سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469887

  بازدید امروز : 62

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
ریاستْ دوستی، از دوستی خدای سبحان باز می دارد . [امام علی علیه السلام ـ در حکمت های منسوب به ایشان ـ]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/2/18::: ساعت 6:39 صبح

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هفتاد و چهارمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور نمازگزارانی از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 17/2/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو از نشانه های مومنین رعایت حلال و حرام و حدود الهی دانستند و گفتند یک فرد مومن در همه ی شرایط و زمینه ها دستورات الهی را عمل می کند. انسان مومن نه تنها خودش غیبت نمی کند حتی اگر در غیاب مومن دیگری  غیبت شود باید دفاع کند. سکوت کردن هنگام غیبت مشارکت در غیبت است .کسانی که غیبت را می شنوند اگر سکوت کنند در گناه غیبت شریکند . 

در اهمیت ایام رجب و شعبان گفتند:هر فرصتی نعمت است و هر نعمتی نیازمند شکر و سپاس . باید از نعمتها در راه خدا و برای رضای خدا استفاده کرد .ماه رجب از همین فرصتهاست که خداوند به ما داده و پس از آن ماه شعبان است که نعمت دیگری است. این دو ماه فرصتهای مناسبی برای تزکیه نفس و آمادگی برای پالایش روح در ماه مبارک رمضان هستند. امام علی ع می فرمایند :روزه ی سه روز از هر ماه و روزه ی ماه شعبان وسوسه ی دل و پریشانی خاطر را از بین می برد . در این روایت به درمان افسردگی ،وسواس و شکاکیت اشاره شده است .

در روایتی رسول اکرم ص از اصحاب پرسیدند  کدامیک از شما تمام عمر خود را روزه داشته،شب زنده دار بوده وهرشب ختم قرآن داشته است ؟

در پاسخ هر سه سوال سلمان فارسی عرض کرد من.

یکی از اصحاب به او اعتراض کرد  که چرا دروغ می گویی؟و او در پاسخ گفت:هر ماه سه روز را روزه میگیرم که خداوند طبق ایه قرآن ثواب آن را ده برابر می کند و شعبان و رمضان را هم روزه دارم پس تمام سال روزه ام. از رسول الله ص شنیده ام هرکس شب با وضو بخوابد گویا شب را مشغول عبادت بوده است من هر شب باوضو می خوابم. و شنیده ام هر کس سوره توحید را بخواند یک سوم قرآن را خوانده و من سه بار سوره توحید را می خوانم یعنی قرآن را ختم می کنم. و شنیده ام رسول اکرم فرمودند ای علی هرکس تو را به دل و زبانش دوست بدارد دو سوم ایمانش برجاست و هرکس با زبان و دل  و عملش تو را دوست بدارد ایمانش کامل است.  


و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به موضوع ولایت پذیری در قرآن پرداخته و گفتند در آیات قرآن ولایت پذیری مورد تاکید است و شیوه تربیتی به این صورت بیان می شود که ابتدا در خانه ولایت پذیری را آموزش می دهد و بعد در جامعه در مراحل مختلف تا برسد به توحید. در سوره حجرات آمده آیه 2 است: ای کسانی که ایمان آورده اید صدای خود را از صدای پیامبر بالاتر نبرید و در صحبت با پیامبر ادب را رعایت کنید . امروزه مشکل کشور و مسئولین ما این است که به این معرفت و شناخت نرسیده اند که جایگاه تبعیت از ولی فقیه کجاست . طبق فرمایشات حضرت امام خمینی ره در خصوص حفظ جایگاه ولی فقیه ،حفظ این جایگاه بر مسئولین طراز اول به طریق اولی واجب است. نه اینکه خودشان عامل ضعف جایگاه ولی فقیه باشند .اخیرا مشاهده می شود که تذکراتی را که رهبر معظم انقلاب می فرمایند از طرف برخی مسئولین با فاصله ی زمانی کمی با کنایه گویی نقد می شود .

خطاب به این نا اهلان تذکر و هشدار می دهیم که بدانید مردم پشتیبان ولایت فقیه هستند .پس مواظب باشید گرفتار خشم انقلابی مردم نشوید.(تکبیر نمازگزاران)

در ادامه به دیدار دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب اشاره کردند و گفتند قدس محور انسجام امت اسلامی است. و طبق اصل 154 قانون اساسی حمایت از تلاشهای آزادیخواهانه در هر جای جهان وظیفه ی ماست.

سالروز تشکیل بسیج سازندگی را گرامی داشتنه و گفتند بسیج سازندگی تجربه ای مردم محور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است . رهبر معظم انقلاب فرموده اند اقتصاد مقاومتی مردم محور است نه دولت محور و یکی از راههای آن صرفه جویی است.و دیگر این است که اجناس قاچاق مصرف نشود و مسئولین باید جلو قاچاق کالا را بگیرند و دولت باید نظارت کند و جلو سو استفاده کنندگان را بگیرد.

سوم شعبان سالروز تولد امام حسین ع و روز پاسدار را تبریک گفته و در خصوص کلمه و نقش پاسدار گفتند وظیفه پاسداران معرفت آگاهانه و شناخت تهدیدات دشمن است مفهوم پاسداری یعنی حاضر و موجود بودن انقلاب و اینکه انقلاب دشمن دارد و تهدیداتی متوجه آن است و پاسدار کمر بسته انقلاب و بیدار دائمی است.

4و5 شعبان میلاد حضرت ابالفضل ع و امام سجاد ع و روز جانباز را نیز تبریک گفته و جانبازان را سندی برای فراموشکاران فداکاریهای شهدا دانستند و گفتند جانبازان ما را به یاد ایستادگی و رشادت رزمندگان و فداکاری حضرت عباس ع می اندازند.

در پایان هم اشاره ای به نیمه شعبان و جشنهایی که در رابطه با میلاد امام زمان عج برگزار میگردد کرده و گفتند از اعمال شب نیمه شعبان احیاء گرفتن و خواندن دعای کمیل است . آنهایی که در جشنها شرکت می کنند در این مراسم هم شرکت کنند. و در برگزاری جشنها ضمن رعایت قانون رعایت شئونات اسلامی بشود تا خدایی ناکرده باعث رنجش قلب نازنین حضرت مهدی عج نشویم.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک