سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469727

  بازدید امروز : 17

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
طمع حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]
 
نویسنده: ::: شنبه 94/3/16::: ساعت 12:11 عصر

با لطف و عنایت خداوند متعال و با حضور گرم مومنین ، یکصد و بیست و ششمین نماز جمعه ی بخش مزایجان ، در فضایی سرشار از معنویت و همدلی ، در پانزدهم خرداد ماه نود و چهار ، در مصلای نماز جمعه برگزار گردید .

خطبه اول :

امام جمعه بخش مزایجان ، خطبه های این هفته را با حمد و ستایش خداوند متعال و توصیه ی همگان به تقوا و انجام دستورات خداوند و دوری از محرمات آغاز کرد و گفت :  از تقوا سخن گفتیم ، همان تقوایی که نتیجه اش باید علم و معرفت باشد .وی ادامه داد و گفت : قرآن کریم می فرماید که :تقوا باید به نحوی باشد که نتیجه ی آن افزایش علم و معرفت باشد.همچنین در جای دیگری می فرماید : نتیجه ی تقوا علم و معرفت و بهره ی آن ترقی جایگاه اهل علم و معرفت می باشد .ایشان گفت : پس ثمره ی تقوا ، ایجاد علم و بهره ی آن ، تفوق وبرتری است .واین دوویژگی در امام (ره) و مقام معظم رهبری  وجود داشت و دارد  .ایشان به ایام شعبانیه و جشن میلاد امام زمان (ع) اشاره کرد و گفت : در این ایام هر کس در حد توان خود ، در زمینه بزرگداشت این ایام و اعیاد تلاش کرد و بنده از همه کمال تشکر و قدردانی را دارم  اما دراین زمینه تذکرات و انتقاداتی هم وجود دارد و آن هم اینکه نباید به بهانه جشن و شادی وارد  گناه و فساد و فتنه انگیزی و تفرقه افکنی شوید ، بلکه  باید از این برنامه ها ، تربیت مهدوی حاصل شود که در ادامه مواردی از این نمونه تربیت ، ذکر می شود.

اول اینکه : استقامت در دین و پارسایی و تخلق به مکارم اخلاق نصیب مان شود و در این زمینه هم امام صادق (ع) می فرمایند :هر کس بخواهد در شمار منتظران واقعی و حقیقی آن عدل منتظَر  باشد ، باید پارسایی پیشه کند و متخلق به مکارم اخلاق باشد لذا در جشن میلاد نباید گناهی صورت گیرد

دوم : صبوری و آب دیده شدن در کوره آزمون های الهی .و در این زمینه هم امام باقر (ع) می فرمایند : فرد مومن و مسلمان ، باید برای انجام واجبات ، صبر ، در برابر دشمنان ، پایداری ، و در امور ، پیوند خود را با امام ، محکم کند .

سوم : با کانون امامت و ولایت پیوند داشته باشیم .

چهارم : ارتباط با فقها و مراجع تقلید بویژه ولی فقیه . زیرا کسی که بدون علم فتوا دهد ، کاری حرام انجام داده است لذا منتظر واقعی ، ارتباط خود را با مراجع قطع نمی کند و فقیه موردنظر ما کسی است که حافظ دین می باشد .

پنجم : کسب آمادگی برای ظهور.امام صادق در این مورد می فرمایند : هر کس از شما باید برای خروج حضرت سلاحی تهیه کند ، هر چند اندک باشد .و باز حضرت می فرمایند : منتظران ظهور دو ویژگی دارند:

 1- برنده تر از شمشیر 2- نافذ تر از نیزه .

  ششم : همیشه به یاد امام زمان (ع) باشیم .

هفتم : دعا برای فرج حضرت ، که خود امام زمان (ع) می فرمایند :دعا کنید برای فرج من که دعای شما ، ایجاد فرج من می باشد .

هشتم : اصرار بر اخلاق عملی و تربیت در عمل : ناراحتی از وضع موجود و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب .زیرا انتظار دوره ی آماده سازی هم از نظر فردی و هم از نظر اجتماعی است . همچنین انتظار ، حل نشدن در فساد محیط می باشد زیرا این دوره دوران مشکلات و فسادها وفتنه و... می باشد .

نهم : پایداری و مبارزه با حکام جور و ستم. در این زمینه هم پیامبر گرامی لاسلام می فرماید : خوشا به حال کسی که قائم ما اهل بیت را درک کند و در دوران غیبت ، با او تاسی کند ، در زمینه هایی مثل : زهد ، عدالت ، سخاوت ، موضع گیری در برابر بدعتها و صبر و بردباری .


خطبه دوم :

خطیب جمعه ی بخش مزایجان در بخش دوم خطبه ها ، مجددا به جشن های اعیاد شعبانیه اشاره کرد و هشداز داد که مواظب گناهان و فساد ها باشیم و انحرافاتی نداشته باشیم . 

حاج آقا میرشکاری به مناسبت های هفته اشاره و در زمینه قیام 15 خرداد و حوادث این روز مطالبی را بیان کرد و گفت : این روز ، نقطه ی عطفی در تاریخ سیاسی ایران ، به رهبری حضرت امام خمینی (ره) می باشد .عوامل رژیم در این روز به منزل ساده و بی آلایش امام یورش بردند و در ادامه هم در اعتراضات حدود 15 هزار مسلمان را به خاک و خون کشیدند و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد .امام جمعه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) پرداخت و گفت : حضرت آقا فرمودند : تحریف شخصیت امام خطر بزرگی است و راهی که می تواند مانع این کار شود ، باز خوانی اصول امام است .و این اصول هفت گانه به شرح زیر می باشد :

1- اثبات اسلام ناب محمدی ( اسلامی که متکی به کتاب و سنت بوده و در حوزه های علمیه به دست می آید ) و نفی اسلام آمریکایی .

2- اعتماد به وعده ی الهی و عدم اعتماد به زورگویان .

3- اعتقاد به اراده و نیروی مردم و ممخالفت با تمرکزهای دولتی .

4- حمایت از محرومان و مستضعفان(همه باید تلاش کنند که مردم را از محرومیت بیرون آورند)

5- مخالفت صریح با جبهه ی قلدران بین المللی و مستکبران ، که در این زمینه واژه ی شیطان بزرگ ابداعی عجیب از ناحیه ی امام بود.

6- اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری ،استقلال هم یعنی : آزادی در مقیاس یک ملت .

7- تکیه بر وحدت ملی . امام جمعه در پایان به هشدار مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : ایشان فرمودند که : اگر راه امام را گم کنیم یا اینکه فراموش کنیم و یا عمدا کنار بگذاریم ، ملت ایران سیلی خواهد خورد .



   


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک