سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469789

  بازدید امروز : 79

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
گناهى که پس از آن مهلت دو رکعت نماز گزاردن داشته باشم مرا اندوهگین نمى‏دارد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/8/1::: ساعت 4:34 عصر

                                                    دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم                             بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم

فردا که کسی را به کسی کاری نیست                      دامان  حسین  اگر  نگیرم  چه  کنم

السلام علیک یااباصالح المهدى (عج)السلام علیک یاامین الله فى ارضه وحجته على عباده (یاصاحب الزمان آجرک الله)

یکصد و چهل و ششمین نماز جمعه بخش مزایجان در اولین روز از آبانماه نود و چهار همزمان با روز تاسوعای حسینی وبا حضور پر شور عزاداران آقا ابا عبدالله الحسین در مصلی نماز جمعه برگزار شد .

ایام عزای حسین فاطمه (س) را به تمام مسلمانان و عزاداران این امام همام تسلیت عرض می نماییم .

خطبه اول :

امام جمعه پس از توصیه به تقوا با اشاره به سخنی  از حضرت علی (ع) ، در خطبه 204 از نهج البلاغه گفت : خدا شما را رحمت کند ، آماده شوید، زیرا به شما برای کوچ کردن بانگ زده شده است . وندای کوچ از این دنیا نواخته شده ، پس وابستگی های به دنیا را قطع کنید و از توشه ی تقوا کمک بگیرید . وی گفت : ان شاالله با توشه ی تقوا ، این آمادگی را در خود ایجاد کنیم .

خطیب محترم جمعه بیان داشت که : یکی از حوادث خونبار که در جهت پاسداشت از حریت و آزادگی ، سر فصل جدیدی را در زندگی بشر به وجود آورد همین واقعه ی عاشوراست . ان شاالله که این حادثه  پیش نیاز انقلاب حضرت  مهدی (عج)  باشد و امت عاشورایی مدخل ظهور را مهیا سازد .

امام جمعه گفت : عاشورا آمده تا مساله ی غدیر را ترمیم و به جای اصلی خود برگرداند که آن هم با ظهور عجین است و بدون اندیشه ی حسینی و شعور عاشورایی امکان تحقق ندارد .

خطیب جمعه افزود : امام حسین (ع) می فرمایند: به حق عمل نمی شود و جلو باطل گرفته نمی شود یعنی که امر به معروف ونهی از منکر انجام نمی شود .ایشان همچنین گفت : مردم باید نسبت به مسائل اطراف خود حساس باشند و امر به معروف ونهی از منکر را انجام دهند، عالمان دینی در مقابل انحرافات سکوت نکنندو همچنین در جامعه اهمیت امر به معروف ونهی از منکر ( یکی از اهداف قیام ) نباید کم رنگ شود . ایشان گفت : امام رضا (ع) در یکی از جلسات علمی توجه ویژه ای به نماز ، مخصوصا نماز اول وقت داشتند که این امر خود باعث شد تا یکی از علمای لجباز به اسلام ایمان آورد و مسلمان شود ، چون که دید عملا به اسلام عمل می شود .

حاج آقا میرشکاری در پایان این خطبه گفت : امام حسین (ع) ازخود و خانواده گذشت اما از نماز اول وقت نگذشت .

خطبه دوم :

در این خطبه هم امام جمعه  پس از توصیه ی به تقوا ، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در رابطه ی با تقوا گفت که ایشان می فرمایند: تقوا با خصومت جمع نمی شود. کسی که با دیگران بی دلیل خصومت کند ، نمی تواند تقوا داشته باشد. وی افزود که یکی از لوازم تقوا این است که در محیط خانواده ، اجتماع و جامعه ،گرفتار جدال و درگیری و خصومت نشویم .باید خود را محک بزنیم و ببینیم که چقدر تقوا داریم .

پس از این ایشان به بیان مناسبت های هفته پرداخت که :

امروز جمعه ، مصادف است با روز تاسوعای حسینی و همچنین سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی در سال 1356 در نجف اشرف. امام جمعه در بیان ویژگی ها و خصوصیات این مرد شریف بیان داشت که : حاج آقا مصطفی خمینی به رغم آوازه ی بلندش ، هنوز نا شناخته است ، کسی که فقه و اجتهاد را در میدان جهاد و هجرت محک زده و عنوان پیش قراولی شهدای انقلاب ، زیبنده ی اوست . وی گفت ایشان کسی است که با کوله باری از علوم و معارف ، مسیر مبارزه را گام به گام با حضرت امام خمینی (ره) ، پدر بزرگوارشان ، طی نموده بود .

شنبه ، دوم آبانماه ، عاشورای حسینی و سالروز شهادت آقا امام حسین (ع) در سال 61 هجری قمری می باشد .

یکشنبه سوم آبانماه ، روز تجلیل از اسراء و مفقودین است .

دوشنبه چهارم آبانماه ، مصادف است با شهادت امام سجاد (ع) و ورود کاروان اسرا به کوفه و همچنین سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 .

 امام جمعه در توضیح این مطلب گفت : این قانون (کاپیتولاسیون) یکی ازراه کارهای آمریکا برای نفوذ در جامعه ی دینی ایران بود ، لذا در این دوره از زمان نیز مسوولین و خواص ، با نبوغ و بصیرت ، راه را برای نفوذ شیطان بزرگ در این مملکت ببندند . وی همچنین بیان داشت که : نفوذ ممکن است با لایه های مختلفی صورت گیرد از جمله : در قالب پوششی بدون سر و صدا ، به دست افراد خودی ،یا حتی اشخاص به ظاهر دینی و حوزوی و ...

حجه الاسلام میرشکاری  در ادامه تذکراتی را در مورد شبهات و تحریف ها و بدعت ها در عزاداری ها بیان کرد و گفت : طبق فرمایش امام حسین (ع) برهمه ی افراد آگاه مخصوصا مبلغان دینی تکلیف است که حق و باطل را تبیین کنند و مردم هم همکاری کنند که این کار انجام شود ، مردم اشتباهات خود را به راحتی بپذیرند ودر صدد اصلاح برآیند و تذکراتی را که در زمینه ی مسائل دینی داده می شود بپذیرند زیرا که اگر چنین نباشد ، ممکن است که در آستانه ی  ظهور امام زمان (عج) ، برخی افراد نادان بگویند اینها در آخرالزمان عادی است . امام جمعه گفت : از مصادیق حق و حقیقت ، نماز اول وقت ، حفظ حجاب و رعایت حریم محرم و نا محرم ، لقمه ی حلال و پرهیز از حرام خواری ، فراهم نشدن زمینه گناه در مجالس عزاداری و ... می باشد . وی افزود: کسانی که حرف حق را نمی پذیرند ، به دلیل خوردن لقمه ی حرام است . در پایان هم امام جمعه همگان را توصیه کردند به داشتن وضو در روز عاشورا و اینکه در پایان عزاداری و در ظهر عاشورا ، همگان نماز ظهر عاشورا را اقامه کنند و از آن غافل نشوند .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک