سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469736

  بازدید امروز : 26

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
هر کس از حلال خورد، دلش صاف و نازک و چشمانش اشک آلود شود و برای دعایش حجابی نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/5/16::: ساعت 3:14 عصر

 

در روزی که خداوند درهای آسمانش را سخاوتمندانه بر روی مومنان گشوده ، تا از سویی قطره قطره آب شوند واز سوی دیگر جرعه جرعه آب نوشند،و عاشقانه با محبوب خویش نجوا کنند ، یکصد و سی و پنجمین نماز پر شکوه و با صلابت نماز جمعه ، در بخش مزایجان ، با عظمت و صلابت همیشگی برگزار گردید .

خطبه اول :

امام جمعه ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات سفارش کرد وگفت : همه ی شما به سوی مرگ می روید و عین عمل خود را می بینید ، چه خوب و چه بد . زیرا این باعث می شود که افراد به سوی تقوا و پرهیزکاری گام بردارند .ودر ادامه ی سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی مطالبی را بیان کرد . بحث تشییع جنازه : اینکه مراسم تشییع و تدفین برنامه ریزی شود که با وقت نماز مخصوصا نماز جمعه تداخل پیدا نکند و افراد بتوانند در نماز های جمعه و جماعت حضور پیدا کنند .همچنین افرادی هم که غسل و کفن را انجام می دهند باید آداب آنرا دقیقا یاد بگیرند تا خدایی ناکرده مساله ای بر گردن آنها نماند و در مورد پاداش غسل دهندگان ، اینکه خداوند او را از تمام گناهانش می شوید گویی اینکه تازه از مادر متولد شده باشد و نیز درمورد تعیین سمت درست قبله در دفن اموات نهایت توجه صورت گیرد و در این زمینه دقت لازم به عمل آید . و در زمینه ی پاداش کسانی که به افراد خانواده داغدار ، دلداری می دهند آمده است که خداوند از سایه ی لطف و رحمت خود بر سر چنین افرادی می گستراند . واز بابت هزینه کرد ها هم افراد مواظب باشند که از اسراف جلوگیری و به اموری پرداخته شود که دِینی از دیون میت بر طرف شود ( نماز یا روزه ی قضا و ... ) . مبحث عیادت از بیماران و اینکه برای بیمار سختی و مشقت ایجاد نکنیم و طوری برنامه ریزی کنیم که به استراحت و آرامش افراد بیمار لطمه ای وارد نشود و در مورد ثواب این کار خداوند متعال می فرماید : هنگام مرگ کسی که به عیادت بیماران می رود ، فرشته ای رادر قبر او مستقر می کنم که او احساس تنهایی نکند و تا محشر او را بدرقه کند . در پایان این خطبه  امام جمعه به حدیثی ازامام صادق (ع) اشاره کرد که ایشان می فرمایند : شیعیان ما اینگونه اند 1- اهل پارسایی و سخت کوشی 2- وفا داری و امانت داری 3- زهد و عبادت 4- به جا آوردن 51 رکعت نماز ( واجب و مستحب ) 5-  پرداختن زکات اموال 6- به جا آوردن حج واجب در صورت امکان 7- دوری از تمام محرمات . همچنین می فرمایند که اگر می خواهید شیعیان ما را امتحان کنید آنها را در سه چیز بیازمایید 1- در وقت نماز ، اینکه چقدر به نماز اول وقت اهمیت می دهند . 2- در حفظ اسرار از دشمنان ، اینکه آیا کوشا هستند .3- در اموالشان ، آیا به برادران دینی خود کمک می کنند یا نه  .

خطبه دوم :

حجه الاسلام میرشکاری پس از حمد و ثنای الهی گفت : از خدای عالِم اسرار و کاتب اعمال ، باید پرهیز کرد و تقوا پیشه کرد . در این زمینه پیامبر گرامی اسلام می فرمایند : به درستی که پرهیزکاری ، نهایت خشنودی خداوند از بندگانش می باشد . خواسته ی خدا از آفریدگانش ، تقواست ، برای اینکه به سعادت برسند .خطیب نماز جمعه بخش مزایجان به بررسی مناسبت های هفته پرداخت و گفت: هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی ، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، روزخبرنگار نامیده شده است و در این زمینه هم در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد 244 شهید خبرنگار تقدیم انقلاب شده است . امام جمعه گفت : یکی از نشانه های توسعه یافتگی جامعه علاوه بر زمینه های اقتصادی ، عنصر دانایی اجتماعی است که این از وظایف خبر نگاران می باشد .و در همین زمینه امام صادق (ع ) می فرمایند : حق را بگو هر چند تلخ باشد . خطیب جمعه افزود : خبرنگاران از مسائل و مشکلاتی که در زمینه خبر نگاری برایشان بوجود می آید ، دلسرد و نا امید نشوند و مسوولان هم نقد منصفانه و صادقانه در این زمینه داشته باشند . حاج آقا میرشکاری در انتها به سکوت دولتها در قبال جنایات رژیم عربستان به یمن ، و همچنین سایر تروریستهای جنایتکار به بحرین و سوریه و دیگر مناطق جهان اسلام اشاره کرد و گفت : ظالمان در هر جای دنیا که باشند باید قصاص شده و انتقام مظلومان عالم از آنها گرفته شود . امام جمعه ی بخش مزایجان خطبه های این هفته را با ذکر مصیبتی در رثای امام جعفر صادق (ع) به پایان رساندند .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

 

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک