سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469713

  بازدید امروز : 3

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
آنکه دانش می جوید، خداوند روزیش رابه عهده می گیرد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/6/20::: ساعت 8:19 عصر

امام خامنه ای (دامت افاضاته) :ائمه ی محترم جمعه و دست اندرکاران اقامه ی نماز بیشترین نقش را در خدمت رسانی این فریضه(نمازجمعه) به مردم دارند; و همه ی این خدمات هم مشکور است . هم کارکنان و زحمتکشان و خدمتگزاران ستادهای نماز جمعه , هم ائمه ی محترم جمعه , هم مسوئولانی که در مراکز به امور نمازهای جمعه رسیدگی می کنند , همه در فیض رسانی این فریضه ی بزرگ به مردم سهیم هستند; این را باید قدر دانست . مردم هم باید نماز جمعه را قدر بدانند. نسل جوان ما تشنه ی حقیقت , فهمیدن و آگاه شدن است . نمازهای جمعه باید بتواند این تشنگی را به نحو نیکوتر به انجام برساند. باید به نیاز عمومی نسل جوان پاسخ داد. اگر با نگاه متدبرانه یی به اوضاع کشور خود و گذشته و آینده ی آرمانی آن نگاه کنیم , نقش نماز جمعه و اهمیت این فریضه را بیشتر درک خواهیم کرد. به لطف خداوند متعال یکصد و چهلمین نماز جمعه ی بخش مزایجان هم در واپسین روز های شهریور ماه نود و چهار به امامت امام جمعه ی موقت این بخش حجت الاسلام سید حسین جعفرزاده برگزار گردید .

خطبه اول :

امام جمعه ی موقت پس از توصیه ی به تقوا گفت :درآخرین روز های ذی القعده ، ازخداوند می خواهیم که فرج آقا امام زمان (ع) را برساند . با توجه به ایام شهادت امام جواد (ع) ، بایداز زندگی این بزرگوار فیض ببریم ،پس باید برای این عزیزان به بهترین نحو ممکن ، مراسم گرفته شود تا پیام این بزرگواران به گوش همگان برسد . حجه الاسلام جعفرزاده گفت: ایشان تنها امامی است که در سن پایین (نه سالگی) به امامت رسیدند و در سن 25 سالگی هم به شهادت رسیدند . امام جواد (ع) در طول مدت کوتاه امامت هم به شدت تحت مراقبت و اذیت و آزار افرادی چون مامون و معتصم عباسی بودند . وقتی که به دنیا آمدند امام رضا (ع) در رابطه با ایشان فرمودند : پدر ومادرم به فدای تو . تو همچون موسی بن عمران هستی که دریاها را شکافت و نیز مثل عیسی بن مریم هستی . همچنین فرمودند که مولود مبارکی مثل تو هنوز نیامده .  خطیب جمعه گفت :یکی از ویژگی های امام جواد(ع) ، بر آوردن حوائج بود . حاج آقا جعفرزاده گفت : جوانی خدمت آقا رسید و گفت : پدر من ناصبی (کسانی که به اهل بیت علیه السلام فحش و نا سزا می گفتند) است و این برای من سخت است . امام  در پاسخ توصیه هایی را به این جوان فرمودند از جمله : 1- ای جوان مدارا کردن بهتر از جدال است . یعنی با پدرت مدارا کن و با اخلاق نیکو با او رفتار کن .امام جمعه ی موقت گفت : یکی از معضلاتی که جامعه و خانواده را تهدید می کند ، همین اصل مدارا کردن است ، که اگر رعایت شود ، خیلی از مشکلات بر طرف می شود . 2- در توصیه ی دیگری امام فرمودند ای جوان : با هر سختی و گرفتاری ، آسانی هم هست .که پیامبر گرامی اسلام (ص) هم در این زمینه می فرمایند: هیچ پیامبری به اندازه ی من آزار و اذیت نشده است . 3- همچنین امام عرض کردند ای جوان : صبر داشته باش که خداوند عاقبت به خیری را برای افراد با تقوا قرار داده است . امام علی (ع) نیز در این رابطه می فرمایند :ایمان بر چهار رکن استوار است که مهمترین آن "صبر" است . حاج آقا جعفرزاده بیان داشت : یکی از شاخصه های بسیار مهم ایمان ، صبر است ، ان هم در تمامی زمینه ها .4- در آخرین توصیه ، امام فرمودند : ای جوان ثابت قدم باش بر این محبتی که به ولایت و امامت داری . خطیب محترم جمعه گفت : امروز تمام تلاش دنیای کفر و استکبار این است که نسل جوان ما را از راه ائمه ی معصومین (ع) جدا کند و دور سازد ، باید خیلی مواظب بود . ایمان ها را باید قوی کرد و درس ها و پیام های اهل بیت (ع) را به نسل جوان انتقال داد .

خطبه دوم :

 در این خطبه نیز امام جمعه ی موقت پس از سفارش به تقوا و پرهیزکاری به بیان مناسبت های هفته پرداخت وگفت :امروز جمعه ،  سالروز شهادت آیت الله مدنی ، دومین شهید محراب به دست منافقین کوردل است .آن عالمی که تمام عمر خویش را در راه تحصیل و تدریس سپری کرد . دشمنان می پندارند که با ترور چنین شخصیت هایی ، می توانند به نظام اسلامی خدشه وارد کنند وجلوی پیشرفت این مملکت را بگیرند اما می بینیم که به شکر خداوند روز به روز بر عزت و سربلندی این نظام افزوده می شود . شنبه بیست و یکم شهریور ماه ، روز سینما می باشد . سینما یکی از مراکز تاثیر گذار فرهنگی است . امام خمینی (ره) در این رابطه می فرمایند : ما با سینما مخالف نیستیم ،ما با فحشا مخالفیم . ما با بعضی از فیلم ها و برنامه هایی که با ارزشهای دینی و اسلامی مغایرت دارد مخالفیم .  دوشنبه بیست و سوم شهریور هم مصادف است با شهادت امام جواد (ع) که در خطبه ی اول مطالبی بیان شد . سه شنبه بیست و چهار شهریور ، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) است . حجه الاسلام جعفرزاده گفت: ازدواج یکی از مسائل مهم هر جامعه است اما متاسفانه گزارش ها حاکی از آمار بالای طلاق در جامعه است که لازم است جوانان  با الگو برداری از زندگی ائمه (ع) زندگی خود را بر مبنای تعالیم این عزیزان قرار دهند و از خیلی از مشکلات جلوگیری به عمل آید . ایشان در مورد سیاست و مسائل روزمطالبی رابیان کرد که : هیجانات در آستانه ی برگزاری انتخابات بالاست ، افرادی حرف هایی نزنند که باعث سوء استفاده ی دشمنان انقلاب و اسلام شود و مسوولین در این رابطه خیلی مواظب و مراقب باشند . تاکنون هم درایت و بصیرت مقام معظم رهبری دشمنان را کور و نا امید کرده است تا جایی که خود دشمنان اذعان دارند که با وجود چنین رهبر و شخصیتی ، ما هرگز نمی توانیم اهداف و برنامه های خود را درا ین مملکت اجرا کرده و به این مملکت صدمه ای برسانیم .و بر آحاد ملت عزیز اسلامی فرض است که رهنمود ها و فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) را سر لوحه ی اعمال و رفتار خویش قرار دهند که مبادا دشمن بتواند در این مملکت رخنه کرده و ضربه ی خود را به این نظام و انقلاب وارد سازد .

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک