سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469759

  بازدید امروز : 49

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
پرخوری حجاب تیز فهمی است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/5/9::: ساعت 7:36 عصر

یکصد و سی و چهارمین نماز جمعه شهر مزایجان با حضور گرم و پرشور نمازگزاران در دومین جمعه مرداد ماه در تاریخ نهم مرداد نود و چهار در مصلای نماز جمعه برگزار گردید. 

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه بخش مزایجان پس از حمد وثنای الهی و توصیه به تقوا گفتند : امام صادق (ع) خطاب به یکی از شیعیان فرمود: سلام مرا به دوستان برسان وآنها را به رعایت تقوا سفارش کن و اینکه ثروتمند ان به فکر نیازمندان باشند و قدرتمندان به فکر ضعیفان ، زنده ها به تشییع مرده ها بروند ، همدیگر را در خانه ها ملاقات کنید و به دیدار یکدیگر بروید که در این کار زنده کردن مکتب اهل بیت وجود دارد.خدا رحمت کند بنده ای را که مکتب ما را زنده نگه دارد.

ادامه بحث هفته قبل  :

خداوند به دلایل مختلفی بندگان خود را امتحان می کند ازجمله : الف – ظهور شخصیت حقیقی افراد(سوره مبارکه محمد آیه 31) ب - تعیین معیار پاداش و کیفر (امام علی (ع) : گرچه خداوند به احوال بندگان آگاهتر است اما امتحان هایی می گیرد تا استحقاق ها مشخص شود . ج- مشخص شدن عمل احسن انسان ها ، زیرا اعمال انسان به صالح وغیرصالح تقسیم می شود و باز خود اعمال صالح به دو دسته حسن (نیکو) و احسن ( نیکوتر ) تقسیم بندی می شود.( و خداوند ما انسان ها را می آزماید تا ببیند کدام یک از انسان ها پرهیزکارترند و اعمالشان نیکوتر است.) د- زمینه سازی برای بازگشت به حق .

خطبه دوم :
از جمله ثمرات تقوا ، آماده بودن برای مرگ است.

مناسبت ها :

جمعه 9 مرداد ماه ، روز اهداء خون است و سازمان انتقال خون در سال 1353با هدف فرهنگ اهداء خون ، تهیه و توزیع آن تاسیس شد.

شنبه 10 مرداد ، مصادف با وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و همچنین شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) می باشد.

مسلمانان هرجا که دشمن را دست کم گرفته اند صدمه و لطمه دیده اند.از جمله در جنگ احد که بی تقوایی وطمع ورزی عده ای معدود موجب لطمه دیدن مسلمانان و شهادت حضرت حمزه (ع) شد.

در مورد حضرت عبدالعظیم (ع) :

ایشان نسبش با پنج واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می رسد و به شهر ری مهاجرت کردند و امام هادی (ع) در مورد ایشان می فرمایند : هرگاه در امور دین خود با مشکلی مواجه شدید آن را با عبدالعظیم حسنی در میان بگذارید. در روایات ثواب زیارت ایشان مانند زیارت امام حسین (ع) برشمرده شده است.

روز جهانی شیر مادر : زندگی صنعتی موجب تزلزل خانواده و نقش مادر در جوامع غربی شده است و نتیجه ی آن بهره اندک کودکان از مهر مادری و شیر مادر می باشد و متاسفانه مسلمانان هم به این سمت توجه پیدا کرده اند.
اهمیت شیر مادر :

خداوند در سوره مبارکه بقره فرموده که مادران فرزندان خود را دو سال کامل شیر بدهند.

پیامبر (ص) : برای کودک ، شیری بهتر از شیر مادر نیست.

حضرت علی (ع) : هیچ شیری برای تغذیه ی کودک از شیر مادرش بابرکت تر نیست.

چهارشنبه 14 مرداد ، روز کرامت انسانی و حقوق بشر اسلامی

کشورهای استعماری از شعار حقوق بشر بعنوان ابزار و حربه ای برای تسلط بر کشورهای ضعیف استفاده کرده اند

ازجمله مزایای حقوق بشر اسلامی این است که حق و فضل کرامت ناشی از عمل و عقیده است و جهت اقدام به کار ملاحضه و در نظر گرفته شده است و حق افراد بی گناه در نظر گرفته شده ( حتی حق جنین )

امام سجاد (ع) می فرمایند : حق عموم هم کیشان این است که در برخورد با آنها خیرخواه و مهربان باشی و با آنها مدارا کنی و آنها را یاری کنی.

امام جمعه در پایان مطالبی در مورد 5مرداد سالروز تاسیس نهاد مقدس نماز جمعه بیان کردند و در مورد آثار و فواید نماز جمعه مطالبی بیان کردند از جمله گفتند :

فراموش نمی کنیم که رهبر معظم انقلاب ، حضرت امام خامنه ای چگونه از ظرفیت نماز جمعه استفاده نمودند و در جریان فتنه 88 شعله های این فتنه را خاموش نمودند ونتیجه ی آن 9 دی ماه گردید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک