سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469824

  بازدید امروز : 114

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
با درد خود بساز چندانکه با تو بسازد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 94/8/9::: ساعت 6:23 صبح

یکی از راههایی که می توان فهمید خدا ما را به حال خود وا گذاشته یا نه  اینست که ببینیم آیا توانایی عبادت برای او را از دست داده ایم یا نه ... وبرای رسیدن به خدا، نه کتاب نیاز است و نه راهنمایی... فقط کافی است شعاع مهربانیت را روز به روز بیشتر کنی آنقدر که روزی بتوانی همه را در آن جای دهی آن وقت تا خدا فاصله ای نیست .

یکصد و چهل و هفتمین نماز جمعه ی بخش مزایجان هم در فضایی آکنده از مهربانی و همدلی در تاریخ هشتم آبان ماه نود و چهار در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

خطبه اول :

سلام و درود بی پایان بر روح ملکوتی سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و اهل بیت ایشان و درود و سلام برروح معمار کبیر انقلاب و دو فرزندش ، جمیع مومنان و صلحا ، بالاخص 54 شهید خونین بال بخش مزایجان وآرزوی سلامتی برای مقام عظمای ولایت .  این طلیعه ، حسن آغاز ایراد خطبه های این   هفته ی نماز جمعه بخش مزایجان توسط حاج آقا میرشکاری بود ، ایشان پس از توصیه به تقوا گفت :

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند : هر کس که دوست دارد عمرش طولانی و روزی اش زیاد شود باید دو چیز را رعایت کند :

1- تقواب الهی را پیشه کند

2- صله ی رحم را به جا آورد.

وی در ادامه بیان داشت : درماه محرم هستیم، گرفتن درس و پیام عاشورا مهم است . در بحث سبک زندگی ، متاسفانه از آن سبک زندگی دینی فاصله گرفته ایم .و از الگوها فاصله ی بسیار زیادی داریم . ما باید از ائمه و پیامبر گرامی اسلام الگو بگیریم .

امام جمعه گفت : اگر به این فراز از زیارت عاشورا (اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد) توجه و عمل کنیم ، باعث سعادت دنیا و آخرت ما می شود و این همان سبک زندگی دینی است .

وی افزود : زندگی پیامبر گرامی اسلام و خاندان ایشان اصولی تغییر نا پذیر دارد که ما باید در زندگی امروزه نیز از همان اصول استفاده کنیم . ونباید بگوییم آن اصول مربوط به آن برهه از زمان بوده و الان کاربردی ندارد مثل رعایت حق الناس ، حفظ حجاب و بسیاری دیگر از این نمونه اصول .

ایشان ادامه داد که : یکی از درسهای مهم عاشورا عزم بربندگی خداوند یکتاست . وترک هر آنچه خداوند ارتکاب به آنها را نهی کرده ، آغاز بندگی و عبادت خداست .

در واقعه ی عاشورا و کربلا نمونه ی عینی توبه ، ملحق شدن حر به سپاه امام حسین (ع) است .

خطیب محترم جمعه گفت :حر در پاسخ به سوال فردی از اقوام خود ، دلیل پیوستنش به سپاه امام را اینگونه بیان کرد : به خدا قسم من خودم را بین بهشت و جهنم مخیّر میبینم و چیزی را به جای بهشت بر نمی گزینم مگر اینکه قطعه قطعه شده و به شهادت برسم .

امام جمعه در انتهای این خطبه بیان داشت : حُر خطاب به امام حسین ع گفت : من همان کسی هستم که سد راه شما شدم و اینجا شما را گرفتار کرده ام ، اما حالا می خواهم با جان ودل به شما کمک کنم ، آیا توبه ی مرا می پذیری ، امام فرمود : همانگونه که مادرت تو را حُر (آزاده) نامیده ، همانگونه هم در دنیا و آخرت آزاده هستی. واین چنین بود که حر از قید اسارت جن و انس ، رهایی یافت .

خطبه دوم :

در این خطبه هم امام جمعه پس از توصیه به تقوا گفت : امام حسین (ع)  در روز عاشورا خطاب به لشکریان کوفیان فرمود : ای بندگان خدا ، تقوای الهی را رعایت کنید ، از دنیا طلبی بر حذر باشید ، زیرا اگر دنیا ماندگار بود ، انبیاء شایسته ترین افراد برای این کار بودند، در حالیکه ایشان اغلب در سختیها و مشکلات بودند . امام حسین (ع) بی تقوایی را عامل دست زدن آنها به جنایت عاشورا دانست .

پس از این امام جمعه  گفت : در آستانه انتخابات : بحث تقوا خیلی مهم است مواظب باشید آخرت را با دنیا معامله نکنید و آخرت خود را برای دنیای دیگران مصرف نکنید .

ایشان در ادامه افزود : یکی از ارزشمند ترین عبادات و راه های تقرب به خدا ، همین عزاداری های مردم در ماه محرم است.  امام جمعه از همه ی کسانی که در برگزاری مراسم های این ماه مشارکت کرده اند تقدیر و تشکر کرد واز مردم به خاطر برگزاری نماز با شکوه ظهر عاشورا تقدیر و تشکر ویژه به عمل آورد و گفت که : هدف اصلی قیام امام حسین (ع) هم  دعوت به اقامه ی نماز و عبودیت خداست .

 وی به تایید مشروط برجام توسط مقام معظم رهبری (حفظه الله ) در هفته ی گذشته اشاره کرد و گفت : نامه ی ایشان نقشه ی راه بود و نباید در حد یک نامه ی معمولی به آن نگاه کرد و مسوولین باید به این هشدارها به دقت توجه کنند زیرا آمریکا و هم پیمانان آنها قابل اعتماد نیستند و تا کار های عملی دیده نشود نباید در اجرای برجام عجله کرد تا تضمین ها داده شود .

خطیب جمعه به بیان مناسبت ها پرداخت و افزود :

جمعه 8/8/94 : سالروز شهادت دانش آموزسیزده ساله ی بسیجی ، محمد حسین فهمیده و روز نوجوان وبسیج دانش آموزی است . امام جمعه بیان کرد که افتخارات بزرگی برای نسلهای آینده به ارمغان گذاشته شده است و نیازی نیست که به گذشتگانی که تاریخچه ی درستی از آنها در دست نیست افتخار کنیم زیرا در دوره ی حاضر شخصیت های را داریم که می توانیم از آنها الگو برداری کنیم ، این نقشه ی دشمن است که ما به گذشتگان نظر داشته باشیم ما باید به شهدا افتخار کنیم و آنها را الگو قرار دهیم

یکشنبه 10/8/94 شهادت آیت الله سید محمد قاضی طباطبایی ، امام جمعه ی تبریز و اولین شهید محراب در سال 1357که یادش را گرامی میداریم.

چهار شنبه 13/8/94 باز داشت و تبعید حضرت امام خمینی ( ره)  در سل 1343 به ترکیه و همچنین یورش ماموران شاه به دانشجویان در دانشگاه تهران در سال 1357 و همچنین سالروز تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا 1358و روز دانش آموز  و مبارزه با استکبار.

این اتفاقات که از دسیسه های امریکا حکایت دارد باعث انزجار مردم از شیطان بزرگ می گردد و شعار مرگ بر امریکا را می طلبد ..... شعار مرگ بر امریکا نمازگزاران 

امام جمعه به قیام مردم فلسطین (انتفاضه ی سوم) اشاره کرد و گفت این قیام در شرایط ویژه ای اتفاق افتاد زیرا استکبار شرایط جوامع اسلامی را بسیار نا امن کرده بود اما با این حال این قیام صورت گرفت . ایشان به اقدامات رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت که این رژیم روز به روز به سمت نابودی پیش می رود وی گفت تایید حکم اعدام شیخ نمر ، موج دیگری از اعتراضات را علیه آل سعود ایجاد کرده است ، که اینها همه نشان دهنده ی نزدیکی سقوط این رژیم است .وی این حکم را محکوم کرد که با تکبیر نمازگزاران در حمایت ازاین قسمت از خطبه های ایشان همراه شد.

امام جمعه در پایان هم به نشت وین 2 اشاره کرد و گفت :حضور ایران در این نشست تاثیر سرنوشت سازی در امورات منطقه دارد و این نشانه ی برتری گفتمان مقاومت در برابر سازش است .

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته




 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک