهرستان بخاطر محرومیت بخش مزایجان است و باید عادلانه تقسیم شود . اگر به وعده ها عمل شد نشان از نگاه عادلانه مسئولین است و اگر نشد نشان از نگاه تنگ نظرانه است.

ان شاءالله خداوند به مسئولین خدوم عزت و سربلندی عنایت کند و مسئولین کم کار را اگر قابل اصلاحند هدایت در غیر اینصورت هم در این دنیا و هم در آخرت عقاب کند. چنانچه به مشکلات مردم رسیدگی نشود و دغدغه های آنها برطرف نشود در روز عید فطر با مردم سخن خواهیم گفت.

در پایان از نمازگزاران خواستند به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی دولت و ملت احترام بگذارند و با ملاحظه قانون اخلاق و متانت مطالبه کنند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک