سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469860

  بازدید امروز : 35

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
گشاده رویی، عامل دوستی است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/3/7::: ساعت 9:13 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هفتاد و هفتمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور نمازگزارانی از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 7/3/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند. و به نقل از امام علی گفتند:تقوی نهایت خشنودی  و خواسته خداوند از بندگانش هست،پس تقوا پیشه کنید از خدایی که اگر کارها را از او پنهان کنید می داند و اگر آشکار کنید بر شما می نویسد. و در ادامه بیان سبک زندگی اسلامی به اهمیت و ضرورت فراگیری احکام دینی پرداخته و گفتند:یکی از مهمترین واجبات دین اسلام فراگیری احکام دینی و درک و فهم درست و عمل به احکام به عنوان تامین کننده سعادت دنیوی و اخروی است. لازم است دستورات و بایدها و نبایدها را بدانیم .در ایات و روایات بر یادگیری احکام دینی   بسیار تاکید شده است. در قرآن آمده است از هر گروه و قومی عده ای باید به تفقه دین بپردازند . احکام دین را یاد بگیرند و به دیگران بیاموزند. امام صادق ع می فرمایند:فرا گرفتن یک حدیث درباره حلال و حرام از افراد راستگو برای تو از دنیا و زر و سیمهای آن بهتر است.و همچنین فرموده اند در دین خدا دانا و فقیه شوید و مانند اعراب جاهلیت نباشید.رسول اکرم ص فرموده اند :از مسلمانی که هفته ای یک روز را برای پرسش و آشنایی با احکام دین اختصاص نمی دهد متنفرم.و روایات متنوع دیگری در این خصوص بیان داشتند و بر ضرورت فراگیری احکام دینی تاکید کردند. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و گفتند :اگر در آسمانها و زمین راه را برکسی ببندند و او تقوای الهی پیشه کند خداوند گشایشی برای او ایجاد می کند و از جایی که فکرش را نمی کند به او روزی می دهد. ایشان با توجه به قرار گرفتن خورشید در بالای کعبه موقع اذان ظهر امروز به وقت مکه ،ضرورت و چگونگی تعیین قبله بوسیله شاخص را بیان کردند . در ادامه به آغاز بکار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس این مجلس و پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه آن اشاره کردند و گفتند در پیام اقا امده بود که تقارن آغاز بکار این دوره با میلاد امام مهدی عج  و سالروز فتح خرمشهر تقارن مبارکی است. معظم له مسئولیت حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی حاکم برکشور را وظیفه مجلس خبرگان خواندند. و بر انقلابی بودن آن تاکید کردند. تاکید بر انقلابی بودن بیانگر این است که دشمن به دنبال گرفتن روحیه انقلابی از جامعه است . دشمن در مقطعی فکر میکرد روحیه انقلابی را از مجلس خبرگان گرفته ولی انتخاب آیت الله جنتی نشان داد که روحیه انقلابی بر مجلس خبرگان حاکم است. و با این انتخاب بر شبهات دشمنان پاسخ قاطع داده شد. همچنین به واژه جدید جهاد کبیر اشاره کردند و ان را ایستادگی و مقاومت و تبعیت نکردن از دشمن خواندند و فرمودند مهمترین وظیفه مراکز دانشگاهی ،حوزوی ،سپاه و ... اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تبیین عمق شعارهای انقلاب و پرهیز از اقدامات سطحی است.جهاد کبیر یعنی پرهیز از تبعیت از جبهه استکبار در همه زمینه هاست به جای آن باید از الهامات دینی و قرآنی تبعیت کرد.

در ادامه به آغاز دهه سوم شعبان و هفته بهداشت مساجد اشاره کردند و از نمازگزاران خواستند مساجد محله های خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنند. و به نقل از امام صادق ع گفتند: بزرگ منشی دو گونه است در سفر و در وطن. بزرگ منشی در وطن حضور در مسجد است. حضور روحانی و نمازگزاران در مسجد چراغ مسجد است. در تحولات منطقه ای عملیات آزاد سازی شهر فلوجه عراق را ثمره اتکا بر نیروهای داخلی دانستند . در پایان ضمن تشکر از مردم به خاطر صبروهمکاری با مجریان عملیات گازرسانی و تشکر از پیمانکار به خاطر انجام سریع کار توصیه کردند تدبیری اندیشیده شود که مسدود شدن معابر به حد اقل ممکن برسد و ان شاالله با بهره برداری سریع گازرسانی به زودی این تلخیها به شیرینی تبدیل شود.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک