سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469870

  بازدید امروز : 45

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/3/14::: ساعت 5:7 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هفتاد و هشتمین نماز جمعه بخش مزایجان در آخرین جمعه ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور نمازگزارانی از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 14/3/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند. به نقل از امام صادق ع گفتند:اصل و پایه تقوی و ورع محاسبه ی اعمال در همه حال،راستی در گفتار،پاکی و صفا در معامله،پرهیز از هر عمل شبه ناک ،شک و تردید به خود راه ندادن،در همه کارها به بقین رسیدن،دوری از هر چیزی که سود ندارد و نگشودن دری که راه بستن آن را نمی دانی است.ایشان سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی ره را تسلیت گفتند و سالروز  انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.و با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان در ادامه سبک زندگی اسلامی به بیان آداب آمادگی جهت ورود به ماه مبارک رمضان پرداختند وبا  توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی ماه شعبان گفتند که :روایت شده است که در ایام باقیمانده این ماه ، کوتاهیهای ایام گذشته را جبران کن. به کاری رو آور که برایت مفید باشد و بیهوده ها را رها کن،استغفار،دعا و تلاوت قرآن داشته باش،از گناهانت به درگاه خدا توبه کن،هیچ امانتی بر عهده خود نداشته باش،کینه ای بر دلت نباشدهر گناهی را که مرتکب شده ای ترک کن از خدا بترس و در نهان و اشکار کارت را بر خدا واگذار کن.رسول اکرم ص فرموده اند:غذای حلال بخورید تا روزه شما کامل گردد.امام صادق ع فرمودند:هرکس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به ماه رمضان متصل کند خداوند ثواب دوماه روزه داری را برای او می نویسد.در پایان این خطبه همگان را دعوت کردند که با خود عهد ببندند که مراقب اعمال و رفتار خود باشند تا مورد مغفرت خداوند واقع شوند. و در خصوص اطلاع کامل از صحت و سقم برنامه های انتباهی که توزیع میشود تذکر دادند و گفتند دقت کنید که اوقات شرعی مشخص شده مربوط به شهر شما باشد و از منبع آن مطلع شویدو پس از اطمینان کامل عمل کنید تا روزه تان دچار اشکال نشود. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند ضمن تسلیت مجدد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی ره آرزو کردند که ما هم بتوانیم با قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار به فضل خداوند این جهان را ترک کنیم.

در ادامه ضمن بیان مناسبتهای 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام و سالروز انتخاب حضرت ایت الله خامنه ای مدظله العالی به رهبری نظام جمهوری اسلامی ،15 خرداد سالروز زندانی شدن امام خمینی ره به دست عمال شاهنشاهی و قیام پانزده خرداد و 18 خرداد آغاز ماه مبارک رمضان طبق تقویم به تبیین آنها پرداخته و سخنان مقام معظم رهبری در وصف امام خمینی ره را به این شرح بیان داشتند که معظم له فرموده اند: امام خمینی یک مومن متعبد انقلابی بود، انقلابی بودن واژه ای است که باید زیاد بر آن تاکید کردبرای آنکه دشمن به دنبال این است که نظام را دچار وادادگی کند. قدرتهای مادی از کلمه انقلاب وحشت می کنند فشارهای استکبار بخاطر انقلابی گری است. هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا غفلت کردیم جا ماندیم.اگر انقلابی نباشیم به فرموده امام خمینی ره اسلام سیلی خواهد خورد.مردم و مسئولین باید انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند.امام انقلابی کشور را ار منجلاب اقتصادی،سیاسی، اخلاقی و .. نجات داد.دشمن با هر مسئول انقلابی خصومت دارد.

ایشان به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری نظام توسط مجلس خبرگان اشاره کردند و گفتند: خبری که خرداد 68 بر زخم دلهای داغدیده مرهم نهاد انتخاب رهبر فرزانه انقلاب بود. اهمیت ویژه ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی(ره)را اینگونه بیان کردند:اگر فقیه و ولایت فقیه در کار نباشد طاغوت است. اگر رییس جمهور با نصب ولی فقیه نباشد غیر مشروع و طاغوت است .ولایت فقیه چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده و ولایت رسول الله است به همه ملت اطمینان می دهم که اگر دولت اسلامی با امر ولی فقیه باشد اسیبی به مملکت نخواهد رسید. کارهایی را که دولت یا رییس جمهور یا کس دیگری بخواهد بر خلاف مصالح ملت و کشور انجام دهد ولی فقیه جلوگیری می کند. نظارت میکند بر همه دستگاهها مبادا که کار خلاف کنند. در ادامه ضمن بیان جملاتی از حضرت امام خمینی  ره در وصف امام خامنه ای مدظله گفتند: امروز بعد از 27 سال متوجه میشویم که امید همه مستضعفان جهان به ایران است .هر کس لفظ غیر از امام برای رهبر انقلاب بکار ببرد جفا کرده است. او نعمتی است که خدا به ما داده و چون خورشیدی می درخشد و نور می دهد.نعمت امنیت را قدر بدانیم . به کشورهای همسایه نگاه کنیم که استکبار چه بر سر سرمایه های مادی و انسانی انها می آورد. باید گوش به فرمان امام خامنه ای باشیم . ایشان فرمودند نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهری است.

در ادامه ایشان از زحمات ستاد ارتحال حضرت امام و ستاد نماز جمعه بخش  مزایجان تشکر و قدر دانی کردند و از علاقه مندان به همکاری در ستاد نماز جمعه دعوت کردند .

در پایان ضمن تشکر از کارهای محدودی که در سطح بخش انجام شده خطاب به مسئولین شهرستانی و استانی و همچنین نماینده مردم در مجلس گفتند با توجه به فرصت کوتاهی که از عمر این دولت باقیمانده تلاش شود که وعده های داده شده محقق شود و به بهره برداری برسد و گرنه هشدار می دهم که مردم در انتخابات به این دولت نمره منفی خواهند داد . همچنین خواستند که  در خصوص تصمیم گیری  برای تغییر مسئولین بخش قبل از هر اقدامی به افکار عمومی مراجعه شود. خداوند به همه ما توفیق دهد که شرمنده شهدا،امام شهداو توصیه های مقام معظم رهبری نشویم



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک