سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469869

  بازدید امروز : 44

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
آنکه در فراگیریش پرهیزگاری نورزد، خداوند به یکی از این سه چیزمبتلایش می کند : یا او را در جوانی بمیراند یا وی را در روستاها بیفکند و یا به خدمت پادشاه مبتلا گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: جمعه 95/2/10::: ساعت 10:37 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و هفتاد و سومین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور نمازگزارانی از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه 10/2/95 برگزار شد .

خطبه اول :

ایشان   ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو به نقل از  امام علی (ع) گفتند:هر کس نهال تقوا بکارد میوه ی هدایت برداشت می کند.هدایت تنها رمز سعادت بشر است.سبک زندگی اسلامی:در دو دسته ی  باورها و رفتارها تقسیم بندی می شود.

رسول خدا می فرمایند:جاهل نشانه هایی دارد:با هر کس معاشرت کند به او ستم می کند(هیچ کس از او راحت نیست) بر زیر دست خود ستم میکند نسبت به بالا دست گستاخ است.گفتارش از روی اندیشه نیست. حرف زدنش گناه و خاموشی او غفلت است. اگر فتنه ای میبیند به سمت آن می رود و در نقطه ی هلاکت قرار می گیرد. جایی که فضیلتی باشد حضور ندارد . در کار خیر سستی می کندو نسبت به انچه از دست داده بی اعتنا است. و برعکس انسان عاقل: حسن معاشرت دارد . به زیر دست ظلم نمیکند و به بالا دست گستاخی  نمیکند . در گفتارش فکر می کند . فتنه را خاموش میکند و هرجا که کار خیر باشد میشتابد و باقی عمرش را توبه میکند.


و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردندوگفتندخداوند فرصت توبه را نصیب ما  می کند تا درهای رحمت و نعمت به روی ما باز شود. هرکس باید خودش توبه کند و دیگران را امر به معروف و نهی از منکر نماید

سپس به سخنان مقام معظم رهبری مد ظله العالی روز کارگر اشاره کردند و گفتند در سخنان معظم له  محور های بسیار مهم به چشم میخورد:

1.توجه مسئولان به کلید حل مشکلات کشور در توجه به داخل . و علت تکرار آن  این است که حرف شنوی کم است و مسئولان جدی نمیگیرند یا غفلت دارند یا در مسیر عناد و گستاخی هستند.

2. برای رونق کالا های داخل باید مصرف کالای داخل را یک اصل بدانند. از مصرف گرایی و واردات پرهیز شود.واردات همراه با تکنولوژی باشد.

11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را گرامی داشتند و ضمن تبریک این روز به زحمتکشان عرصه تولید بر نقش اساسی کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و به نقل از امام علی ع گفتند: دانا بر کار خویش و نادان بر ارزوی خویش تکیه میکند. در ایران کارگر در جبهه اقتصاد اسلامی ایجاد نقش کرده در اقتصاد مقاومتی به عنوان نیروی انسانی نقش و اهمیت ویژه ای دارد.چون دشمن از راه فشار اقتصادی به دنبال منزوی کردن مردم از نظام است که رهبر معظم انقلاب چند سال است که بحث اقتصاد را مطرح میکند.مسئولین هم به این موضوع توجه کنند.قران هم پس از توصیه به نماز جمعه می گوید در زمین پراکنده شوید و روزی خدا را طلب کنید و سعادت را در عبادت و کار و تلاش می داند.در اسلام تعطیلی یک روزه نیست فقط نصف روز آن هم برای انجام مستحبات ،صله رحم و آماده شدن برای نماز جمعه است  

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم را گرامی داشتند و ضمن تبریک روز و هفته معلم همگان مخصوصا جوانان را دعوت به مطالعه ی اثار شهید مطهری دعوت کردند و گفتند نگاه مسئولین به اموزش و پرورش باید به عنوان یک دستگاه مولد که نقش تربیت و اموزش نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه است باشد و معلمین نیز باید به این باور برسند و به اهمیت نقش خود در تربیت دانش آموزان که از نقش خانواده و حتی وراثت برتر است برسند ودر این زمینه احساس مسئولیت کنند و به وقت دانش آموزان اهمیت بدهند زیرا وقت دانش آموزان حق الناس است و اگر معلمی کوتاهی کند مدیون می باشد و معلم در برابر پولی که میگیرد مسئول است و باید برای تربیت و آموزش دانش آموزان تلاش کند . دانش اموزان و اولیا هم باید به معلمین خود احترام ویژه بگذارند .

27 رجب سالروز بعثت نبی اکرم را یاد آور شده و تبریک گفتند و هدف از بعثت را تربیت و تزکیه و هدایت بشر خواندند.

سالروز شهادت امام کاظم ع را نیز تسلیت گفته و گفتند این امام بزرگوار با 4 خلیفه ستمگر عباسی هم عصر بودند و در محیط خفقانی که عباسیان ایجاد کرده و این امام بزرگوار را در هر مقطعی حتی بصورت گمنام زندانی میکردند برای هدایت و راهنمایی مردم تلاش میکردند و سرانجام به دست خلفای عباسی در زندان به شهادت رسیدند.

در پایان با اشاره به برداشت  از پولهای بلوکه شده ایران توسط دولت امریکا این دزدی آشکار بین المللی  که برخلاف همه قوانین بین المللی هست محکوم کرده و از مسئولین دولتی خصوصا وزارت خارجه خواستند که غیرت به خرج داده و موضوع را بطور جدی پیگیری کنند.

و در خصوص برگزاری حج امسال گفتند باید انجام فریضه حج همراه با عزت و شرافتمندی کامل باشد و مسئولین این موضوع را مد نظر داشته باشند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک