سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469888

  بازدید امروز : 63

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
بیازماى تا دشمن آن گردى ، [ و بعضى این جمله را از رسول خدا ( ص ) روایت کرده‏اند : و آنچه تأیید مى‏کند از سخنان امیر مؤمنان ( ع ) است روایت ثعلب از ابن اعرابى است که مأمون گفت : اگر على ( ع ) نگفته بود « اخبر تقله » مى‏گفتم « أقله تخبر » . ] [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/3/1::: ساعت 6:45 صبح

 

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هفتاد و ششمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور نمازگزارانی از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 31/2/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند. و به نقل از امام علی ع در خطبه 157 نهج البلاغه گفتند:ای بندگان خدا برخذر باشید از روزی که دقیقا به اعمال رسیدگی می شود. تزلزل و اضظراب در آن روز زیاد است و کودکان در آن روز پیر می شوند.در ادامه به بیان سیره امام عصر عج پس از ظهور پرداختند و گفتند:ملامت ملامتگران در ایشان اثر ندارد،کتاب و سنت متروک را زنده می کند ،بدعتها را از میان برمی دارد با یاران خود مشورت می کند ،بر کارگزاران سخت میگیرد و با مردم مهربانی می کند. منتظران واقعی آن حضرت باید تمرین کنند بدعتها را بشناسند و سعی در از بین بردن آنها بنمایندو از سرزنش و گوشه و کنایه زدن دیگران باکی نداشته باشند.از جمله وظایف شیعیان در عصر غیبت شناخت امام زمان عج است. امام حسین ع فرمودند :مردم از شناخت امام خود به شناخت خدا می رسند.وظیفه ی دیگر اعتقاد و پیروی از نایبان امام زمان است .امام زمان عج فرموده اند در حوادث به راویان احادیث ما مراجعه کنید.امام صادق ع فرموده اند:بهترین اعمال شیعیان انتظار فرج است. و در پایان این خطبه گفتند تحمل فقر و پایداری در مقابل دشمنان و نترسیدن از تحریمها ،پایداری بر پیروی از ولایت،ثابت قدم بودن در برابر موج شبهاتی که دشمنان ایجاد می کنند حل مشکلات مردم ،پای بندی به ارزشهای دینی از جمله وظایف ما در این زمان است. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و گفتند : اجتناب از گناه یکی از راههای رسیدن به توفیقات الهی است .امام علی ع فرموده اند:از نشانه های ورع آن است که آنچه را از بیانش در آشکار شرم دارید در خفا نیز انجام ندهید. ودر ادامه به تبیین بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با طلاب حوزه های علمیه پرداختند و گفتند:وظایف طلاب و روحانیون هدایت فکری و دینی مردم است و مردم نیز باید طالب باشند .هدایت سیاسی بصیرت افزایی راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی و بیان نکات مضر و مفیداز دیگر وظایف آنهاست و روحانیون باید سنگ صبور مردم باشند.

دوم خرداد سالروز میلاد با سعادت امام مهدی عج را تبریک گفتند و به مراسم احیای شب نیمه شعبان اشاره کردند و تذکر دادند که در جشنهای میلاد امام زمان گناهی انجام نشود. همچنین این روز روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان است .و به نقش سربازان گمنام در برقراری امنیت ،اتحاد ملی،مبارزه با تروریست و مقابله با توطئه های اختلاف انگیز استکبار و نفوذ دشمن و مبارزه با اختلاس و اخلالگران اقتصادی اشاره کردند. سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت ایثار و پیروزی را گرامی داشتند و گفتند سنت الهی است که هرگاه ایستادگی و مقاومت در کنار نترسیدن و شجاعت قرار گیرد پیروزی قطعی است.

ایشان به شکل گیری مجلس دهم اشاره کردند و گفتند نمایندگان باید خود را فقط وامدار مردم بدانند نه جناحها و گروههای سیاسی.

هنجار شکنی سیاسی اجنماعی هفته گذشته و دیدار با سران بهائیت را محکوم کردند و از قوه قضائیه خواستند که بطور قاطع برخورد کند. و گفتند بهائیت نه دین است نه مکتب . فقط یک فرقه ضاله ی ساخته دست انگلیس، برای ایجاد تفرقه بین ملتها و حکومت بر آنهاست.

لازم به ذکر است در بین الصلاتین از مسئولین سابق ستاد نماز جمعه بخش مزایجان با اهداء لوح تقدیر و هدیه تشکر و قدر دانی گردید.

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک