سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469877

  بازدید امروز : 52

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/2/25::: ساعت 8:25 صبح

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هفتاد و پنجمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور نمازگزارانی از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 24/2/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو از خداوند متعال خواستند که رحمت و برکات خود را در ماه پر خیر و برکت شعبان نصیب همگان بفرماید و در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی به این حدیث گرانقدر از نبی مکرم اسلام ص پرداختند که می فرمایند: بدترین مردم بدگمانان هستند و بدترین بدگمانان تجسس گنندگان در امور دیگران و بدترین تجسس کنندگان کسانی هستند که آنچه را می یابند بیان می کنند و بدترین بیان کنندگان کسانی هستند که پرده دری می کنند  . و در تبیین ان گفتند که بدگمانی نسبت به دیگران و تجسس در امور انها کاری بسیار زشت و ناپسند است و هتک حرمتها و بیان اسرار دیگران عامل شایعه پراکنی و تشنج در جامعه است. و در ادامه گفتند: ماه رجب ماه ولایت بود و ماه شعبان ماه رسول خداست و ماه رمضان ماه خداست و را ه ورود به ماه خدا ورود موفق به ماه رسول خداست و راه ورود به ماه رسول خدا هم ورود موفق به ماه ولی خداست . اعیاد شعبانیه خصوصا میلاد با سعادت حضرت علی  اکبر ع و میلاد حضرت مهدی عج را تبریک گفتند و در خصوص انتظار گفتند: انتظار تجلی بعثت ،غدیر و عاشوراست . انتظار نقشه راه نبوی،علوی و حسینی است . خداوند با بعثت پیامبر هدایت انسانها توسط پیامبران را خاتمه داد .تمام تلاشهای انبیا و خاتم پیامبران  به غدیر منتهی شد  و خروجی آن حضرت علی ع بود .غدیر علامت و راهنمایی برای کسانیست که به تحقق ارمانهای الهی می اندیشند و به دنبال حاکمیت عدل و عدالت هستند. جبهه کفر و الحاد در مقابل این خط ایستاد و حرکت انقلابی امام حسین ع و ظهور عاشورائیان این مسیر را باز نگه داشت تا انشاءالله به ظهور ولی خدا حضرت مهدی عج بیانجامد و تدوام مسیر عاشورایی تا رسیدن به مقصد پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه است که پرچمی که از بعثت به اهتزاز درآمده و به غدیر و عاشورا منتقل شده را به دست منجی عالم بشریت برساند ان شاالله. 

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص اموزش زبان انگلیسی پرداختند و به نقل از معظم له گفتند: اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما ضرورت ندارد و زبانهای خارجی دیگر هم هستند . ترویج زبان انگلیسی میراث دولت طاغوت است . انحصار زبان انگلیسی اسیب پذیر است .و در ادامه به سخنان ایشان در جمع فرماندهان نیروی انتظامی اشاره کردند که گفتند: امنیت اخلاقی از ضروریات جامعه است و نیروی انتظامی نهادی است که به خاطر ارتباط با مردم نقش تاثیر گذاری در امنیت اخلاقی جامعه دارد. سلامت آن باعث دلگرمی و ناسلامتی آن تاثیر منفی دارد. عقل و منطق و قانون گرایی و عطوفت قالب و شاکله نیروی انتظامی است. ایشان از زحمات نیروی انتظامی خصوصا فرماندهی محترم پاسگاه انتظامی مزایجان در برقراری نظم و امنیت و همکاری و همراهی خوب انها با ستاد نماز جمعه تشکر و قدر دانی کردند. و گفتند باید با توکل بر خدا کارها را پیش برند و از جنجالهای تبلیغاتی نهراسند.

ایشان میلاد حضرت علی اکبر ع و روز جوان را خصوصا به جوانان تبریک گفتند و به بیان گوشه هایی از شخصیت آن حضرت پرداختند و گفتند ایشان در جوانی با صفات نیک خود توجه انبوه جوانان را به خود جلب کرده بودند با دوستان خوشرو بودند و در تنهایی در تفکر و عبادت بودند. به جوانان توصیه کردند که از علی اکبر حسین ع الگو بگیرند و دچار فساد نشوند . همه ی دستگاهها و خصوصا خود جوانان همکاری کنند تا جوانان گرفتار آسیب های فضای مجازی نشوند.

به روز جمعیت اشاره کردند و به نقل از مقام معظم رهبری (مدظله) گفتند: امروز در جامعه ما فرزند آوری یک مجاهدت بزرگ است و سیاست کلی کشور افزایش معقول و حساب شده ی جمعیت است . دولت زیرساختها را فراهم کند و برای افزایش جمعیت تبلیغ کنید.

در ادامه به شعار سال اشاره کردند و از دولتمردان خواستند ظرفیتها و مزیتهای اقتصادی کشور را شناسایی و فعال کنند . از جمله کشتهای سودمند و کم هزینه معرفی شوند. همه به دنبال درست کردن معیشت مردم باشند . رسول اکرم ص فرموده اند: معیشت مردم را درست کنید تا به ایمان آنها آسیب نرسد. مسئولین از خرجها و همایشهای بی نتیجه و غیر ضروری بپرهیزند و اگر مسئولین شرایط را فراهم نکنند خیانت کرده اند. مردم نیز با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف و قناعت به اقتصاد کشور و شکوفا شدن اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

در پایان نقض آتش بس در سوریه توسط گروههای تکفیری را خلاف قوانین بین المللی دانستند و گفتند با این حساب حق پاسخگویی برای دولت سوریه پا برجاست. کار شکنی عربستان در برگزاری حج امسال ایرانیان را خلاف شرع و فقه اسلامی در شیعه و سنی خواندند و گفتند حاکمان سعودی مصداق بارز سد کنندگان راه خدا هستند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک