سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469855

  بازدید امروز : 30

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
همنشین بى خرد مباش که او کار خود را براى تو آراید و دوست دارد تو را چون خود نماید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/3/21::: ساعت 5:9 عصر

 

بسمه تعالی

امروز اولین جمعه ماه مبارک رمضان بود . دلهایی که بر آستان خوان گسترده رحمت و مغفرت و برکت الهی به پرواز در امده بودند  در مصلای نماز جمعه فرود آمدند . دلهای عاشقی که با حضور پر شور و شوق خود مصلای نماز جمعه مزایجان را سرشار از عطر یاد خداوند و رجاء رحمت و غفران الهی نمودند. 

به یاری خداوند متعال یکصد و هفتاد و نهمین نماز جمعه بخش مزایجان دراولین جمعه ماه رمضان با حضور پرشور  و حد اکثری نمازگزاران روزه دار  از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 21/3/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند. ایشان حلول ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا را به نمازگزاران تبریک گفتند و به استناد ایه 183سوره مبارکه بقره ثمره و نتیجه روزه داری و محصول ماه رمضان را تقوا دانستند.ایشان در ادامه بیاناتی در خصوص ماه رمضان و روزه داری داشتند و گفتند: اگر بتوانیم در این ماه خطوط قرمز الهی را رعایت کنیم خیلی هنر کرده ایم. روزه یک هدیه الهی است که خداوند به بندگان خود هدیه کرده است.روزه را به چشم تکلیف نگاه نکنید. روزه را به چشم تشریف و تکریم بنگرید که مستوجب شکر الهی است. ماه رمضان ماه بکارگیری فضائل اخلاقی است.ماه نجات از آتش دوزخ و رسیدن به بهشت است.انس باقرآن از برکات ماه رمضان است گرسنگی و تشنگی مومنین در ماه رمضان موجب صفای دل و باز شدن باب تفکر است.ماه رمضان فرصت خودسازی است و باید آن را قدر بدانیم. این ماه مبارک ماه تجلی فرصتهای طلایی ارتباط با خدا،اراده و تصمیم گیری،ایجاد نظم و ترتیب و تهیه نقشه راه زندگی و پیوند با ولایت است.و باید با تاسی به ولایت مسیر سعادت خود را هموار کنیم.

ایشان در ادامه به اصناف و اقشار مختلف توصیه کردند که شان و منزلت و حرمت ماه رمضان را رعایت کنند و ازمردم و بسیج و نیروی انتظامی برای امر به معروف و نهی از منکر دعوت کردند و گفتند چنانچه افرادی بخواهند هنجار شکنی کنند باید نیروی انتظامی و دادستانی بطور قاطع برخورد کنند.  

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و مناسبت  هفته محیط زیست را یادآور شدند و ضمن تبریک به زحمتکشان این عرصه و تشکر از زحمات آنها از مردم خواستند در حفظ و نگهداری محیط زیست تلاش کرده و با مسئولین محیط زیست همکاری داشته باشند.

دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه س را تسلیت گفتند و ضمن بیان فضائلی از این بانوی بزرگ و نقش ایشان در پیشبرد اهداف متعالی سیاسی اجتماعی رسول اکرم ص نمازگزاران را به گرامیداشت و بزرگداشت این روز توصیه کردند . همچنین سالروز تشکیل جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی را گرامی داشته و ضمن تشکر از زحمات سال گذشته جهاد کشاورزی در این بخش ،خدمات این نهاد را در سال جدید کند ارزیابی کرده و از عملی نشدن ایجاد مرکزجهاد کشاورزی در این بخش علیرغم وعده های مکرر انتقاد کردند.

در ادامه این خطبه به بیان مشکلات بخش و وعده های داده شده و عملی نشده مسئولین پرداختند و به شدت از کم کاری ،بی تدبیری و بی عدالتی برخی مسئولین انتقاد کردند . ایشان از روند بسیار کند و ضعیف ساخت جاده 6 کیلو متری سروستان به مزایجان بعد از 8 سال از آغاز کار و به تبع آن جاده مزایجان به سرچهان به شدت انتقاد کردند و گفتند اگر بودجه هست چرا کار نمی کگنید و اگر بودجه نیست چرا طرحها و پروژه های موازی با این طرح تعریف می کنید . اگر بودجه هست و چنین می کنید که خیانت می کنید و اگر بودجه نیست و چنین می کنید نشان از بی تدبیری و بی کفایتی و سوء مدیریت شماست پس استعفا بدهید.

مقام معظم رهبری به کرات بر ایجاد روحیه مطالبه گری مردم از مسئولین تاکید داشته اند . مردم معتقدند فضای شهرستان فضای امنیتی است و هیچ کس جرات ندارد از مسئولی مطالبه و احقاق حق کند . مسئولین اطلاعاتی ،سیاسی و امنیتی فضایی را ایجاد کنند که مردم به راحتی خواسته های خود را بیان کنند اگر کسی از حقش دفاع کرد را تحت تعقیب قرار ندهند و برای مسئولین کم کار و بی کفایت حاشیه امن درست نکنند. این روزها زمان تقسیم بودجه ها و فصل انجام پروژه ها در این منطقه است همچنین به پایان عمر دولت یازدهم و حواس پرتی های قبل و بعد از انتخابات نزدیک می شویم پس فرصت زیادی برای عملی کردن وعده های داده شده و معلق مانده من جمله احداث جاده سروستان به مزایجان و به سرچهان،شبانه روزی شدن درمانگاه،راه اندازی دیجیتال،رفع مشکل اورژانس،مشکلات مخابرات،اتفاقات برق و... باقی نمانده است . مسئولین در پاسخ به این حرفها فقط باید اقدام عملی انجام دهند زیرا مقام معظم رهبری مد ظله العالی امسال را سال اقدام و عمل نامیده اند و هیچ چیز دیگر از هیچ مسئولی جز اقدام و عمل پذیرفته نیست .

ایشان همچنین به کم کاری شهرداری ،عدم پرداخت بیمه محصولات کشاورزی ،عدم رسیدگی ،حمایت و تجهیز بخشداری و ... نیز به شدت انتقاد کردند .

لازم به ذکر است که این سخنان با شعارهای "مسئولین شهرستان توجه توجه" ،"مسئولین شهرستان عدالت عدالت " ،امام جمعه دلسوز تشکر تشکر" و تکبیر نمازگزاران همراه بود .

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک