سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469756

  بازدید امروز : 46

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
دوستى پدران سبب خویشاوندى میان فرزندان است و خویشاوندى را به مودّت بیشتر نیاز است تا مودّت را به خویشاوندى . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/7/17::: ساعت 2:8 عصر

پایه ی همه ی خیرات در جامعه , تقواست . تقوای فردی : یعنی هر کس بین خود و خدا سعی کند از جاده ی صلاح و حق تخطی نکند و پا را کج نگذارد. تقوای سیاسی : یعنی هر کس که در کارسیاست است , سعی کند با مسائل سیاسی صادقانه و دردمندانه و از روی دلسوزی برخورد کند. سیاست به معنای پشت هم اندازی و فریب و دروغ گفتن به افکار عمومی مردم , مطلوب اسلام نیست ; سیاست یعنی اداره ی درست جامعه ; این جزو دین است . تقوای اقتصادی : یعنی اگر هر کس برای گذران زندگی و ضمنا " آباد کردن محیط خود مجبور است تلاش اقتصادی داشته باشد “راه درست را انتخاب کند. غصب کردن , حرام خوری , دست اندازی به مال دیگران بخصوص به اموال عمومی از دستاورد عمومی مردم به نفع جیب خود استفاده کردن و احیانا "زرنگی هایی که علی الظاهر در چارچوب قانون هم می گنجد , اما خود انسان می داند که باطن آن چقدر فاسد و تباه است , اینها خلاف تقوای اقتصادی است . تقوای اجتماعی : یعنی برخورد با مردم در محیطهای مختلف چه محیط کسب , چه محیط معاشرت , چه محیط خانواده , چه محیط مدرسه و دانشگاه , چه محیط اداری همراه با انصاف و خدا ترسی و امانت و صداقت باشد.

یکصد وچهل و چهارمین نماز جمعه ی بخش مزایجان با حضور مردم با ایمان و ولایت مدار ، از سراسر بخش در تاریخ هفدهم مهر ماه نود و چهار ، در مصلی نماز جمعه ،برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری ، امام جمعه ی بخش ، پس از توصیه ی به تقوا گفت :چیزی که در گذر عمر ، جاودان می ماند و در سرای آخرت به درد انسان می خورد ، این است که خدا را در نظر بگیریم که این همان تقواست . وی به موضوع مباهله اشاره کرد وبیان داشت که مباهله یعنی  : نفرین در حق یکدیگر و این که هر کس نا حق می گوید ،نابود شود و از این طریق در جریان مباهله ،که بین پیامبر و اهل بیت ایشان با مسیحیان نجران  انجام شد ، حقانیت اسلام توسط حقانیت اهل بیت (ع) اثبات شد .  ایشان افزود که در آستانه ی ورود به  ماه محرم  هستیم : ماه محرم ، ماه حماسه ، شجاعت ، فداکاری ، پیروزی خون بر شمشیراست .امام جمعه آثار و عظمت این ماه رااز زبان روایات  این گونه بیان کرد که: امام رضا( ع)می فرمایند: اگر توراخوشحال می کند که در درجات بالای بهشت با ما اهل بیت باشی ، دو نکته را در نظر داشته باش : 1- در غم و اندوه ما غمگین باش 2- در شادی ما خوشحال باش .

همچنین امام صادق (ع) می فرمایند : کسی نیست که در باره ی امام حسین (ع)  شعری بسراید و بگرید و بگریاند مگر اینکه خداوند بهشت را بر او واجب  می کند وگناهانش را می آمرزد .

امام رضا(ع) می فرمایند : گریه کنندگان باید بر حسین (ع) گریه کنند که فایده ی این کار این است که گریه بر حسین (ع) گناهان بزرگ را فرو می ریزد .

 راز اینکه هر سال عشق به امام حسین (ع)  ادامه دارد و سال به سال قوی تر می شود ، این است که پیامبر گرامی اسلام  نیز می فرمایند :  برای شهادت امام حسین (ع) ، حرارت و گرمایی در دلهای مومنان ایجا د می شود که هرگز سرد و خاموش نمی شود .

امام جمعه  در ادامه افزود : در قیام امام حسین (ع)  سه عنصر اصلی وجود داشت : 1- عنصر منطق و عقل  2- عنصر حماسه و عزت  3- عنصر عاطفه .

که در این راستا حضرت زینب( س) بر طبق عنصر منطق و امام سجاد (ع) برطبق عنصر حماسه و عزت ، حماسه ایجاد کردند و مرثیه خواندند و همه ی بزرگان سفارش کرده اند که برای امام حسین(ع) مراسم گرفته شود .

حاج آقا میرشکاری در پایان این خطبه عنوان کرد که  :

1- در مجالس امام حسین (ع) طبق عنصر عقل و منطق برای مردم صحبت و سخنرانی شود

2- نسبت به واقعه ی کربلا معرفت و شناخت بیشتری ایجاد شود

3- در مجالس امام حسین (ع) باید ایمان و معنویت افزایش یابد .

خطبه دوم :

حجه الاسلام میرشکاری در این خطبه هم پس از توصیه به تقوا گفت : ازکسانی که در مراسم یادبود جان باختگان حادثه ی منا که در مصلای نمازجمعه برگزار شد حضور پیدا کردند تشکر ویژه دارم ، زیرا این مراسم به سفارش مقام عظمای ولایت بود و این نشانه ی ولایت پذیری مردم بود. ایشان گفت : برای جلوگیری از فراموشی این حادثه ، مسوولان کشورهای اسلامی ، با ایجاد و برگزاری کنگره ای ، علل و عوامل و مقصران این حادثه را بررسی و شناسایی کنند و آنها را به مجازات عملشان برسانند تا بلکه مسکنی بر آلام داغ دیدگان این حادثه باشد .

امام جمعه به تحلیل سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پرداخت که فرمود : مذاکره با آمریکا ممنوع است . و استثنای در این قضیه ، فقط در زمینه ی هسته ای بود ، آن هم در حد محدود ومشخص.و علت ممنوعیت هم این است که مذاکره ی با آمریکا یعنی راه نفوذ این کشور به میهن عزیز اسلامی مان. زیرا آنها با موذی گری به دنبال این هستند تا روزنه ای برای نفوذ به کشورمان پیدا کنند . مقام معظم رهبری در پاسخ به این شبهه که امام علی (ع) وامام حسین (ع )هم با زبیر و ابن سعد مذاکره کردند گفتند :  ائمه اگر هم مذاکره ای کردند ، با حالت نهیب ونصیحت بوده نه زبان خواهش و تمنا .

خطیب محترم جمعه گفت : برنامه ی حمله نظامی روسیه و ائتلاف ایران و سوریه و عراق ، ضربات سختی بر داعش و تکفیری ها ایجاد کرده است  و دروغ بزرگ آمریکایی ها که مدعی بودند  با تروریسم می جنگند آشکار شده است که اینها در اصل دارند با مردم مظلوم مسلمان می جنگند نه داعش و غیره .

در ادامه ایشان  به بررسی مناسبت ها پرداخت که امروز جمعه روز نزول آیه ی هل اتی در شان اهل بیت پیامبر گرامی اسلام وروز خانواده و تکریم بازنشستگان و همچنین روزجهانی پست است . وی افزود : خداوند درقرآن آیه عامل آرامش و سکون ، ازدواج و تشکیل خانواده معرفی شده است .که امام صادق هم در این رابطه می فرمایند : هر کس از روی ترس از تنگدستی ازدواج نکند ، به خداوند بد گمان شده است .

همچنین ضمن تبریک روز پست به تلاشگران این عرصه خواستار توجه ویژه در عملیاتی شدن نصب پلاک های کد پستی  و تعیین تکلیف سریعتر پست بانک در شهر مزایجان شد.

امام جمعه گفت :  عصر چهار شنبه مراسم چاوش خوانی و اعلام آغاز محرم است و همچنین آغاز هفته ی امر به معروف و نهی از منکر همزمان با شروع ماه محرم را در پیش داریم .

 وی افزود : امر به معروف ونهی از منکر ، ضامن برپایی سایر فرائض دینی است .و اینکه نخستین صفت مومنان می باشدکه در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است .  ایشان در پایان این خطبه هم افزود : نهی از منکر تکلیفی همگانی است .

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک