سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469796

  بازدید امروز : 86

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
آن که خود را پیشواى مردم سازد پیش از تعلیم دیگرى باید به ادب کردن خویش پردازد ، و پیش از آنکه به گفتار تعلیم فرماید باید به کردار ادب نماید ، و آن که خود را تعلیم دهد و ادب اندوزد ، شایسته‏تر به تعظیم است از آن که دیگرى را تعلیم دهد و ادب آموزد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/9/13::: ساعت 2:27 عصر

به لطف ایزد منان ، و با استقبال گرم مردم بخش مزایجان ، یکصد و پنجاه و دومین نماز جمعه ی بخش ،  در روز جمعه سیزدهم آذرماه نود و چهار، برگزار گردید .

خطبه اول

امام جمعه ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود ، سپس گفت :  امام علی (ع ) در کتاب تصنیف غررالحکم در مورد نشانه های پرهیزکاران می فرمایند : آنها سه نشانه دارند 1-  اخلاص در کار  2- کوتاهی آرزوها  3- غنیمت شمردن فرصت ها .

ایشان سپس گفت : اسلام را عاشورا بیمه کرد و رمز ماندگاری عاشورا هم ، همین اربعین می باشد . وی در مورد اربعین بیان داشت که : اربعین ، شور است و شعور ، حماسه و ایثار ، فریاد و حرکت ، محبت است و همدلی . وی ادامه داد که اربعین ، مشخصه ی رسالت پیام رسانی عاشورا ، فرصتی برای تمرین مومنان در جهت ظلم ستیزی و تحقق کلام وحی که " اشداء علی الکفار رحماء بینهم " می باشد .همچنین اربعین  اعلام موضع مردم مومن و مسلمان در برابر شعار " هیهات منا الذله " بوده و در نهایت اینکه زوار

امام حسین (ع )  دارای شان و منزلت ویژه ای هستند .

امام جمعه به حدیثی از امام حسین (ع)  اشاره کرد که ایشان می فرمایند : اگر  گریه کننده ی بر من می دانست که چه اجری در پیشگاه خدا دارد ، شادی اش از اندوهش بیشتر می شد . وی گفت که این گریه ها هم باید توام با معرفت و شناخت باشد.وی همچنین از مسوولین و مردم عزیز کشورمان درخواست کرد که همانگونه که زوار آقا را بدرقه کردند ، همانگونه و حتی بیشتر از آن جهت استقبال از این عزیزان ، تمهیدات و مقدمات لازم را فراهم نمایند .

ودر پایان هم از مردم و ملت کشور عراق و تمام کسانیکه در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم کمک نمودند ، تقدیر و تشکر به عمل آورد .


خطبه دوم

در این خطبه هم خطیب جمعه همگان را به تقوا دعوت کرد سپس افزود : برکت ، در انجام دستورات خداوند است و گرفتاری ها ، جدای از جنبه ی ابتلا و آزمایش ، برگرفته از گناهان است .

امام جمعه به انتشار دومین نامه ی رهبر معظم انقلاب (زیدعزه) خطاب به جوانان غربی اشاره داشت و گفت : تروریست درد مشترک اسلام و غرب است . وی هدف ولی امر مسلمین را ، فهم این مطلب عنوان داشت که اگر چه افراط گرایان اسلام نظیر داعش و ... حادثه ی تروریستی پاریس را رقم زدند ، اما همین تروریستها توسط کشورهای غربی از جمله آمریکا ، تغذیه و تقویت می شوند . امام جمعه افزود : ایشان مردم و در راس آن جوانان را به عنوان مخاطب خویش انتخاب کردند چرا که آنها آینده سازان جوامع بوده و اینکه دیپلماسی مردمی به عنوان یک اصل و اساس مطرح است . ایشان غربیان را به درک درد و زجر مردم مظلوم و مسلمان فلسطین ، سوریه ، یمن و ... تشویق و تحریک کردند و گفتند که : خشن ترین گروه های تروریستی ، مورد حمایت غرب (آلمان،فرانسه،انگلیس) بویژه آمریکا هستند . و در بخشی دیگر فرمودن که ما ، تروریسم خوب و بد نداریم و همه یکی هستند و باید از قتل و غارت و خونریزی جلوگیری شود .

در پایان خطبه های این هفته هم امام جمعه به مناسبت های هفته پرداخت که :

دوشنبه شانزدهم آذر ماه روز دانشجو است .

ضد استکبار بودن از ویژگی های جنبش های دانشجویی است و مسوولان آموزش عالی و دانشجویان باید مواظب توطئه های دشمن باشند .

چهارشنبه هجدهم آذرماه روز وقف و آغاز هفته ی وقف می باشد.

حجه الاسلام میرشکاری افزود : وقف صدقه ی جاریه است و  باعث ماندگاری اموال می شود .

در خاتمه هم با ذکر مصیبتی در رثای اهل بیت علیهم السلام توسط امام جمعه ، خطبه های این هفته به پایان رسید.

 

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته


 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک